Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Soof

Soof

15-11-2019 om 20:14

welke buggy raden jullie aan?

Welke buggy raden jullie aan?

Ik hoor van vrienden dat de Mclaren de buggy onder de buddy is. Maar vrij prijzig ook wel (over de 200 euro)

Wat zijn jullie ervaringen?
Merk/tips enz?

onze dochter is bijna 1

Ad Hombre

Ad Hombre

15-11-2019 om 21:49

Soof

Die mclarens waren prima. Maar mijn jongste is nu 9 dus het is een tijdje geleden dat we dat ding de deur uit hebben gedaan.

Zeker mc claren

Die van mij is 11 jaar oud en wordt nog steeds intensief gebruikt en rijdt dus nog zeer goed

Emmawee

Emmawee

15-11-2019 om 22:42

Eentonig

Ja, ik was ook erg blij met de McLaren. Mijn jongste is 13, dus het kan dat er inmiddels alweer wat beters op de markt is.
Belangrijk om op te letten:
1. Je moet er (allebei) rechtop achter kunnen lopen.
2. Het is fijn als de achterste wieltjes een beetje naar voren staan, zodat je er niet steeds met je voeten tegenaan schopt.
3. Het is fijn als de buggy makkelijk in te klappen en mee te nemen is.
4. Goede remmen.
5. Soepele wieltjes.

Je kunt volgens mij beter besparen door een goede tweedehands te kopen, dan een minder goede nieuwe. En misschien een net iets verouderd model (black friday?), die zijn vaak goedkoper, maar helemaal prima. Met een minder fijne buggy ga je je echt ergeren, om over rugklachten maar niet te beginnen.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-11-2019 om 22:47

Soof

Je ziet aan de reactie van Marsy dat die dingen eeuwig meegaan. Dus koop een paar jaar oude op MP en als het bevalt ruil 'm dan in voor een nieuwere als je weet wat je wilt.

Hier, gratis reclame:

https://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/buggy-s/m1481698147-mclaren-quest-buggy.html?c=04af711f4f2da7bf44992eedf8334965&previousPage=lr

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-11-2019 om 15:16

Quinny Zapp

Verstelbaar zitje, inclusief slaapstand, compact en ook als onderstel voor de maxi cosy te gebruiken. En super wendbaar. En uit te breiden met allerlei accessoires.

Beste aankoop ooit.

Boodschappen

Ik had een handige inklapbare McLaren buggy. Geërfd. Prima ding. Klapte alleen om, achterover, als ik boodschappen in het netje bij de handgrepen deed.
Het ding was alleen handig als je er uitsluitend je kind in vervoerde en dan ook met niet al teveel toebehoren als luiers e.d.

Uit irritatie heb ik toen een grote shopper gekocht.

Maar er bestaan ook buggies van McLaren met een boodschappenmand onderin of zoiets.

Het is maar net waar je het voor gaat gebruiken.

Dees

Dees

16-11-2019 om 16:53

Chicco liteway

Die Chicco vind ik ideaal. Maar goed ons kind liep met 2,5 alles gewoon mee dus daarna nauwelijks meer gebruikt daarvoor was hij ook weinig nodig.

Jackie

Jackie

16-11-2019 om 21:35

Chicco Liteway

Gaat hier ook al bijna 4 jaar mee (wordt nu gebruikt voor derde kind). Ik vind het vooral fijn dat-ie zo licht is en makkelijk in- en uitklapbaar.

Vaste wiel en iets breder

De oude buggy voor mijn kinderen was tamelijk breed. Dan zijn ze ook iets stabieler en kantelen ze minder snel.
Ik kon ook de voorwielen vastzetten. Dat was wel fijn bij stoepranden. Zo vaak draaien de voorwielen om als je de stoep opdraait.
De buggy kon ook nagenoeg plat. Konden de kinderen lekker liggen tijden slapen.
Rugdeel had drie standen; rechtop, relax, en ligstand.

Ik heb zelf een extra lange voetenzak gemaakt. Met recht onderkant voor veel beweegruimte van benen en voeten.

Dees

Dees

17-11-2019 om 09:02

Chicco

Het lijkt wel alsof je de Chicco omschrijft alleen dat brede niet, dat vind ik overigens ook niet praktisch.

Soof

Soof

17-11-2019 om 12:11

chicco of McLaren dus?

in de chicco ga ik me ook even verdiepen, scheelt 100 euro in vergelijking met een McLaren buggy
nog andere tips waar ik op moet letten?.

Marie

Marie

17-11-2019 om 15:51

gebruik?

Waar wil je de buggy voor gaan gebruiken? Lange wandeltochten of alleen een rondje om naar de winkel?
Wil je er veel boodschappen mee kunnen vervoeren of maar een paar?
Moeten er meerdere mensen van verschillende lengte achter kunnen lopen?
Moet de buggy ook aan de fiets meegenomen kunnen worden?

Destijds (21 jaar geleden) gebruikte ik voor de lange stukken de kinderwagen (eerst met bak later met zitje). Voordeel grote wielen, goede vering, kon fatsoenlijk wat onderin het rek (hoog model wagen), kinderen konden me goed zien tijdens het wandelen, keken niet tegen benen aan en ze konden er fatsoenlijk in slapen (deden ze veel in de wagen).
Voor "erbij" had ik een simpele maxi-cosi buggy en later toen we twee kinderen hadden ook nog een smalle, simpele lichtgewicht buggy. Deze was gemakkelijk mee te nemen op de fiets. Deze was voor de kleine stukjes het meest ideaal in gebruik.

Dus bedenk eerst wat je er mee wil en ga dan op zoek.

Floria

Floria

17-11-2019 om 16:01

Buggy

Ik heb eigenlijk nooit een buggy gebruikt. Of het was de kinderwagen met het zitstuk of ze liepen. School/supermarkt/stad kon allemaal lopend met de wandelwagen. Bij ergens met de fiets of auto heen werd er daarna gelopen.
Heb je geen 3-in-1 kinderwagen?

Bren

Bren

21-11-2019 om 00:39

Chicco

Voor beide dochters gebruikt, heel intensief gedurende 7 jaar. Op de fiets, in de auto, en dagelijks op straat, in parken, op het strand.

In praktijk met elkaar vergelijken

Stap een winkel in en probeer er een paar uit.
Let op hoogte handgreep,
Niet te licht van materiaal zodat het met klein stootje al omkiepert
Etc.
Als je een paar verschillende merken geprobeerd hebt, merk je al snel wat jij lekker vindt.

En met breed, bedoelde ik geen smal model. De mijne was ca5 cm breder dan standaard. Dat is fijner voor de armen en schouders. Het had geloof ik ook ronde buizensysteem zodat een kind er niet zo snel aan stoot.

Oja,

En een benenflappie. Dan snijdt de rand van de zitting minder in de knieholte en gaan ze minder met hun benen bungelen.
Een benenflappie kan ook in horizontale positie zodat hun benen kunnen rusten, indien nodig.

Idealal

Ik wil geen reclame maken, maar deze heeft alles wat ik aangaf.
Plus extra, want met deze kan de zitting ook gedraaid worden zodat kind naar je kan kijken.

https://www.beslist.nl/baby_peuter/d0002993446/Buggy_Topmark_Lucca_4_standen_Sand_met_omkeerbare_zitting.html?productIdentifier=00000000034362731814842229967

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.