Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
essanlau

essanlau

03-08-2010 om 13:34

Zindelijkheid

Hallo,

Wie kan me advies geven over mijn zoontje van 3,5 jaar.
Ik weet dat er al vele draadjes over zindelijkheid geweest zijn, maar heb het volgende geloof ik nog niet gelezen.

Sinds vorig jaar zomer is hij eigenlijk wel zindelijk. Vrijwel meteen na het begin ging het goed. Hij was ook meteen 's nachts droog en werd dan ook wakker als hij wel moest plassen. Maar sinds ongeveer een half jaar heeft hij een terugslag. Er zijn dagen dat hij wel droog is, maar de dagen dat het misgaat zijn er een heel stuk meer. Deze week is het weer helemaal mis. Vandaag heeft hij maar een keer op de wc geplast, de rest ging voor een groot deel in de broek. Hij heeft vanmorgen dan ook al 4 broeken natgeplast. Overigens is hij 's nachts nog wel altijd droog.

Ik weet zo langzamerhand niet meer wat te doen. Boos worden werkt niet dat weet ik, maar kost me veel moeite. Ik probeer positief te blijven, en het een beetje te negeren omdat dat een tijd terug wel hielp. Maar het irriteert me wel, het lijkt een heel stuk gemakzucht em aandacht vragen. Het hangt soms wel samen met vermoeidheid en een gevoelige blaas voor kou. Die kou op de blaas proberen we te verhelpen door een extra onderbroek en sokken en eventueel nog sloffen (ja ook met dit warmere weer). Belonen hebben we al vaak gedaan en hij wil nu eigenlijk wel weer een cadeautje, maar hij kan het ook zonder weten we.

Ik weet het niet meer nu, misschien dat ik een keer naar de dokter moet met hem, maar omdat hij wel wakker wordt 's nachts. lijkt het me niet medisch.
Misschien hebben jullie tips die wel helpen.

Groetjes
Esther

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

04-08-2010 om 13:36

Luier weer aan

Ik weet niet of het pedagogisch verantwoord is, maar bij wekenlang meerdere ongelukjes per dag, zou ik weer een luier om doen.

essanlau

essanlau

04-08-2010 om 16:37

Luier

Hoi,

Weet ook niet of het pedagogisch verantwoord is, maar ik dreig er wel mee. En niet dat hij alles mag bepalen, maar hij wil niet. Hij gaat naar psz en ik heb al gezegd dat we na de vakantie maar aan de juf moeten vertellen dat hij weer een luier draagt, en dat vond hij echt niet leuk.

Ik heb hem gisteren gezegd dat ik geen tijd heb om leuke dingen als koekjes bakken met hem te doen, want ik ben continu bezig met wassen. Blijkbaar is het een beetje doorgedrongen want vandaag gaat het iets beter. Nog maar een ongelukje gehad.

En hij krijgt weer een snoepje als hij droog is, ook al niet pedagogisch, maar als we maar weer door deze fase heen zijn. Nog 3 maanden en dan gaat hij naar school, dus ik hoop toch echt dat dan de knop helemaal om is eindelijk.

Groetjes
Esther

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.