Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Wat eten jullie kinderen als toetje?

Zoon van 18 maanden krijgt op het moment twee soorten toetjes. Of gewone kale yoghurt (eet hij wel op, maar niet heel enthousiast) of een 'knijpfruit' (zo'n zakje met fruit zonder toevoegingen). Hoewel zoon razend enthousiast wordt van 'knijpfruit (een ingeburgerd begrip in mijn huishouden) is wat meer variatie natuurlijk niet verkeerd.
Wat gaven/geven jullie als toetje? En is het eigenlijk niet vreemd dat ik voor de komst van zoon zelf nooit een toetje at en nu heb idee heb dat hij elke dag een toetje moet eten?
Zoon eet overigens op de dag voldoende fruit (minstens twee stuks) waardoor fruit na het eten niet noodzakelijk is.
Maanve (ik merk trouwens dat ik wat terughoudend ben met een draadje starten omdat er weinig wordt geschreven, alsof ik dus nu een echt groot thema in moet brengen. Ik kom niet verder dan toetjes ).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Toetje

HIer eten we eigenlijk alleen een toetje als er visite blijft eten.

mochten ze echt nog trek hebben na de maaltijd mogen ze fruit of een plakje ontbijtkoek maar.

liefs lisa

Rianne

Rianne

02-05-2012 om 17:54

Geen toetje

Hier eten we eigenlijk geen toetje.
In canada is het toch wel normaal om pie en ijs als toetje te eten, en dat is dan voor speciale gelegenheden. Weet eigenlijk niet of er iemand is die hier toetjes eet.
Wij eten gewoon onze maaltijd, en dan zitten we vaak vol. Yogurt doen we soms 's ochtends of tussen de middag. En fruit ook gewoon tussendoor.

guera

guera

02-05-2012 om 20:41

Yoghurt

Bij ons kregen ze ....en nog steeds yoghurt met beetje roosvicee.
Soms in weekend of bij visite iets van vla. Toetje is niet nodig verder ...

Fransien

Fransien

02-05-2012 om 20:43

Lekker

Vooral manlief is hier erg van de toetjes, hij eet graag yoghurt met fruit erin. Als ik hem een groot plezier wil doen, moet ik appelcrumble maken, met gele vla liefst.
Omdat hier de helft van de kinderen een koemelkallergie heeft, en eentje er ook nog een soja-allergie bij heeft, moet ik veel zelf maken. Ik maak nog regelmatig pudding, vindt hier ook altijd gretig aftrek, of fruitsalade, of we eten een lekker stuk watermeloen als het warm is. Verder mogen de oudsten op zondag nog wel eens chocoladecakejes bakken, heerlijk als ze warm zijn. We hebben wel eens fruit in chocolade gedoopt, vooral aardbeien zijn errug lekker. Zelf ijs maken is ook prima te doen en veel lekkerder dan uit de winkel. Keus te over.

Limi

Limi

02-05-2012 om 20:46

Vanillevla

Meestal. Soms hebben we wat anders.

Heidi

Heidi

02-05-2012 om 22:27

Vanalles

Wij eten vaak toetjes, eigenlijk altijd. fruitjoghurt, danoontje, vla, ijsje of fruit.. Alleen als ze goed gegeten hebben dat wel. Het zal wel niet helemaal pedagogisch verantwoord zijn maar het werkt wel bij ons..

Sascha2

Sascha2

02-05-2012 om 23:32

O ja zeker

Hier wordt iedere dag een toetje gegeten, behalve door mezelf. Ik hou er niet van. De kinderen eten yoghurt met vanillevla, soms een beetje hagelslag of roosvicee erdoorheen. Een dochter eet sojatoetjes. Op zaterdag maak ik een feesttoetje, in de categorie chocolademousse, zelfgemaakt ijs, een chocoladecakeje, iets snoeperigs dus. Sinds we een blender hebben maak ik ook regelmatig smoothies als toetjes, vol vers fruit en yoghurt. Met een kek rietje erbij gaat dat er snel doorheen bij mijn kinderen. Overigens, ze hoeven geen toetje van me, het mag.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

03-05-2012 om 08:22

Hier

is het toetje normaal gesproken yoghurt met naar keus musli erin (man is daar gek op, en de kinderen vinden het ook lekker). Kale yoghurt mag ook, incidenteel een beetje limonade in de yoghurt. Soms hebben we fruit.
En bij een bijzondere gelegenheid is er iets van ijs.

Lynn

Mea Proefrok

Mea Proefrok

03-05-2012 om 08:49

Haha maanve

Je mag alleen nog Serieuze Onderwerpen inbrengen? Nee joh. Ik heb ook een dreumes en dat is toch juist bij uitstek een vrolijke, lichte tijd vol gebrabbel?
Hier eten de kinderen standaard een danoontje na het eten. Gewoon zo'n kleintje, voor de lekker. Man en ik eten nooit toetjes, geen behoefte aan. Als er bezoek is, maak ik wel iets.

Maanve

Maanve

10-05-2012 om 13:08 Topicstarter

Een beetje laat....

Dank dames voor de input! Ik ga me eens verdiepen in feestelijkere toetjes voor het weekend. Vorige weekend een appel/bessencrumble gemaakt en dat was een groot succes. En van de week met de staafmixer een smoothie. Met een feestelijk rietjes erg gezellig.
Op de doordeweekse avonden houden we het even bij knijpfruit of yoghurt, want dan kost het mij of man al redelijk wat moeite om bijtijds aan tafel te gaan.
En Mea, ik weet wel dat het allemaal niet zo serieus hoeft, maar doordat er zo weinig wordt gepost hier wordt bij mij de drempel gewoon wat hoger. Maar, ik houd dit onderdeel van het forum graag in leven, dus ik start een nieuw draadje .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.