Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Leah

Leah

06-01-2019 om 08:22

Zindelijkheid

Hallo,

Ik las hier altijd mee, nu toch maar zelf wat opgestart. Hopelijk heeft er iemand tips.
Ik heb een dochter van 21 maanden en ze wilde zelf op het potje/wc. Dat ging na 1 dag zo goed dat we haar luier af hebben gedaan. Ze is vanaf dat moment qua plassen ook echt droog geweest, wat ik dus ontzettend knap vind. Nu wilt ze alleen echt niet poepen op de wc . Ze heeft geen vast tijdstip van poepen ofzo. Ze poept dus echt nog in haar onderbroek of gauw voor het slapen gaan in haar luier.
We hebben al cadeautjes gekocht om het eventueel te stimuleren om te gaan poepen op het potje of wc.
Ze wilt het echt niet. Ik vind het ook een beetje sneu want je ziet gewoon dat ze het ophoud.
Heeft er iemand misschien nog tips? Of ben ik nu teveel eisend dat ik ook graag wil dat ze niet meer in haar broek poept?

Alvast bedankt,
Leah

Dees

Dees

06-01-2019 om 09:15

Tijd geven

Geef haar de tijd!

Geef haar lekker een broek luier om zodat ze als grote meid haar plas op de wc of pot kan doen en laat maak geen probleem van een poep luier.

Probeer eventueel of het op het potje beter gaat.

ze is

Nog heel jong dus dit is al erg knap. Plassen is een andere vaardigheid dan poepen. Dat komt echt wel. Je kunt proberen haar t aan te laten geven zodat ze een luier aan krijgt als ze moet poepen. De meeste kinderen poepen nog een poosje als ze net in bed liggen. Het ontspannen lukt dan beter.

Leah

Leah

06-01-2019 om 16:19

Bedankt

Ik vind het inderdaad ook erg knap. Bedankt voor het advies in zou het poepen even laten rusten

Laten gaan

Je maakt een kind niet zindelijk, dat worden ze zelf. Wij hebben ze nooit gepusht in dit proces, allebei zelf laten uitvinden en er iets leuks van gemaakt (zwaaien naar de poep bij het doortrekken: "Doei doei", sticker als het goed ging). Beiden waren met 2,5 zindelijk en 3 's nachts.

Laat je niet meevoeren in hoe iedereen om je heen het doet. Hoe minder je probeert te stimuleren, hoe makkelijker het zal gaan.

Mijn zoontje was perfect zindelijk overdag, maar na de verhuizing zei hij ineens niks meer.

Toen wel op het toilet of potje blijven zetten, maar hij heeft het nooit echt meer gezegd. Alleen heel af en toe, en natuurlijk ook weer bezig geweest met stickers enzo. Maar in overleg zijn we nu weer een paar weken gestopt, omdat hij naar een anders peuterspeelzaal ging. Ik wil het nu weer gaan opakken en heb een potje voor zijn konijn, zodat hij het konijn kan leren zindelijk worden. en hij krijgt voor elke plas of poep een sticker. Ik lees nu ook weer boekjes met hem. Ik ga even aankijken hoe het gaat. Hij wordt in juli 4, dus ik hoop dat het hiervoor wel weer lukt. 

Als er iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.