Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Welke luier 's nachts

Onze dochter van 3,5 jaar is 's nachts nog niet zindelijk. We hebben regelmatig een lekkende luier. Normaal gebruiken we luiers van Kruidvat, maar het gebeurt ook bij pampers.

We laten haat plassen voor ze gaat slapen en ze drinkt ruim voor het slapengaan hooguit een paar slokjes water. Maar haar plassen blijven te groot voor de luier. 

Is er een specifieke luier die niet gaat lekken? Ze weegt trouwens 14kg. 

drynites broekjes? Wij hebben luierbroekjes van de Kruidvat in 6+. Gaat vaak wel goed. Soms ook niet.

Ohh ik herken je probleem. Onze zoon van bijna 3 is een buikslaper en ook meerdere keren per week een nat bed. Ik heb de 5+ luier can kruidvat. In het verleden broekjes geprobeerd maar had t idee dat t daarmee nog erger was omdat t niet strak genoeg romd zn buik zat..
Ik hoop dat er goede tips langskomen waar we beide iets aan hebben.

1 maat groter en dan goed rondom de benen dichtvouwen zou kunnen helpen.
Voor buikslaper zou je eens kunnen proberen om de luier achterstevoren aan te doen. Hielp hier toen goed.

Als dochter hier ineens doorlekt dan is dat het teken dat ze toe is aan een grotere maat luier.
Overdag is ze zindelijk, maar 's nachts nog niet. We laten haar nu 's nachts plassen op de wc, zodat ze daar aan kan wennen.

Hier was dat ook altijd drama. We hebben kruid at gehad en pampers. Uiteindelijk de enige die hier niet lekten waren de Drynites broekjes. 
Ik vond ze wel duur maar goed geen lekkage meer.  Ze zijn bij Kruidvat regelmatig in de aanbieding 2 pakken voor €10. Dan is het wel te doen. 

ik gebruik pamper babybdry voor mijn zoontje, werkt goed voor flinke plassers hij drinkt ook veel en met een gewone luier haalde hij de nacht niet door, deze babydry panper absorbeert dubbel meer vocht. Soms als ie echt een hele beker drinkt dan verwissel ik hem snachts nog eens maar dat is zelden nodig met deze pampers.

Abri-Form Junior! Online te bestellen. Mijn kinderen hebben tot laat een nachtluier gehad en deze lekt niet door. In tegenstelling tot alles wat ik hiervoor probeerde. Het vangt meer op dan de luiers en broekjes verkrijgbaar in de winkel.

Aygo schreef op 13-09-2021 om 07:37:

Ohh ik herken je probleem. Onze zoon van bijna 3 is een buikslaper en ook meerdere keren per week een nat bed. Ik heb de 5+ luier can kruidvat. In het verleden broekjes geprobeerd maar had t idee dat t daarmee nog erger was omdat t niet strak genoeg romd zn buik zat..
Ik hoop dat er goede tips langskomen waar we beide iets aan hebben.

Bij mijn buikslaper deed ik de luier achtersteven aan. Dan zit het grootste absorberende vlak aan de kant waar de plas naartoe loopt

wij hebben kruidvat 6+ en doen er een romper en strak boxershortje overheen. Dat helpt hier goed, het doorlekken zit m er bij ons meer in dat de luier niet blijft zitten. 

Wij hebben een dochter van anderhalf die ook elke nacht nat werd (drinkt zo een halve liter voor het slapen gaan). Wij zijn overgestapt op pamper dry nights broekjes. En zorgen daarnaast dat de luier wat ruimte heeft om snel uit te zetten. Dus geen strakke rompers/onderbroeken. Wij hebben ook grotere luiers dan volgens haar gewicht nodig zou zijn.

Hier pampers baby dry luierbroekjes, minimaal een maat groter dan volgens het gewicht zou moeten en achterstevoren aangetrokken. Daarmee gaat het goed. Dochter is inmiddels bijna 2 en plast ‘s nachts vaak veel in 1x.

Bedankt voor de tips! Luier verkeerd om vannacht geprobeerd maar toch weer nat🤦‍♀️
Neem morgen wel even een pakje baby dry mee

Pampers heeft ook maat 7 en 8.

MevrouwKrul

MevrouwKrul

14-09-2021 om 19:57 Topicstarter

bedankt voor de reacties! Ik ga het een en ander uitproberen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.