Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Welke maat schoenen?

Hoi allemaal,

Graag jullie advies over het volgende: mijn dochter heeft momenteel schoenmaat 23,5. Nu heb ik schattige schoentjes gezien voor het komende seizoen (ze zal ze vanaf april ongeveer gaan dragen). De schoen valt nogal groot en ze kan 23 nu goed aan met een beetje ruimte. Bij maat 24 heeft ze nog veel ruimte. Maat 25 van een ander merk schoen zat hetzelfde als maat 24 van deze schoen. Volgens de verkoopster kan een kindervoetje (ze is in dec. 2 geworden) in vier weken een maat groeien. Zou ik nu goed zitten door maat 24 te nemen, of toch maat 25, ook al valt de schoen groot uit. Wat zouden jullie doen? Wie heeft er ervaring met het groeien van kindervoetjes? Hoe snel gaat dat bij jullie? Ik heb er nooit zo op gelet.... Tot nu... Ik kan natuurlijk even wachten maar er zit nu best veel korting op en daarnaast ben ik bang dat ze snel uitverkocht zijn. Dit was ook het laatste paar. Ik zou superblij zijn als iemand advies voor me heeft! Bij voorbaat dank!!

Groetjes, Dieno

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

29-01-2010 om 22:26

Kopen

Gewoon kopen en nu aantrekken? Of zijn ze echt te bloot?
Geen ervaring met het snel groeien van kindervoeten hier, het gaat hier erg geleidelijk (zoon 2 jr 9 mnd zit nog steeds in 22, zéér bescheiden ).
Als die schoenen zoooo leuk zijn, gewoon gelijk toeslaan als je je het kunt veroorloven.

Marie123

Marie123

29-01-2010 om 22:31

Zooltjes

Zelf koop ik liever te grote schoenen voor mijn zoontje en dan doe ik er een zooltje in (daarmee kan je ze een halve tot een hele maat verkleinen). Niet dat ik dat steeds doe, maar als ze op zo'n tussenmaatje zitten is het handig. Dan voorkom je dat ze er in vier weken uitgegroeid zijn. Is me trouwens aangeraden in een kinderschoenenwinkel.
Succes!

Dieno

Dieno

29-01-2010 om 22:55 Topicstarter

Thanks, maar welke maat is dan het handigst?

Thanks voor jullie reactie! Maar zou je dan die (grote) 24 nemen (die bijna als 25 valt) of maat 25 (die dus als bijna 26 valt). Ze heeft nu 23,5 en ze heeft in een half jaar de spurt van maat 21 naar 23 gemaakt en deze week kwam ik er dus achter dat ze 23,5 heeft. Weer een halve maat erbij dus.

vlinder72

vlinder72

30-01-2010 om 09:05

Hoe vallen ze?

Vraag even in de winkel of het merk groot of klein valt. Geox valt bijvoorbeeld redelijk groot en Lelli Kelli klein (weet ik uit ervaring). Als het sandalen zijn zou ik voor maat 25 gaan en als het om Lelli Kelli schoenen gaat zou ik zeker voor maat 25 gaan. De voeten van mijn kinderen zijn echt nooit in een maand tijd een maat groter geworden. Het schijnt te kunnen maar volgens mij gebeurd het niet zo vaak. Wij volstaan nog steeds door in het voorjaar zomerschoenen te kopen en in het najaar winterschoenen. Daar moeten ze het dan mee doen. Ze krijgen in de zomer alleen wel een paar extra sandalen erbij.

m@ss

m@ss

02-02-2010 om 13:23

Hoi

Hier zoonlief van 2jr en 3mnd wisselt zeker 4x per jaar van schoenen. en loopt dan ook al op 25. Ik zou zelf voor 25 gaan en als die te groot zouden zijn dan. Bij de schoenwinkel van die stukjes kopen die je in de achterkant van de schoen kan plakken om het iets te verkleinen.

Succes!

Grote voetjes

zoonlief hier heeft maat 21 en is bijna 25 maanden. Hij draagt deze schoenen al 6 maanden. Hoe komt de winkelmedewerker erbij dat elke 4 weken een schoenmaat opschuiven? Dan zou mijn zoon nu maat 25 mogen hebben. dat klopt dus niet. Als het zomerschoenen zijn zou ik voor maat 25 gaan. Anders maat 24. Bedenk ook hoe de voet van jouw dochter de afgelopen tijd is gegroeid.

Ik zou

Niet op de ervaringen van anderen afgaan. Straks krijgt ze een groeispurt of blijft ze even hangen en kan ze ze helemaal niet aan. Een vriendin van mij heeft een zoontje iets ouder maar van hetzelfde postuur als mijn zoontje en haar zoontje zat bijna een jaar in maat 86. Heb daar bij de overgang van 80 naar 86 flink van ingekocht omdat ik dus dacht dat hij het lang zou dragen. Niets was minder waar, zoonlief heeft de maat praktisch overgeslagen. Ik zou het risico dus niet nemen en even wachten tot het voorjaar iets dichter bij is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.