Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

12-06-2010 om 08:01

Welke melk

Hoi allemaal,

Welke melk kan je nou ook alweer het beste geven vanaf 1 jaar? Halfvolle of volle? Ik ben het vergeten. Heb in het archief gezocht, maar kan het niet meer vinden.

Wie weet wat het beste is?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

12-06-2010 om 08:44

Halfvolle

Ze houden tegenwoordig van dunne kindertjes op het CB.

Nog gefeliciteerd met B.!

Ik gaf volle

Maar het cb adviseert halfvolle. Dit omdat "de kinderen van tegenwoordig" te dik worden (letterlijk citaat cb-vpk). Mijn kind was niet dik, dus ik gaf volle melk (én roomboter, én vette haring). Tis nu een gezonde kleuter in het groene gebied van de kinder-bmi.

groet,
Anneque

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-06-2010 om 19:17

Ik geef

groeimelk vsn nestle. Zoon vind een flesje ''s ochtend en 's avonds nog lekker en nu hoef ik ook niet te denken aan de vit. D. Deze melk is ook niet zo duur.

Dendy

Asa Torell

Asa Torell

13-06-2010 om 20:23

Nooit over nagedacht maar gewoon gegeven wat we toch al in huis hebben, en dat is halfvolle.

Vol, soms halfvol, en niet teveel

Kinderdiëtist Stefan Kleintjes raadt volle melk/yoghurt aan voor kinderen van 1 - 4 jaar (als ze geen borstvoeding krijgen). Dit advies volgen wij zoveel mogelijk op. Maar zelf drinken we het liefst halfvolle melk. Dus soms krijgt zoontje (2j9m) halfvol, als de volle op is. En op de creche geven ze ook halfvolle melk. Hij drinkt trouwens maar weinig melk omdat hij ook nog borstvoeding krijg.
De stofwisseling van kleine kinderen schijnt door al het groeien meer op die van topsporters dan van gewone volwassenen te lijken, waardoor de vetten anders gebruikt worden. En kleine kinderen hebben sowieso genoeg vet nodig. En in volle zuivel zit meer vitaminen dan in magere.
Een ander voordeel van volle melk is dat het eerder verzadigt. Kleine kinderen mogen nl. niet te veel melkproducten krijgen. 300 ml per dag is genoeg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.