Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Bezig Bijtje

Bezig Bijtje

23-11-2011 om 17:32

Welke treinbaan?

Ik overweeg om een leuke treinbaan aan te schaffen voor mijn zoontje van bijna 2.
Ik heb al rondgekeken, en een houten treinbaan vind ik het leukst.
Welk merk kan ik het beste nemen? En zijn onderdelen op elkaar te passen van verschillende merken? Is die van Ikea bijv. goed, of kiezen jullie voor de Eichhorn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosase

Rosase

23-11-2011 om 19:31

Beide

Ikea is best goed en leuk, maar wat beperkt qua assortiment. Eichorn is aan de andere kant weer erg duur. Wij hebben dus een mix. Het is onderling best aardig uitwisselbaar. En je hebt ook nog Brio, qua prijs net iets vriendelijker dan eichorn.

Limi

Limi

23-11-2011 om 21:25

En je zoontje?

Vindt die een houten treinbaan ook het leukst?

Hier hebben we houten en duplo, en duplo is zwaar favoriet. De houten wordt helemaal nooit mee gespeeld.

dc

dc

24-11-2011 om 00:21

Duplo

We hebben ook beide, en duplo is hier ook veruit favoriet!

Ikea

Wij hebben de houten treinbaan van de IKEA en een plasic vanThomas de Trein. Hier zijn ze met beide heel blij. Die van de IKEA is prima te betalen en gaat hier al bijna 7 jaar mee! Je kunt er sets bijkopen en sommige autootjes passen ook nog op de rails

Als jullie een houten treinbaan leuk vinden zou ik echt die van de IKEA kopen. Eichhorn is inderdaad vrij prijzig en kun je altijd nog combineren mocht je kind er heel fanatiek mee zijn en nog meer variatie wil.

Succes met de keuze.

Rafelkap

Rafelkap

24-11-2011 om 12:19

Ikea/hema/bekende merken

Een houten treinbaan is erg leuk speelgoed. Je kan een goedkope basisset bv van ikea kopen, ik zag dat ze ook bij de hema eea hebben. Voor extra's (bruggen/wissels) kan je de bekende merken kopen. Wij hebben een electrisch treintje van brio.

Hier ook ervaring met de duplo trein (maar dat was niet jouw vraag), goed spul behalve de electrische trein, die begeeft het toch wel na een aantal jaren (weliswaar intensief) gebruik.

angelina ballerina

angelina ballerina

24-11-2011 om 22:26

Beiden

Wij hebben zowel een duplo als een houten trein.
Onze houten trein is zo'n beetje alle merken door elkaar en dat is prima. Tijdens de thomas de trein fase van zoontje (tussen 2,5 en 3) speelde hij vooral met deze trein. Nu deze fase voorbij is speelt hij alleen nog maar met de duplo trein en ook zijn zussen van 4 en 6 vinden dit nog erg leuk. Er wordt vanalles bij gebouwd en daar kunnen ze echt uren druk mee zijn.
Ik zou dus ook zeker gaan voor een duplo trein en als je kiest voor hout zou ik voor een leuke hoeveelheid rails van een goedkoop merk gaan.

Bezig Bijtje

Bezig Bijtje

30-11-2011 om 16:41

Bedankt

bedankt voor jullie tips!
Het is de treinbaan van Ikea geworden. Hij krijgt hem voor Sinterklaas, een mooi startersset. Als hij er veel mee speelt kan ik hem altijd nog uitbreiden.
Misschien dat hij dan voor zijn verjaardag de Duplotrein krijgt, ik hoor overal dat dat een groot succes is.
Bedankt in ieder geval!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.