Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
mama van Linde

mama van Linde

13-12-2008 om 12:53

Ziek en niets eten help!

Onze dochter (net 2) is nu al 3 dagen ziek (griep denk ik) en eet vrijwel niets. Tot nu toe heeft ze vandaag 1 hapje biscuit en 3 rozijnen gegeten
Ze drinkt wel redelijk, vanmorgen 3 bekers. Ook heeft ze vanmorgen geen koorts meer.
Ik weet dat niet eten op zich niet zo'n kwaad kan, als ze maar genoeg drinken. Maar dit gaat nu al drie dagen zo en ze eet steeds minder....

Dit is de eerste keer dat Linde echt ziek is, dus ik heb hier nog geen ervaring mee. Iemand tips om haar wat te laten eten, of kunnen we het maar beter zo laten en wachten tot ze zelf weer wil?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mrem

Mrem

13-12-2008 om 13:22

Afwachten

Ik zou gewoon afwachten. Als ze niet lekker is zou ik haar in elk geval niet proberen te dwingen iets te eten. Biedt verschillende dingen aan maar als ze niet wil, prima. Zolang ze maar drinkt is er niks aan de hand en ze gaat vast vanzelf wel weer eten.

Helemaal mee eens

afwachten maar en af en toe wat aanbieden. Dwingen helpt toch niet.

Heb je al

witte pasta geprobeerd? Ik kook dat zelf altijd met een runderbouillonblokje. Mijn jongste is ook ziek en eet slecht maar hier wilde ze toch wel wat van eten.

Blijven aanbieden

Zoonlief had vorige week ook voor het eerst 2-3 dagen dat hij vrijwel niets at, voor zijn doen dan. Hij was ook ziek. Het enige wat er nog wel in ging: danoontjes. Die krijgt hij normaal nooit maar oma had ze gekocht.

Zachte dingen die makkelijk door te slikken zijn zou ik blijven aanbieden. Yoghurt, zelf een fruitsmoothie maken van allerlei fruit, danoontje ijsje maken? Mijn zoon vond een eierkoek ook nog wel lekker.

Nu eet hij trouwens weer perfect en het beetje gewicht wat hij is verloren missen we niet.

Sterkte

mama van Linde

mama van Linde

13-12-2008 om 20:28

Huisartsenpost geweest

vanmiddag had ze weer hoge koorts en er zat totaal geen fut meer in. Toch maar even de huisartsenpost gebeld en die wilden haar voor de zekerheid toch even zien. Ook omdat ze eigenlijk nog nooit eerder ziek is geweest.

De longen waren niet schoon, dus we hebben een kuurtje gekregen. Hopelijk knapt ze nu snel op, maar schrikken is het wel zeg, zo'n zielig hoopje mens...

Vanmiddag heeft ze nog wel zo'n bakje gepureerd fruit gegeten en vanavond zo'n ieniemini danoontje achtig toetje.

Bedankt voor jullie tips en gelukkig is Linde ook een stevige dame, dus eventueel gewichtsverlies is hier ook zeker geen ramp.

Asa Torell

Asa Torell

14-12-2008 om 10:32

Echt ziek dus

Ik wilde ook al gaan schrijven dat een paar dagen niet eten echt geen kwaad kan, maar kijk eens: je had waarschijnlijk al wel door dat er gewoon iets helemaal niet lekker ging! Moeilijk he, als ze voor het eerst ziek zijn, om dat dan te beoordelen. Goed dat jullie mochten komen van de HAP, je hoort wel eens anders.
Beterschap voor Linde dus!

judiths mama

judiths mama

14-12-2008 om 19:49

Linde

Wat ik nog wel eens deed om ze wat te laten aansterken, was Liga door de fruithap mengen. Normaal doe ik dat niet, maar ik had het idee dat het eten zelf al te veel energie kostte, waardoor ze dus ook geen nieuwe energie kregen. Fruithap was het enige dat ze dan aten en door dat een beetje meer vulling te geven, hoopte ik de energie voorraad weer wat op peil te brengen.

Inderdaad, wat een klein hoopje mens zijn ze dan weer als ze ziek zijn. Beterschap ermee!

Massi Nissa

Massi Nissa

14-12-2008 om 20:53

Ach gos

Arme Linde. Hopelijk knapt ze snel weer op. Dat niet eten is altijd moeilijk om aan te zien als moeder, maar komt echt weer goed, hoor. Ze eet dan als ze weer opgeknapt is een tijdje de oren van je hoofd . Sterkte daar, knuf voor Linde
Massi

Cea

Cea

15-12-2008 om 11:46

Ook net gehad

Mijn zoontje van 3 is pas geleden ook flink ziek geweest, bleek bronchitis te hebben. Hij heeft een week lang niets anders gegeten dan een paar happen fruit. Volgens de huisarts kon het geen kwaad zolang hij maar wel goed dronk (en dat deed hij gelukkig wel). Hij was een kilo afgevallen, maar hij is nu weer aan het inhalen en eet als een bootwerker.
Ik zou gewoon af en toe een hapje aanbieden (fruit, rozijntjes, biscuitje, wat ze normaal gesproken lekker vindt), niet aandringen en verder maar afwachten.
Beterschap!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.