Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
vaasje

vaasje

23-03-2012 om 14:22

Wat zouden jullie doen? In de vroege ochtend buitenspelen.

Vanmorgen wilde onze kleine man van bijna 2 al lekker buiten spelen. Heerlijk, het was alleen nog geen 9 uur. Vanmorgen moesten we gelukkig door naar het kinderdagverblijf, waardoor het maar 5 min was..
Maar wat nou als het weekend is?

Laten jullie je kinderen vroeg buiten spelen? Of laten jullie ze eerst nog binnen? En tot hoe laat houden jullie ze dan binnen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

23-03-2012 om 14:26

Waarom niet?

Hier staan ze 's ochtends om 7u vaak al op de trampoline te springen. Dus 9u vind ik een prima tijd om buiten te spelen hoor.

miranda schravemade-vreven

miranda schravemade-vreven

23-03-2012 om 14:32

Lekker spelen

hoi,
bedoel je dan bij te achter het huis of voor op straat of speelpleintje of zo? hier willen ze ook graag naar buiten maar dat is wel achter het huis, ik heb tot nu toe gewacht tot het zonnetje in de tuin is omdat ik het anders nog wat te fris vond en dat is zo rond 9.30.
lekker in de zandbak en glijen, ze hebben al lang genoeg binnen gezeten denk ik dan ( ze zijn bijna 2 en 3,5 trouwens)

Vic

Vic

23-03-2012 om 14:48

9 uur

In het weekend vind ik 9 uur een mooie tijd om ze naar buiten te laten. Als ze rustig spelen kan het ook eerder, maar ik werd er nooit blij van als mijn buurkinderen op zondag al om 8 uur liepen te tetteren in de achtertuin.

guera

guera

23-03-2012 om 18:06

Buren?

Ik vind t best aso hoor om 7 u kids op de trampo. Maar goed wij wonen hier in n hofje en met name in het weekend moeten ze echt wachten . Ik vind 10 u een mooie tijd....Voor 9 u wordt hier in de wijk niet gewaardeerd zeker niet op zondag. Pf waar je zelf ook zin in hebt ? Binnen kan je nog in je pyama chillen. Naar buiten ben je zelf ook de pisang ervanuit gaande dat een Twee jarige niet alleen buiten speelt ...

Rosase

Rosase

23-03-2012 om 18:56

Door de week, prima!

Hier beginnen om een uur of half 8 de eerste kinderen naar school te gaan. Dus om 9 uur is iedereen hier in de buurt echt wel op en bezig.

In het weekend is 9 uur denk ik wel vroeg, maar ook weer niet heel erg vroeg.

dc

dc

23-03-2012 om 23:16

Afstandje

We hebben een aardig afstandje tot de buren, dus die hebben er geen last van

vaasje

vaasje

24-03-2012 om 08:31

Ook een hofje

Wij wonen ook in een hofje met de achtertuinen aan elkaar.
Ik bedoelde zeker weten in de achtertuin, maar zelf vind ik het helemaal niet vervelend om ook zo vroeg buiten te zitten, heerlijk in het zonnetje.
Ik dacht eigenlijk ook aan 9/9.30.

Dank jullie wel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

tonny

tonny

26-03-2012 om 08:20

Hoppa naar buiten!

Heerlijk toch!

Als middelbaar persoon zonder kleine kinderen zou ik zeggen: door de week vanaf half acht, in het weekend vanaf acht uur/ half negen. Ah joh, de buurman gaat dan ook al grasmaaien, hogedrukspuiten, schuren, weetikveel, daar kunnen gerust spelende kinderen bij!

Wel even interventie plegen bij ruzie he, da's wel storend op de zonnige lenteochtend

Juliea

Juliea

26-03-2012 om 08:56

Acht uur in het weekend?

Kom op zeg, je kinderen om acht uur naar buiten in het weekend? Veel en veel te vroeg, ik ken geen enkele buur die dan al gaat grasmaaien of hoge drukspuiten.

Ik vind eigenlijk negen uur al te vroeg, zeker op zondag.

In het weekend

mag van mij niet voor 9 uur, vind het ook niet prettig als er voor die tijd al voor onze deur wordt gespeeld en herrie wordt gemaakt.

Door de week geen probleem.

Zaterdag

Zaterdag is voor veel mensen klusjes dag dus dan zou ik ze gerust om half negen/negen uur naar buiten doen. Op zondag vindt ik 10 uur een mooie tijd. Kunnen de buuren ook nog even uitslapen

Irene

Irene

26-03-2012 om 14:35

Hier

Zelf ben ik eigenlijk ook meer van het niet te vroeg naar buiten in het weekend, want ik wil niet dat een ander last heeft. Maar met erg veel in de bouwsector-werkzame buren die allemaal dol blijken te zijn op thuis klussen, en die er bovendien geen probleem in zien om tot 10 of 11 uur 's avonds met hun lawaaiapparaten aan de gang te zijn, ben ik er wel steeds gemakkelijker in geworden.... Op zaterdag beginnen bovengenoemden trouwens ook gerust om 8 uur al weer, dus dan komen mijn schatjes hoe dan ook toch al niet boven de herrie uit.

Maylise

Maylise

27-03-2012 om 13:59

9 uur

Beetje afhankelijk van hoe je woont zou ik zeggen 9 uur is mooi voor het weekend. Wij hebben nu een vrijstaand huis met afstand tot de buren dus eerder mag nu ook (en de kinderen zijn in principe oud genoeg om rustig te spelen) maar in onze vorige wijk waar we allemaal dicht op elkaar stonden had ik als regel vanaf 9 uur in het weekend.

Fianna

Fianna

29-03-2012 om 13:40

10 uur

In het weekend zeker niet voor 10 uur. Hier in de straat wonen ook mensen zonder kinderen die willen uitslapen of mensen met kinderen die uitslapen. Een beetje rekening met elkaar houden kan geen kwaad!

En andersom?

Ik lees dit draadje nu eens door en ik zie toch vaak dat jullie rekening houden met de (kinderen van) buren die willen uitslapen in het weekend.

Hoe doen jullie dat dan andersom? Hier wordt 's avonds veel buitengespeeld, hoop herrie geeft dan, zeker in de zomervakantie vaak tot ver na negenen. Mijn dochter (3,5) ligt om 7 uur op bed, precies aan de kant van het veldje. Buitenspelende kinderen hoeven daar van mij echt geen rekening mee te houden, ik doe wel het raam van dochters kamer dicht. Gaan jullie er dan ook vanuit dat buitenspelende kinderen 's avonds rekening houden met kinderen die vroeg naar bed gaan?

Rosase

Rosase

02-04-2012 om 11:02

Een beetje

Meestal speelt dit hier niet zo. Want een groot gedeelte van het jaar is het 's avonds te donker, moeten ze de dag erna te vroeg op en is ook helemaal geen buitenspeel weer. Maar soms dan heb je van die dagen: broeierig warm, heel gezellig op straat en een avond waar geen eind aan lijkt te komen (kennen jullie dat?). En als het dan leuk speelt mogen ze van mij wel wat langer buiten blijven. Maar ik verwacht wel dat ze rekening houden met de kleine kindjes die al op bed liggen. Dus geen overmatig gegil en gekrijs meer.

Om 7 uur 's avonds speelt dit hier nog niet. Dan is alles nog volop buiten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.