Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
LaMama

LaMama

29-04-2009 om 09:32

Ze klimt uit bed!

Dochterlief (2j1m) klimt uit haar ledikantje. Ze is een makkelijke slaper, maar ze is ziek geweest en heeft overgegeven in haar bed. Daar is ze erg van van streek geweest en net als de vorige keer dat dat gebeurde, wil ze dan niet meer in haar bedje. Vorige keer hebben we dat opgelost met een beetje meer begeleiding met naar bed gaan en met een paar dagen was het over. Maar nu helpt dat niet, want ze klimt gewoon uit d'r bed.
Zodra ik mijn hielen licht, trekt ze d'r slaapzak uit en gooit zich uit bed. Deur open en feesten maar. En op een gegeven moment ging ze haar kamer niet meer uit, maar zat rustig naast haar bedje met haar speelgoed te spelen.
Moet ik me er nou heel druk over maken en haar iedere keer terugleggen of moet ik haar zo moe laten worden dat ze uieindelijk gaat slapen? Ik weet echt niet wat ik hier nou mee aan moet!
Nog even voor de duidelijkheid: er is dus geen traan gevloeid gisteren. Ze laat zich in bed leggen zonder problemen en klimt er daarna gewoon uit. Dan hoor je haar verder ook niet, dus op zich spelen zich hier geen drama's af, maar ik zou het gewoon lekker vinden als ze weer in d'r bedje ging slapen!
LaMaMa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

29-04-2009 om 10:06

Slaapzak

Wij hebben destijds een met een (extra veilige) veiligheidsspeld de slaapzak dicht gemaakt. Werkte heel erg goed. Ze probeerde niet eens meer te ontsnappen

Yta Chalne

Yta Chalne

29-04-2009 om 15:09

Weg

Ik zou het ledikantje eruit gooien. Ze is duidelijk wel toe aan een 'gewoon' bed, waar ze makkelijk uit kan. Slaapzak anders dicht zou ik niet doen, het zou gevaarlijk kunnen zijn als ze zich met slaapzak en al uit haar ledikantje laat vallen (de meeste kinderen doen dat). Als ze een gewoon bed heeft, kan ze er zelf weer in gaan liggen als ze moe is.

Groot bed..

Lijkt mij ook wel de oplossing.. Mijn oudste wurmde zich gewoon met de rits dicht uit de slaapzak ( iel ding).. dus die hebben we maar gewoon uitgelaten op een gegeven moment..dan maar een iets warmere pyama aan.. ( wurmde zich ook onder dekens uit). Hier ook met ziek zijn geweest moeite met slapen.. dan maar met 1 speeltje naar bed en niet meer eruit! en dan viel ze meestal vanzelf in slaap..
zo bleef naar bed gaan gewoon leuk.. en na een paar daagjes werd het steeds sneller slapen en hoefde het speeltje niet meer mee.. Maar het is per kind verschillend denk ik..

Linda99

Linda99

30-04-2009 om 00:06

Inderdaad

Het is inderdaad verschillend per kind. Die van mij had namelijk al een groter bed wat totaal niet werkte. Complete drama's enzo.........Maar met de duidelijke begrenzing van haar slaapzak ging het dus prima in het campingbed wat we noodgedwongen hadden ingezet omdat het ledikant al verkocht was

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.