Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Wishbonebike loopfiets

Ons zoontje viert binnenkort zijn tweede verjaardag en wij willen hem een loopfietsje geven. We twijfelen tussen de Kokua Likeabike Mountain of de Wishbonebike.
Over de Likeabike heb ik veel positieve verhalen gelezen en deze is goed getest. http://www.kokua.de/Seiten/KOKUA.html
De Wishbonebike is tegelijkertijd driewieler, kleine en grote loopfiets en milieuvriendelijk geproduceerd. Omdat zoontje op zijn verjaardag nog maar precies 22 mmaanden is (ex-prematuur), lijkt die driewieler ons misschien wel handig, dan kan hij het meteeen gebruiken. Maar het is een nieuw product van een nieuw bedrijf(je), dus ik vraag me af of het geen kinderziektes heeft? http://www.wishbonedesign.com/
Wie heeft er ervaring of ander goed advies?

Alvast dank,

HH

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

23-06-2009 om 16:36

Weinig ervaring zo te zien

Heb je inmiddels al iets gekocht?
Vandaag was ik toevallig i.v.m. werk bij mensen die een kindje met down-syndroom van bijna 3 jaar hebben en een Wishbonebike loopfiets. Wel een groot ding, vind ik, maar het kindje kon er heel goed mee rijden. Echt hard en sturen had hij ook snel door. Je kunt hem heel lang gebruiken tot ongeveer 6 jaar. Leek me ook behoorlijk degelijk.
Ik zou het zelf niet kopen, maar dan vooral vanwege de afmeting. Voor een gewone loopfiets is je zoontje inderdaad nog erg jong. Daar zou ik nog een half jaar of langer mee wachten.
Succes met je keuze!

Hennah

Hennah

29-06-2009 om 00:13 Topicstarter

Inderdaad!

Hartelijk dank voor de reactie!
We hadden de Wishbonebike inderdaad al besteld. Ik had een fietsenwinkel gevonden waar deze stond, zodat we het fietsje eerst konden bekijken, met zoontje. Hij was meer geïnteresseerd in een veel te grote driewieler/trapkar van veelkleurig plastic, maar we zagen wel dat hij snel met de Wishbonebike overweg kon. En we zagen ook dat hij echt nog te klein is voor een tweewieler, wat betreft beenlengte (waarschijnlijk ook wat betreft vaardigheid).
Inmiddels hebben we het fietsje al gegeven en vandaag voor het eerst geprobeerd. Op zijn verjaardag had hij er niet zoveel belangstelling voor, het was te druk met alle feestelijkheden en mensen. Maar vandaag was het voor het eerst rustig en de fiets bleek een groot succes! Hij heeft vandaag voor het eerst er op gereden en het was echt fantastisch. Na de eerste "schreden" begon hij echt te "racen" in de huiskamer terwijl hij een "motorgeluid" maakte, en het sturen had hij ook snel door. De fiets heeft dikke luchtbanden en hij botste er lekker expres mee tegen de muren. Buiten "scheurde" hij met zijn fietsje weg, prachtig was het, zo enthousiast was hij! Hij ging al meteen een enorm eind weg, zelfs een brug op en af. Ik ben maar meteen begonnen met opvoeden, dat hij niet van de stoep afmag. Hij lijkt het te begrijpen, maar kan de verleiding vast nog niet weerstaan...
De Wishbonebike is langer dan andere loopfietsen, en ik begrijp nu waarom: voor de driewieler versie is het nodig dat de wielen verder van het zadel afstaan, anders zou het kind de voeten stoten. Hoe de fiets functioneert als tweewieler zien we later wel, voorlopig zit/loopt hij prima op de driewielerversie, het is echt een lief stoer gezicht en het rolt uitstekend. De driewieler is groot, maar past nog wel in de bakfiets, met kind erbij. Wij zijn er erg blij mee!
Ik zag dat je de fiets kunt gebruiken tot het kind 20 kg weegt.
En wat betreft de lengte: ik weet niet hoe lang onze zoon op dit moment precies is, maar hij zat altijd op het gemiddelde of iets daarboven met zijn lengte, voor zijn gecorrigeerde leeftijd. Hij is nu 22 m. gecor., de fiets staat op de laagste stand en met blote voeten gaat het net. Met schoenen (Teva-sandalen met dikke zolen) gaat het prima. (Behalve dat zijn tenen steeds uit de sandalen wippen, maar dat is een ander probleem.) De fabrikant zegt dat je de fiets vanaf 1 jaar kunt gebruiken (mits kind goed kan lopen), maar dan moet het wel een lang en voorlijk kind zijn, lijkt me.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.