Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
PotableRam80

PotableRam80

19-01-2012 om 09:46

Zelf leren spelen.

Onze kleine man van 1,5 kan heel goed spelen. Het enige wat hij wil is dat we bij hem op de grond zitten.
Zodra ik op sta om bv koffie te zetten komt hij naar me toe. Wil alles graag zien. Maar helemaal alleen op de grond spelen doet hij niet. Ook niet voor een paar minuten dus.
Terwijl als ik er naast zit hem niet hoef te helpen met spelen.
Iemand tips?
Ik leg alles uit, dus hij weet dat ik maar even weg ben en zo weer terug ben.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

19-01-2012 om 20:17

Tja

Mijn dochter ging pas met een jaar of drie alleen spelen. Langer dan twee minuten, bedoel ik dan. Ik hoorde altijd verhalen over dreumesen en peuters die uuuurenlang zooooo zoet spelen - niet die van mij . Wat helemaal niet wil zeggen (gelukkig maar) dat het bij jouw zoon ook zo lang gaat duren, alleen maar dat het wel vaker voorkomt dat een kind van die leeftijd nog niet (alleen) speelt.
Groetjes
Massi

dc

dc

19-01-2012 om 23:27

Uhm

Ik weet niet of je veel met mijn tip kan. Ik heb er zo snel mogelijk voor gezorgd dat er een 2e kwam, zodat ze fijn samen kunnen spelen... Sindsdien is mijn leven een stuk rustiger. Mijn oudste heeft het nooit geleerd. Die kan nu alleen maar alleen spelen als er een computerschermpje aan vast zit. Mijn 2e is gelukkig zo'n "kan uren alleen spelen" geval. Het ziet ernaar uit dat nr 3 net als nr 2 is, kan zichzelf al prima met 9 maanden vermaken.

En serieus, ik vind 1 kind alleen een stuk vermoeiender dan nu 3 kinderen! Ik zou hem dus zo snel mogelijk puzzels enzo leren doen op je telefoon en Ipad

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.