Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

11-10-2009 om 10:43

Wat kan een kind van 2,5 jaar?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rianne Anders

Rianne Anders

19-11-2009 om 14:42

Jajaja

dit is iets wat ik mezelf ook regelmatig afvraag en een antwoord heb ik niet gevonden. Wie bepaalt zelfstandigheid, is dat als alles af is zeg maar....

Met aankleden enzo is mijn kind beter in uitkleden, wel heel slim kunnen zijn soms, iets zeggen of weten dat er telefoon komt of een brief, een trein aan elkaar zitten kan hij wel maar doet hij niet,imiteren kan hij goed, lachen kan hij goed en soms zegt hij bv die man is niet aardig als hij in de bus zit (fijn denk ik dan)

Denk dat het op die leeftijd nog iets is van wel of niet willen, eerder van niet willen, van hier ben ik en je hebt rekening te houden met mij. Ik wordt wel eens de kamer uitgeduwt en als meneer een dvd wil kijken zegt hij dat ik maar in de keuken moet gaan. Kan er gelukkig wel om lachen. Wat mij heeft gehoplen is zeggen dat je je kind helpt en hij of zij jou, ook helpt het om het woord nee of niet te vermijden, om het om te buigen tot iets positiefs,om in het nu te blijven, of zelf meedoen, al leidt dat laatste soms tot poppenkast...

Ik denk dat een kind de ruimte moet hebben tot hij of zij zes is, dan kun je pas een soort optelsom maken,of zeggen wat het gemiddelde is

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.