Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
rozenstruikje

rozenstruikje

08-12-2010 om 21:26

Zijwieltjes draaien weg, wat nu

Hoe zorg je nu dat zijwieltjes gewoon goed op de fiets zitten en op hun plek blijven zitten?

Ik (sint) heb voor jongste een nieuw 12 kinderfietsje gekocht bij de Hema. Met zijwielen. Met oudste hadden we een gekregen fietsje en omdat de bijpassende zijwielen kwijt waren, heb ik zijwielen laten plaatsen en die zorgden altijd voor problemen. Dus ik dacht nu heb ik mooi de bijpassende set en geen problemen. Helaas. Deze zijwielen zijn wel goed op maat, het fietsje staat mooi recht. Echter bij gewoon gebruik draait de stang van de zijwieltjes mee met het wiel en gaan ze dus naar voren of achteren en een stuk omhoog. Snappen jullie het? Ik kan ze wel weer goed zetten maar dat vind ik suf en onhandig. Is het niet de bedoeling dat die dingen gewoon op hun plaats blijven?
Ik heb de moer flink aangedraaid maar hij werd niet strakker. Kan zoiets dol draaien, bij een nieuwe fiets? Ja ik het kan het bijna niet uitleggen maar het ziet er zo uit: de zijwielen zitten met een breed, plat stuk met een rand op een rond dun stangetje vast met een moer. Dat ronde stangetje is dus veel dunner waardoor dat rechte stuk met rand speling heeft. Het lijkt mij dat dat rechte stuk met rand van de zijwiel gewoon op een rechte evendikke platte stang had moeten komen. Dan had die zijwiel geen mogelijkheid tot speling.
Heeft er iemand een tip? Of kan dit enkel verholpen worden door de fietsenmaker? (En ik dacht juist een koopje te hebben met dit fietsje wat dubbel in de aanbieding was en dus minder dan de helft kostte van zo'n fietsje bij de fietsenmaker. Had ik toen maar even op de zijwielen gelet...)

Rozenstruikje

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.