Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Celine*

Celine*

25-04-2009 om 09:45

Wel zindelijk maar

steeds te laat naar de w.c. gaan. Onze dochter Maud is 3 jaar en 8 maanden en al zo'n 8 maanden zindelijk. Maar toch heeft ze nog zo'n 3 tot 4 keer per dag een natte onderbroek of een natte plek in haar onderbroek omdat ze te lang wacht. Ik weet niet meer wat ik moet doen om haar eerder op te w.c. te krijgen. Natuurlijk gunt ze zichzelf geen tijd om te plassen waardoor ze steeds te laat is. En dan zie ik haar dansen en wiebelen en dan zeg ik dat ze moet gaan plassen maar dan is het al te laat en begint ze te gillen dat ze "te lang heeft gewaaahaaaacht" en dan lukt het niet meer om de onderbroek droog te houden en op tijd op de w.c. te belanden. Over 4 maanden moet ze naar school. Is dit gewoon een fase die we door moeten? Beloningsysteem stimuleert haar totaal niet. Heeft iemand ervaring/tips??

Alvast bedankt

Groetjes Celine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

25-04-2009 om 13:07

Geeft niet, droogt wel op

Dat zei mijn zusje altijd als het haar weer eens overkwam. Zij gunde zichzelf ook nooit tijd om te plassen. Het ging vanzelf over, maar het duurde wel een tijdje omdat ze er zelf geen last van had. Ik vind dat schema van pandia een superidee.
Groetjes
Massi

Celine*

Celine*

25-04-2009 om 17:48

Ik vind het ook een goed idee. Ik had er zelf ook aan gedacht maar we zijn net zo ver dat ze helemaal zelfstandig naar de w.c. gaat. Het is sowieso al vaste prik om te gaan plassen voordat we weggaan dus dit kan ik ook in gaan voeren. Op de peuterspeelzaal zullen ze dat niet doen maar daar gaat het eigenlijk altijd wel goed. En dan inderdaad maar hopen dat het wel klaar is tegen de tijd dat ze naar school gaat. Ik zie juf haar niet om de zoveel tijd naar de w.c. gaan. :-S. Volgens schoonouders heeft ze het van geen vreemde. Mijn man was vroeger ook zo en ach, dat is ook goed gekomen

Bedankt! Het was al even fijn om de frustratie even op te schrijven.

Groetjes Celine

An

An

26-04-2009 om 14:03

Sturen

Hoi,

Mijn dochter heeft het tot haar 7e gehad. Het ging wel steeds beter. Inderdaad op gezette tijden naar de wc sturen werkt het best. Enne...op school willen ze haar echt wel 2 keer naar de wc sturen hoor, geen probleem.

Groetjes, An

Margriet*

Margriet*

27-04-2009 om 21:14

Ah celine

Hier een bijna even oude Seph. Ik dacht dat het een jongens ding was maar meiden doen dat dus ook. Seph geeft steeds vaker zelf aan dat hij moet, en dan gaat het ook steeds beter. Komt wel goed. Een paar keer op school een natte broek en dan is het niet meer leuk...

Celine*

Celine*

27-04-2009 om 22:22

Sturen

Ja, het sturen werkt goed. Heb echt wel met haar moeten afspreken dat als ik zeg dat ze moet gaan plassen ze ook echt moet gaan wil ze een droge broek houden. Want anders weigert ze ook nog gewoon. Vandaag de hele dag droog gebleven. Zelfs geen nat plekje en ze is tussendoor ook nog uit haarzelf gegaan. Het lijkt te werken, nu moet ik het zelf natuurlijk ook nog volhouden. :-S ben nogal een vergiet...

Ik ben wel blij te lezen dat het niet aan mij ligt maar dat er meer kinderen zo zijn.

Margriet, leuk van je te horen! Misschien moet het straks op school inderdaad eens flink misgaan. Seph ook bijna naar school he? Dan is je laatste ook een klein beetje uitgevlogen.

Groetjes Celine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.