Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ziek & groene poep?

De beste topics gaan over poep, nietwaar? NOT

Maar ja, de poep is toch echt groenisch....groen genoeg om een klein beetje zorgen te hebben. Want als je zoekt op "groene poep peuter" (ben ik gek of doen alle ouders dit wel?) dan is het devies: ga naar de huisarts. Ahhh het is 21.00, de huisarts is er nu ff niet. Dus dat gaan we morgen doen. Uiteraard. Safety first.

Maar ja, deze moeder kan nu dus niet slapen. 

Onze zoon werd vorig weekend ziek. Flinke koorts, spierpijn in de beentjes, diarree, overgeven: de hele shabam....Af en toe flink slapjes...hij knapte maandag wat op, ging dinsdag naar de opvang. Paw Patrol deed wonderen. En snoepjes ook. Maar woensdag was het weer een hoopje ellende (ach gussss), niks was leuk, hij wilde alleen maar liggen en filmpjes kijken. En vandaag was ook zo. Omdat ik zo het weekend niet in wil voor hem, ga ik morgen natuurlijk ff bellen met de huisarts. Een restje poep hebben we voor haar al opgeschept en in de koelkast ter uiterst zorgvuldige bewaring gesteld.....

Ik grap er nu om, want enerzijds voel ik me een overbezorgde moeder (duh....) maar anderzijds kan ik dus echt niet slapen. Je zult het maar verkeerd hebben.....

Hij eet dus totaal niet, drinkt met veel moeite water of roosvice, is met momenten suf en heeft de meest gruwelijke groene poep die mega stinkt. Ik hoor de alarmbellen....maar anderzijds is hij super vrolijk, grappig en wil hij vooral heel veel snoep.

Ik probeer me dus niet teveel zorgen te maken. Maar doe het stiekem toch een beetje.
Het is maar groene poep, toch?

Zolang hij nog kan lachen is het oke hoor maar morgen wel meteen bellen idd.

Even paar vraagjes
Hoe oud is je zoon?
Plast hij nog genoeg?/ is zijn luier even nat als normaal?
Hoeveel was zijn temperatuur vandaag?

Als hij suf is en geen leeftijdsadequate antwoorden op simpele vragen kan geven NU nog de huisarts bellen. Kan een teken zijn van uitdroging.
15 jaar geleden ging mijn kind naar het ziekenhuis om die reden. 

Sterkte ermee

En met suf bedoel je dal echt suf suf, of alleen bepaalde momentjes?

Bakblik schreef op 22-07-2021 om 21:33:

Als hij suf is en geen leeftijdsadequate antwoorden op simpele vragen kan geven NU nog de huisarts bellen. Kan een teken zijn van uitdroging.
15 jaar geleden ging mijn kind naar het ziekenhuis om die reden.

Sterkte ermee

Juist ik vroeg me ook al af hoe suf is hij? Ik wil to niet zomaar ongerust maken.

Koorts kan het kindje ook wel lam laten voelen, maar als hij echt suf is slapjes reageert, echt hangt dan zou ik nu nog bellen als dat mogelijk is.

Een heel jong kind moet vragen over zijn speelgoed kunnen beantwoorden. En ouder kind moet weten welke dag het is of het ochtend of avond is.  Dat bedoel ik met leeftijdsadequaat.

Groene poep kan meerdere oorzaken hebben zoals een infectie, bijvoorbeeld norovirus. Ook kan het met de spijsvertering te maken, heeft hij iets groens gegeten? 

Heeft hij momenteel koorts? Is hij suf van vermoeidheid of reageert hij echt minder goed? Het kan uitdroging zijn maar ook iets onschuldigs. Bij twijfel zou ik toch even contact opnemen met de huisartsenpost, voor de zekerheid..

Vaak zie je groene poep als suikers niet goed verwerkt kunnen worden in de darmen. De enzymen die kunnen de suikers niet goed afbreken en die gaan dan ahw gisten in de darmen. 

Hij heeft toch geen blauwe snoepjes gegeten he? Blijkbaar kan een bepaalde blauwe kleurstof in snoep etc ook groene poep veroorzaken, omdat je het over zijn liefde voor snoep hebt. (Zou dan toevallig samenvallen met het ziek worden, maar toch een mogelijkheid.) 

Wolky

Wolky

22-07-2021 om 22:51 Topicstarter

Geen paniek! Als hij koorts had, had ik hem niet naar bed gebracht. Hij is ook prima aanspreekbaar maar met momenten heel suf; zo ken ik hem helemaal niet. Morgenvroeg gaan we de huisarts bellen. Voor nu is hij rustig gaan slapen. En doordat hij geen koorts had/heeft was ik enigszins gerust gesteld. Anders had ik direct actie ondernomen.

Inderdaad genoeg natte luiers en ook prima praatjes (ik wil niet naar bed, ik ben niet moe, ik ben niet ziek, ik ben beter, ik wil snoep, mama!)

Geen groene/blauwe snoepjes en ook geen groene groenten (hij is bijna 3, groenten zijn bah beh jakkie!)....van het eten is het echt niet. Ik gok een bacterie/virus, gezien de koorts afgelopen week.

We zijn elk uur even gaan kijken en alles is goed. Hij slaapt rustig, goede ademhaling en niet warm of koud.
Maar pfff wat kun je als moeder dan toch nog ongerust zijn.

We gaan lekker slapen, morgen nieuwe dag. 
Poep aan groene poep! (en ja, we hebben een vers portie opgeslagen in de koelkast.....brrrr).

Dank voor jullie meedenken en geruststelling!

Liefs,
Wolky

mijn allerliefste ventje is ook ziek. Dinsdagochtend begonnen met spugen diarree en toen was hij nog heel vrolijk en alert. Heb wel de huisarts gebeld en ik moest hem vocht geven. Om 16:30 uur weer gebeld omdat niks binnen bleef. Is toen gezien nog gauw maar ik moest mij geen zorgen maken. De hele nacht bij hem gebleven. In de ochtend koorts erbij. Weer huisarts gebeld, zelfde verhaal:in de gaten houden en zetpil en drinken met O.R.S in de late middag heel erg slap en niet lekker. Huisarts weer gebeld kwam erop neer dat ik niet moest aanstellen. Hij is ziek, komt wel weer. Ik vertrouwde het nog steeds niet dus hap gebeld daar moest ik langskomen. Dokter zei meteen dat ik een heel zieke baby heb en werd doorgestuurd naar de eerste hulp. Ook steeds vragen omplasluiers. Maar als hij diarree heeft kan ik niet zien of ie plasluiers heeft. Heeft een antimisselijkheids drankje gekregen en daardoor kon ie tenminste weer wat binnen houden. Hij is er nog niet want heel moe en nog steeds diarree maar langzaam knapt ie op. Dus ik snap je bezorgdheid. Ik heb het nog erger.

Hor is het nu met hem?

Wolky

Wolky

23-07-2021 om 09:48 Topicstarter

Zo ziek als hij gisteren was, zo springlevend was hij vanochtend. "Ik ben beter mama!"
Ehhh ok...dus....die zag ik even niet aankomen. Hopelijk blijft het zo want vorige keer was ie ook heel even stuk fitter en daarna weer ziek. Maar heb de huisarts nog maar even uitgesteld want er zit eindelijk weer een boterham in en hij drinkt weer goed.

Wat fijn dat hij weer is opgeknapt en dat ook zelf zo goed weet te voelen/te vertellen. Das een opluchting!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.