Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Welke merken voor onmogelijke voetjes?

Goedemorgen,

Ons zoontje is bijna elf maand oud en stapt sinds een halve maand al behoorlijk stevig los rond. Nu wil hij liever ook niet echt meer getild, maar natuurlijk zelf de boel ontdekken. De afgelopen tijd deed hij dat gewoon op blote voetjes en dan tilde ik hem op plekken waar ik het niet vertrouwde. Maar dat wil hij dus liever niet meer. Hij wil gewoon sjouwen.

Maar nu het probleem; ons zoontje heeft onmogelijke voetjes en we kunnen geen schoentjes voor hem vinden. Qua lengtemaat zit hij op maat 20, maar qua breedte steekt het toch zeker 1,5 cm uit en zal hij richting maat 23 moeten. Ook heeft hij een hele hoge wreef. De afgelopen weken zijn we bij een aantal goede schoenenwinkels geweest, maar hij krijgt niets aan.

Wie heeft voor ons de gouden tip? Momenteel zitten alleen sandaaltjes (met aan alle kanten verstelbare bandjes) nog wel oké. Maar eigenlijk ook niet top.


Piedro of Bunnies al geprobeerd?  Die hebben breedtematen. 

Mijn kinderen liepen op die leeftijd nog gewoon op babyslofjes. Die heb je ook met zooltjes, bijvoorbeeld van het merk Froddo. Daar liepen ze ook buiten mee toen ze zo jong waren. Pas bij ruim een jaar kregen ze hun eerste schoenen. Volgens mij is is het voor de groei en ontwikkeling van babyvoetjes niet zo goed om al op jonge leeftijd schoenen te dragen. 

Biscuitje schreef op 23-07-2022 om 10:27:

Mijn kinderen liepen op die leeftijd nog gewoon op babyslofjes. Die heb je ook met zooltjes, bijvoorbeeld van het merk Froddo. Daar liepen ze ook buiten mee toen ze zo jong waren. Pas bij ruim een jaar kregen ze hun eerste schoenen. Volgens mij is is het voor de groei en ontwikkeling van babyvoetjes niet zo goed om al op jonge leeftijd schoenen te dragen.

Dit ook inderdaad, ik had van die suède slofjes waarmee ze buiten liepen. Toch wat bescherming tegen dingen die kunnen prikken maar geen stevige zool die de ontwikkeling van de voet remt.

Wij hebben ook moeilijke (kinder) voetjes gehad. Bij Wittepoel (Google maar) regelmatig de voetjes laten meten, en schoenen kunnen vinden. Brede voeten, hoge wreven, en lengte verschil (11mm) op de max. Bij deze zaak hebben ze ons altijd kunnen helpen, soms met wat kleine aanpassingen door de schoenmaker, denk aan verlenging van het klittenband. Succes met de stappende hummel!

Bijtje82

Bijtje82

23-07-2022 om 10:37

Voor kinderen in deze periode vind ik crocs nog wel leuk. Die zijn ook redelijk breed. 
Nadeel is wel dat ze weinig steun bieden voor kinderen die net leren lopen. Eigenlijk zijn goede stevige ondersteunende schoenen op deze leeftijd wel belangrijk. 

idem voetjes. Ik slaagde bij van Haren want die verkocht merk Bären schuhe . Ze zijn overgestapt op Bobbi shoes. Deze hebben ook hoge wreef en breed voetbad, vanaf mt 20.
Vb 
https://www.vanharen.nl/nl-nl/p-m02036484/02036484

Zijn de schoentjes van Naturino iets? Die zijn wat breder en enorm soepel qua materiaal. Ze moeten ook nog eens met veters worden dichtgemaakt. Ideaal voor een hoge wreef. 

Attipas misschien? Die vond ik ideaal voor de eerste weken/maanden. 

Kswiss, Adidas en vans met klittenband.
Elefanten en Nike kunnen soms ook.
Je kunt altijd extra klittenband bij de schoenmaker er laten aanzetten.
Teva’s of crocs zijn fijn in de zomer.

Slofschoenen van Selfcare of Cozzy schoentjes? Dit zijn een soort stevigere sokken met een zooltje.
Ik zag bij Bol. verschillende aanbieders. Kun je ze terugsturen als het niks is.

Heb zelf ook een kind met van jong af aan brede voeten en een hoge wreef. Bij hem zit lurchi in breedte W en superfit goed. Te bestellen onder andere bij zalando en  about you

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

23-07-2022 om 15:52

Mephisto

Bijtje82 schreef op 23-07-2022 om 10:37:

Voor kinderen in deze periode vind ik crocs nog wel leuk. Die zijn ook redelijk breed.
Nadeel is wel dat ze weinig steun bieden voor kinderen die net leren lopen. Eigenlijk zijn goede stevige ondersteunende schoenen op deze leeftijd wel belangrijk.

Juist op deze leeftijd is het belangrijk dat de schoenen soepel zijn en meebewegen en juist niet te stevig en ondersteunend zijn! De spieren moeten zich ontwikkelen en dat is een stuk lastiger als de voet zich niet natuurlijk kan bewegen omdat de schoenen te stevig zijn.

Wij hadden destijds adidas, die zijn vrij breed. Was haar eerste paar schoenen, maat 18 en in de zomer altijd een paar teva psyclone sandalen. Ook die zijn redelijk breed en hebben niet zo veel bandjes, waardoor er weinig kan irriteren/schuren.

Bijtje82

Bijtje82

23-07-2022 om 17:35

NightNurse schreef op 23-07-2022 om 15:56:

[..]

Juist op deze leeftijd is het belangrijk dat de schoenen soepel zijn en meebewegen en juist niet te stevig en ondersteunend zijn! De spieren moeten zich ontwikkelen en dat is een stuk lastiger als de voet zich niet natuurlijk kan bewegen omdat de schoenen te stevig zijn.

Toch moeten ze een goede zool hebben die de voet goed ondersteund. Flexibel, maar toch stevig. Ze moeten hun voet goed kunnen afrollen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.