Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Zindelijk maken?

Mijn zoontje van bijna 3 plast regelmatig op de WC. Als ik hem erop wijs en we gaan samen naar de WC dan komt er altijd een plas. Volgens mij heeft hij er dus controle over.

Hoe zet ik nu die volgende stap naar geen luier? Hij geeft namelijk zelf niet aan dat hij moet plassen. Het initiatief moet echt van mij komen.

Maar gewoon een onderbroek aantrekken en een lading schone en droge klaarleggen?

Heeft iemand ervaring?

groetjes,

Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
saskia

saskia

26-01-2010 om 14:28

Zo deed ik het

Ik heb twee kinderen de oudste nu 3,5 was met 2 jaar en 2 maand overdag zindelijk. De jongste nu 2 jaar en 4 maand en is nu net een maandje overdag gehaal zindelijk en snachts bijna.Ja je moet er wat voor doen en echt je energie er voor inzetten, maar dan krijg je een zindelijk kindje er voor terug is mijn ervaring. Wat ik doe/deed: Ja gewoon luier af en een stapel onderbroeken en broeken neer leggen. Ieder uur op de pot/wc zetten, plast hij dan niet dan na dat uur ieder kwartier. Wanneer ze gedronken hadden zette ik ze na een half uur standaard op. Mijn dochter was met 3 dagen zo goed als zindelijk en gaf aan dat ze moest plassen (poepen duurde een maandje langer) Na 2 weken altijd droog geweest (tuurlijk af en toe een ongelukje) Mijn zoon nu dus net een maand zindelijk. Ook snel zindelijk. 3 dagen in de broek geplast, daarna ongeveer 4 dagen 1 a 2 natte broeken en na een week gaf hij het zelf aan, zelfs ook gelijk de ontlasting en verbaasend is ie snachts ook bijna droog. Hij heeft zelfs geen ongelukjes gehad nadat ie het doorhad. Maar je moet echt ff 3 dagen vol houden lukt het niet stop je gewoon weer ff een paar weekjes, Maar aangezien hij er al duidelijk controlen over heeft zou ik doorzetten. O ja als je de deur uit gaat zou ik wel een luier om doen, zou zo frustrerend zijn voor hem als ie buiten in zijn broek plast. Als ie eenmaal controle heeft kan de luier buiten ook af. Mijn zoon nu een maand zindelijk heeft geen luier meer buiten om en dit gaat goed. Succes er mee maar hier werkte het twee keer supper goed en waren een stuk jonger, dus moet bij jou ook gaan lukken lijkt me. Maar nogmaals je moet er wel echt je energie in steken en doorzetten.

Hanne.

Hanne.

27-01-2010 om 11:03

Inzet of timing

je kan je natuurlijk afvragen of het de inzet is die er voor heeft gezorgd dat kinderen zindelijk werden, of de timing.

Mijn kinderen waren op (ongeveer) de zelfde leeftijd zindelijk. Beiden ook binnen een week. Mijn inzet was nul...Heb alleen de luier uit gelaten en gezegd dat ze een stikker kregen als ze naar de WC gingen.

saskia

saskia

27-01-2010 om 13:08

Dat is helemaal makkelijk

Ja ik ben het er geheel mee eens dat de timing ook belangrijk is. Wanneer een kind er niet aan toe is zal het ook niet lukken. Wat ik overigens niet verwacht bij het kindje hier van 3 jaar die al wel af en toe op de wc/pot plasjes doet,dus naar mijn idee echt wel al wat controle er over heeft. Maar alleen een luier uit en dan vanzelf zindelijk worden is knap en wel makkelijk zeg met 2 jaar en paar maand. Beetje sturing hadden ze hier wel nodig, scheelde ook weer een hoop natte broeken.

Massi Nissa

Massi Nissa

27-01-2010 om 18:21

Timing

Je kind moet eraan toe zijn. Ik herinner me nog hoe ik hier vorig jaar mei beweerde dat ik dochter wel even zindelijk zou maken in de meivakantie. Dat lukte dus niet. Ze plaste wel op het potje, maar ook heerlijk overal in haar broek. Uiteindelijk werd ze drie maanden later probleemloos zindelijk. Ineens. Alleen poepen heeft ze nog een week of twee in een hoekje in haar broek gedaan, maar ook dat was weer snel voorbij. Achteraf lijkt het er toch echt op dat er een soort kwartje moet vallen bij het kind. Dat had Liora destijds ook al gezegd, als ik me goed herinner .
O ja, dochter was toen ruim 2,5 en was ook meteen 's nachts zindelijk. Een heerlijke mijlpaal, geen gesjouw meer met schone kleertjes, luiers en wat dies meer zij.
Veel succes, Juulia, hoop dat het bij jullie ook snel gaat.
Groetjes
Massi

Jeanette

Jeanette

29-01-2010 om 21:59

Stickers

Of het echt de stickers zijn geweest weet ik niet, maar op een gegeven moment ben ik hem gaan belonen met stickers als hij op de wc moest plassen met aan het eind van het pad een plaatje van het cadeau (aan het begin van het pad stond een potje). En toen maar gewoon de luier uit. In het begin nog regelmatig vragen: 'Moet je plassen?'. Maar op een gegeven moment dat ook losgelaten. Ging meer goed dan fout, maar een natte broek hoort er nou eenmaal bij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.