Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Weekje zonder de kleine?

Hoi!

Ik zit in tweestrijd: Ik ga al 25 jaar (bijna) elk jaar met m'n moeder naar spanje, lekker gezond eten, zonnen en voor mezelf zorgen. De jaren dat ik het oversloeg had ik aanmerkelijk meer stress.
Vorig jaar heb ik de kleine (nu bijna 3) meegenomen. Hartstikke leuk! Ik zie m'n moeder niet zo heel vaak, ons contact hier in Nederland wordt verstoord door een stiefvader. En toen kon m'n moeder ook eindelijk een band opbouwen met mijn dochter.
Maar vorig jaar was dat onze enige vakantie en nu ben ik ook met mijn gezinnetje op vakantie geweest, 3 weken met zijn drietjes, heerlijk!
Nu denk ik erover om één weekje alleen met m'n moeder (nu 73) te gaan. Mijn partner heeft liever dat ik m'n dochter meeneem, maar ik verlang eerlijk gezegd wel naar een weekje zoals vroeger met mijn moeder, heel egoïstisch, voor mezelf. Het is natuurlijk ook een stukje goedkoper en ik hoef dan niet alles ook voor mijn dochtertje te regelen
Wat zal ik doen? Want ik ben best bang dat ik die kleine heel erg zal missen, of zij mij. En zou ze dan geen verlatingsangst krijgen of zo?

Groetjes, M'n Roosje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

12-08-2009 om 15:17

Doen!

Tuurlijk zal je de kleine missen maar daar krijgt ze echt niks van hoor. Ze krijgt een heerlijk uitgeruste moeder terug, ook wat waard toch?

Mijn buurvrouw gaat ook elk jaar een week zonder man en kids op vakantie, en ze hebben geen trauma

amk

amk

12-08-2009 om 15:21

Doen!

wat dacht je van alle kinderen van gescheiden ouders! Die hebben heus niet allemaal een trauma hoor. Zelfs niet de genen die hun andere ouder weinig zien.

Ik ga ook alleen (maar dan ook echt helemaal alleen) op vakantie als dochterlief bij haar vader is. Heerlijk even bijtanken. Kan ik daarna weer lekker zorgen.

amk

amk

12-08-2009 om 15:22

is je partner soms onzeker over zijn zorgcapaciteiten dat hij haar zo graag met jou mee wil hebben?

m'nroosje

m'nroosje

12-08-2009 om 15:30 Topicstarter

Thnx!

Wat een lieve reacties!

Ik was bang dat ze er misschien nog te klein voor was.
Mijn partner zit een beetje over zijn vrije dagen in. Hij heeft er niet zoveel meer. Hij kan wel heel goed zorgen. Als ik het persé wil, werkt hij wel mee. Hij is zelf planner en heeft af en toe een ritje naar het buitenland dus dat hij af en toe een paar dagen weg is, is ze wel gewend.
Ik ga het in ieder geval straks met mijn moeder bespreken. Zucht! Het lijkt me wel zalig! Maar het zal ook heus wel leuk zijn als ze meegaat. Dan alleen iets meer geregel en georganiseer!
Bedankt voor deze reacties!

Hanne.

Hanne.

13-08-2009 om 08:46

Ook doen

Ik zou het zeker ook doen. Tuurlijk zij zal jou missen, jij zal haar missen (en vergeet je partner niet, die zal jou ook missen). Maar ja als je haar mee neemt zal hij haar weer missen....

Ik ben vanaf dat de oudste 10 maanden was (ze zijn nu net 3 en bijna 5) ieder jaar een weekje weg geweest. Ook gaan we regelmatig een weekendje, en af en toe zelfs een weekje met z'n tweeen weg.Verlatingsangst hebben ze er niet van gekregen, en het is vaak juist heel leuk om eens wat meer 1 op 1 met pappa op te trekken. Zien ze meteen dat iedereen de dingen op een andere manier aanpakt.

Als ze bijna 3 is denk ik trouwens dat je het heel goed kan uitleggen, ik ga met oma een paar dagen weg, en dan en dan kom ik weer terug. Bij een jonger kind vond ik dat juist moeilijk, omdat er nog geen besef van tijd is.

Mamvantwee

Mamvantwee

13-08-2009 om 10:39

Of toren van duplo

Dat doen wij altijd als er iets leuks of spannends aankomt, vakantie, verjaardag, logeerpartij, etc. Voor elke dag een blokje, en elke dag dus een blokje van de toren afhalen. Ik denk dat dat voor een 3-jarige een beter direct beeld geeft van het aantal resterende dagen dan een kalender, dat laatste vraagt iets meer kennis van wat een kalender is, wat een week is, etc.

Overigens vind ik ook dat je lekker samen met je moeder 'moet' gaan. Heel goed dat je jezelf ook los van je gezin blijft zien.

groet, Mamvantwee

Hanne.

Hanne.

13-08-2009 om 11:48

Kalender

Ik maakte ook wel eens een kalender, wel zet ik er meestal een vakje (of 2) extra op.

Voor het geval ik per ongeluk later terug kom (vliegtuig vertraagd, vlucht geannuleerd oid). Liever dat ik te vroeg thuis kom, dan dat er een teleurgesteld kind zit te wachten tot ik nu eindelijk kom.

Mamvantwee

Mamvantwee

13-08-2009 om 14:43

Pelle

Ja, je hebt gelijk hoor: ik dacht bij het woord kalender veel te veel in de uitgebreide vorm (hou je rekening met schrikkeljaren?).

Maar een reeks vierkantjes getekend op een vel papier is natuurlijk iets heel anders....net duplo inderdaad!

groet, Mamvantwee

m'nroosje

m'nroosje

13-08-2009 om 15:13 Topicstarter

En toch ....

Ik blijf in dubio. 's-avonds voor het slapen denk ik;"Ik neem haar mee!", en als ik dan wakker word denk ik; "Maar ik wil een weekje rust!" En nou blijkt er hier een dorpsfeest te zijn de dag dat ik wegga en dan denk ik: wat nou als m'n vriend niet goed oplet, dat ze zoekraakt tussen al die (dronken) mensen, of in het water valt. Dan moet ie haar maar niet meenemen, maar hij kan ook niet al teveel beroep op z'n ouders.
Ik vind het wel jammer dat hij niet zegt: Ga! het komt goed, veel plezier! Maak je geen zorgen! Hij laat de keuze echt aan mij over. Ik ben ook zo'n control freak. Kan 't nog moeilijk (zolang) uit handen geven.
Die opmerking van "los van m'n gezin" deed me wel wat. Ik kan het nog maar moeilijk loslaten.
Ik heb inmiddels de accomodatie geboekt "met" kleine maar dat kost toch hetzelfde dus daar kan ik makkelijk onderuit. Maar morgen moet ik toch beslissen als ik de vlucht ga boeken...

Vic

Vic

13-08-2009 om 15:20

Gaan

Ik zou lekker zonder kind een weekje weg gaan, even niet voor iemand hoeven zorgen. Je man laat jou de keus, hij raakt je kind echt niet kwijt op de markt. Misschien gaat ze hooguit een keertje minder vaak in bad En het is hartstikke goed voor de band tussen vader en kind, zo'n weekje met z'n tweeën.

Hanne.

Hanne.

13-08-2009 om 19:36

Waarom kwijtraken

De beste stuurlui staan aan wal, en vanaf een afstand is het een stuk makkelijker, maar heb je een reden dat je je druk maakt over dat papa haar evt kwijt zou raken? Of is het alleen de onzekerheid die spreekt.

Normaal zit je toch ook niet 24/7 bovenop je kind neem ik aan?

m'nroosje

m'nroosje

13-08-2009 om 20:08 Topicstarter

Tikje overbezorgd

Nou, ik moet wel toegeven dat ik last heb van een tikje overbezorgdheid (ahum) maar vorig jaar was het echt een gekkenhuis daar en het is aan het water en er wordt flink gedronken, ook door pa, al zal ie zich misschien wel een tikje inhouden en op de fiets gaan. Hij is stapelgek op haar, dus ik stel me waarschijnlijk wel een beetje aan. Als hij twijfelt zal hij haar niet meenemen denk ik.

Verder maak ik me eigenlijk geen zorgen, ze is gekker op pappa dan op mamma.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.