Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Wat kunnen we doen om zoon beter om te laten gaan met een ander kind

Zoon zit op het kdv, al bijna 2 jaar. Altijd prima gegaan. Hij zit nu weer (na een pauze van een paar maanden) in een groep met een 6 maand ouder jongetje D dat nogal, eh, vervelend is/slecht luistert/aggressief is. Hij speelt ook niet leuk met zoon maar duwt en pakt dingen af. Zoon is beslist geen engel maar meestal gedraagt hij zich een stuk beter. En het wil nou net zo zijn dat zoon echt helemaal gek is op D en ontzettend wordt meegesleept in allerlei kattekwaad. Als zoon op het kdv is en D is er niet dan is alles prima. Als D er wel is dan zijn ze samen druk en stout.

Nou baal ik daar eigenlijk van want zoon is normaal echt best een lief jochie. Thuis zie ik ook verschil in zijn gedrag na een dag opvang met D. De leidsters worden er ook gek van.

Ze splitsen op het kdv kan (jammergenoeg) niet want er is maar 1 groep voor 3-5. Gelukkig gaat D in Sept naar school en zoon pas het jaar erna dus we hebben nog slechts 9 maanden te gaan maar toch. Er zal altijd wel een D zijn dus moet zoon leren hoe hij beter om kan gaan met zo'n kind. Tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Poppy

Poppy

19-11-2009 om 14:16 Topicstarter

Leiding

Ja, er zijn 4 leidsters op max 17 kinderen (geen idee of ze elke dag vol zitten of niet). Dus genoeg om een beetje te helpen maar het is ook niet eerlijk natuurlijk als deze 2 het leeuwendeel van de aandacht krijgen.

Dit speelt trouwens al een hele tijd, maar D was eerder naar deze groep dus was er even rust. Nu lijkt het wel te escaleren.

Ik zal het volgende week ook even met de leiding bespreken. Ze hebben 2 kamers tot hun beschikking dus moeten ze idd maar de heren apart houden.

Je hebt gelijk dat zoon ook van D leert. Hopelijk leert hij steeds beter voor zich op te komen en assertiever te worden. Helaas leert hij ook een heleboel ongewenst gedrag

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.