Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Waterpokken

Wat is volgens jullie de allerbeste behandeling voor waterpokken? Het heerst hier dus ik kan ervan uitgaan dat mijn kind het ook zal krijgen. Nu is het bij de oudste alweer zolang geleden dat ik het weer vergeten ben. De ouders hier klagen dat calendulan kinderemulsie helemaal niet helpt tegen het jeuken. Wat is jullie ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

13-03-2010 om 12:19

Zinkzalf

Gewoon zinkzalf erop. Sudocrem of nestosyl. Dan drogen die pokken ook sneller in. En je hoeft niet te emmeren met die havermout.

Vsm

Ik vond de emulsie van VSM wel erg prettig werken.

Havermout

Ik heb wel eens een zoon midden in de nacht in een bad havermout gezet omdat hij helemaal over de rooie was van de jeuk (havermout in dichtgebonden washandje als 'theezakje' in badwater en kind niet naspoelen). Ik had toen toch wel het idee dat het een beetje hielp. Menthol talkpoeder wil ook nog wel helpen tegen jeuk.

Hanne.

Hanne.

13-03-2010 om 21:57

Menthol zalf

Menthol zalf werkte hier perfect (tegen de jeuk). Zelfs "ik ben panisch voor alles wat op zalf lijkt" kind kwam VRAGEN of ik hem in wilde smeren.

Dan heeft het dus echt effect. Helaas pas geschikt vanaf 2 jaar.

Ook havermout

Hier ook havermout, in een oude sok met een knoop er in die ik na gebruik weggooide, had ik ook dat gedoe niet van de haverrmout er uit pulken. Jongste, toen net 2, wilde niet in bad, die hebben we gewassen/gedept met havermoutwater. Bij beide kinderen waren de blaasjes snel ingedroogd (vond ik).

Tarole

Tarole

15-03-2010 om 15:42 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor de reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.