Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Moeder

Moeder

21-10-2015 om 15:56

Welke kinderstoel

Mijn dochter is ondertussen 3 jaar oud en is uit haar kinderstoel gegroeid. Nu zijn we op zoek naar een meegroeistoel, onze eetkamerstoelen zijn van stof dus willen we echt een aparte stoel die goed schoon te maken is. Na wat speuren en zoeken willen we een stoel a la stokke maar niet de stokke zelf want die is peperduur. We willen ook niet aan tweedehands beginnen en willen dus echt een nieuwe nette stoel.

Nu dachten we aan zoiets:

http://www.kinderstoel.com/kinderstoel-yaris-naturel

http://www.kinderstoel.com/kinderstoel-doorgroei-lambda-naturel

Wie heeft ervaring met deze stoelen en kan vertellen tot hoe oud ze mee gaan? Iemand de gouden tip voor een mooie nette stoel die betaalbaar is en tot zeker een jaar of 10 mee gaat?

Jamie

Jamie

21-10-2015 om 16:36

ach

Ik had een zitverhoger die je mee kon nemen. Veel makkelijker als je uit eten gaat of ergens anders gaat eten. Hier begon ik eerder met die dingen zodat je nog een gordel nodig hebt maar die kan er met drie wel af. http://www.mamaloesbabysjop.nl/safety-1st-travel-booster-red-dot-stoelverhoger.html

Ik had deze; http://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/kinderstoelen/m961475712-zitverhoger-voor-aan-tafel.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr handig als ze nog kleiner zijn vanwege de tafel maar dat hoeft bij jou ook niet meer.

Als je perse zo'n houten wil: die gaan lang genoeg mee.

Lusithania

Lusithania

21-10-2015 om 16:43

Tja

Ik vind zelf beide modellen niet mooi en vrij 'kinderachtig'. Daar wil je kind als die naar groep 3 gaat al niet meer op.
Hier hebben beide kinderen een echte Stokke gehad. Voor de oudste toen voor 50 gulden tweedehands gekocht en voor de jongste (toen 2) nieuw gekregen.

Oudste is toen hij een jaar of 9-10 naar de gewone stoel gegaan omdat die net zo goed paste.
De jongste zit na 14,5 jaar er nog steeds op.

Het leuke van Stokke is juist ook dat ze verkrijgbaar zijn in veel houtkleuren en dekkende kleuren. Dan kun je er eentje uitkiezen die bij de rest van je meubels past.

Het verstellen is ook een fluitje van een cent.

Daarbij kun je een Stokke nu wel duur vinden maar je kunt hem ook weer voor een goede prijs verkopen, ook na zoveel jaar. Dat lukt je niet met de stoelen van waaibomenhout.

Mijntje

Mijntje

21-10-2015 om 17:08

marktplaats

Je kan toch een Stokke op marktplaats kopen, voor veel minder geld. Ze zijn oerstevig en je kan het later nog makkelijk doorverkopen.

Mikke

Mikke

21-10-2015 om 17:10

Toch..

Toch Stokke, als je het mij vraagt. Wij hebben ze net verkocht, oudste is 16 jongste 14. Zo lang gaan ze dus mee. En ze waren echt nog heel netjes. Als je 'n jonge tweedehands koopt (75-100 euro) dan zou best nog wel als nieuw kunnen zijn, en dan heb je er nog 10 jaar plezier van!

Moeder

Moeder

21-10-2015 om 17:18

Kinderachtig

Massief beukenhout is mijn inziens geen waaibomenhout daarbij zie ik niet wat er kinderachtig is aan die stoelen.

Mijn doel is ook niet om een stoel goed te verkopen maar om een lagere aanschafprijs te hebben.

Jamie

Jamie

21-10-2015 om 17:32

Moeder

Dan moet je het gewoon doel, wij hadden ook zo'n stoel en dat was echt geen waaibomenhout! Gewoon een stoel zónder merknaam en het scheelt je heel veel geld.

Jamie

Jamie

21-10-2015 om 17:33

maar

reken er niet op dat ze daar nog tien jaar op zitten. De stokke ziet er iets 'volwassener' uit, dat wel.

Moni

Moni

21-10-2015 om 17:39

Wij hadden deze

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10099897/
Is ook in wit en een ander model.

Ze zijn nog steeds in gebruik bij de piano nu ze puber zijn.
Ook handig als extra stoel bij veel eters.

Kinderen hebben er ongeveer t/m 8e jaar op gezeten.
Toen pasten ze op een gewone stoel.

Ik vind triptraps en de modellen die jij laat zien erg log.

Moeder

Moeder

21-10-2015 om 18:07

Moni

Kijk dat is een mooie tip! Die ziet er echt heel mooi uit en niet als een bakbeest!

Noet

Noet

21-10-2015 om 20:39

Stokke

ik ben en blijf een overtuigd stokke gebruiker. Die van mijn dochter is bijna 10 jaar oud, ziet er uit als nieuw en wordt dagelijks gebruikt. Die van een vriendin van mij zijn inmiddels 15 jaar oud en worden ook nog steeds dagelijks gebruikt. Ik gebruik 'm zelf ook regelmatig als ik in de woonkamer aan het werk ben met bv mijn naaimachine op tafel, dan zit dat veel prettiger dan een gewone eetkamerstoel.

Yoga het zonnetje

Yoga het zonnetje

21-10-2015 om 22:06

Ikea kruk

Wij hebben de kinderstoelen de deur uit gedaan.
De 1 zit op een Ikea hoge kruk de ander op een zitverhoger die eigenlijk bestemd is voor in de auto
En de Ikea kruk is ideaal want daar kan ook een ouder op zitten . Wij hebben een limegroene die makkelijk schoon te poetsen is. Hard plastic.

Krullevaar

Krullevaar

21-10-2015 om 22:29

Spijt

Ik heb nog steeds spijt dat ik nooit een Stokke heb gekocht. Man vond 'm destijds te duur, maar in de tussentijd hebben we al 3 kinderstoelen versleten dus tel uit je winst.

Eerst hadden we eentje van Prenatal. Toen man 'n als opstapje gebruikte brak de voetenplank. Daarna kwam de Yaris, die heeft het ook niet lang uitgehouden en nu hebben we nog zo'n Ikea zoals in de link hierboven. Dat is een prima stoel, niet kinderachtig en mijn jongste van 6 zit er nog elke dag met veel plezier op.

Maar toch.. als je de keuze hebt zou ik voor een Stokke gaan. Daar ga je geen spijt van krijgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.