Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Wat krijgen jullie peuters van sinterklaas?

hier was het plan dat ze het nieuwe juniorbed kreeg maar er is iemand op marktplaats die het ledikantje waar ze nu nog in ligt (en uit probeert te klimmen) voor een goede prijs wil overnemen dus dat kado is al gegeven voordat het sinterklaas is. Ben benieuwd wat jullie peuters krijgen.

ik kom zelf even niet verder dan vooral veel ipv groot en duur, vorig jaar (toen ze 1,5 was) vond ze het uitpakken het mooiste. Overigens vond mijn oudste dat uitpakken ook het leukste.

- potjes playdooh (per stuk inpakken)
- setje poppenkleertjes

verder nog geen idee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

26-10-2011 om 10:32 Topicstarter

Oh ja kleding

alles aan kleding bewaar ik nu ook tot 5/12, pyjama, sokken, spijkerbroek etc.

Dingen die op kunnen vind ik ook wel prettig en ik wil geen grote dingen meer in de woonkamer erbij. Boekjes en puzzels hebben we ook al erg veel.

Irene

Irene

26-10-2011 om 12:40

Dingen die op gaan

Met veel kinderen in huis, ben ik groot voorstander van dingen die op gaan. Dit ter voorkoming van het dichtgroeien van het huis.
Dus bijvoorbeeld: verf, glitterlijm, stickerboeken, kleur/werkjesboeken. eenmalig bruikbare klei (een paar jaar terug hebben wij bijvoorbeeld met de sinterklaas kadootjes, kerststalfiguren zitten kleien met de hele familie en die later geverfd, dat was leuk!)
Andere optie: iets voor buiten of iets (speeltjes) voor in bad (badkrijt! gaat ook op, maar geeft wel rommel in je badkamer...)
En als ze wat groter worden heb je heel veel leuke experimenteerdozen. Je kunt met kleintjes wel al beginnen met plantjes die je laat groeien bijvoorbeeld
Ik lees mee voor meer ideeën!

Manda Rijn

Manda Rijn

26-10-2011 om 21:38 Topicstarter

Tips graag?

wat moet ik voor Mandarijntje gaan kopen ?

Ze krijgt playdooh, een setje poppenkleertjes (wat ik zelf ga breien) en wat nog meeeeerrrr ?

Voor de oudste ben ik na genoeg klaar, maar wat geef ik mijn allerschattigste nogal eigenzinnige verlegen maar zeer kritische 2 jarige die hele leuke zinnetjes maakt en vooral van ijs en taart houdt ?????

Sunja

Sunja

26-10-2011 om 21:48

Jee

ik ben nog helemaal niet in de stemming merk ik!
Een DVD misschien, Buurman&Buurman?
Ik ga zelf dit jaar niet te veel kleren geven. Ik had vorig jaar ook opgespaard maar na 1 trui en 2 paar sokken vond mijn peuter (toen 2) het wel genoeg met die kleren 'weer een kleer' zei hij
Ik denk aan een poppenkast met een paar handpoppen als een groot kado voor samen. Kleine autootjes voor in de schoentjes (ik heb 2 jongens). Verder: verkleedkleren (ook met sieraden etc), een mix om samen een taart/kleine cakejes of koekjes mee te bakken, zo'n minikooksetje van de Hema erbij (met een deegrollertje en vormpjes - echt te leuk, ook apart in te pakken), een abonnement op een leuk peuterblad zoals Pippo (of Pompoen) waar je dan nummer 1 van kunt inpakken, knutselspullen om de kerstboom mee vol te knutselen inderdaad, iets van Duplo, een cd met liedjes.
Nuja! Zoiets, ik raak al in de stemming...

Manda Rijn

Manda Rijn

26-10-2011 om 22:17 Topicstarter

Oh ja dvd

ik heb een nijntje dvd gekocht een tijdje geleden.

Oh ja kerstboomspullen die ze zelf kan maken, ja dat vind ik ook wel wat voor haar. Ik zag ooit van die kerstballen die ze kunnen stiften of verven, dat is ook een goed idee.

Poppenkleertjes (ot)

Ik ben een keer onverwacht (?) uit school gekomen en heb mijn moeder een week voor Sinterklaas "betrapt" bij het naaien van poppenkleertjes. Ze zei dat ze de vrouw van Sinterklaas aan het helpen was, haha en ik heb dit zonder maar een moment te twijfelen geloofd :o)

liora

liora

27-10-2011 om 00:30

Hier

Voor mijn peuter koopt Sint een poppenbuggy, paraplu (heb ik misschien nog) en iets van een garage met toeters, bellen en lichtjes.
Ook is hij momenteel erg gelukkig met koffertjes om spulletjes in te doen.

Manda Rijn

Manda Rijn

27-10-2011 om 09:16 Topicstarter

Liora

dat is leuk zo'n poppenbuggy, hier heb ik regelmatig jongetjes gehad die met de poppen en het keukentje gingen spelen. Hadden ze thuis niet.

En bedankt, ik ga een koffertje kopen, leuk, dan doe ik daar de poppenkleertjes in.

Manda

Hier geeft de Sint ook boeken. Gelukkig voor alle leeftijden verkrijgbaar (het Sintboek van Charlotte Dematons is misschien wel wat, daar kan ze nu al een beetje lol in krijgen)

En ik weet niet meer wie het postte, maar een poppenkast is hier ook wel een leuk idee bedenk ik me nu. Kan zoon van 6 ook nog wel wat mee. Moet ik wel een opvouwbare hebben maar dat zijn ze geloof ik allemaal wel.

Groeten,

Temet

Badverf

n.a.v. het eerder genoemde badkrijt dacht ik aan badverf. Die van de hema vond ik het fijnste, maar ik weet niet of ze die tegenwoordig nog hebben. Mijn kinderen vonden het heel leuk om op de tegels te verven en het gaat er zo weer af, ook als het er al een aantal dagen op zit (Nee mama, niet die weg doen, die vind ik zo mooi, die wil ik nog even bewaren).

Eefvis

Eefvis

27-10-2011 om 13:56

Sintlijstje

Mijn meid 2,5 jr krijgt in december:
- bambino loco. Heeft ze bij een vriendinnetje laatst de hele middag mee gespeeld. Ze is ook wel leergierig en kan zich vrij goed concentreren en langere tijd met iets bezig zijn
- Foamstickers. Voorraad is onuitputtend. Worden op ieder cadeau, tekening, fotolijstje geplakt. Die kunnen ze zelf ook gebruiken, terwijl gewone stickers vaak lastig los raken of gekreukt voordat ze geplakt zijn
- Leuke nieuwe dingetjes voor haar 'grote meiden kamer'. Ze heeft net een nieuw bed en kast. Leuk kleed voor op de vloer, lampje, schilderijtje, spiegeltje voor boven haar tafeltje.

Ik ben ook geen voorstander van grote dingen, krijg de kneut nu al bijna niet meer opgeruimd! Gelukkig houdt ze erg van knutselen. Ze heeft al heel wat canvas of fotolijstjes geverfd, beplakt, bestempeld en gestickerd. Ze krijgt er geen genoeg van en al dit soort knutselwerkjes zijn leuk om cadeau te geven, dus die voorraad kan altijd worden aangevuld.

Nerina

Die badverf, geeft dat geen vlekken als het in de voegen komt? Ik wil geen witte tegels met hier en daar een roze voeg

Groeten,

Temet

Manda Rijn

Manda Rijn

28-10-2011 om 16:11 Topicstarter

Alleen al de mogelijkheid temet

doet mij resoluut besluiten nooit badverf over de drempel te laten passeren, ook geen badparels en andere leuke spulletjes. Oh ja crepepapier ook niet, ik heb daar een paar hele vervelende vlekken van in een toen net gekocht wollen kleed ;-(

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.