Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Marie123

Marie123

29-07-2010 om 21:13

Zindelijkheid

Mijn zoontje (2,5) is tijdens onze vakantie, ruim twee weken geleden, zindelijk geworden. Wij natuurlijk erg blij, MAAR hij wil niet op de pot/wc poepen. Dat gaat gewoon in zijn broek/luierbroekje. We hebben het hem uitgelegd, ook samen de inhoud in de wc gegooid, maar hij durft kennelijk niet. Tenminste dat denk ik, aangezien hij vaak in een hoekje kruipt om te poepen, soms ook expliciet eerst om een luier vraagt. Gelukkig houdt hij het niet op. Maar hoe kan ik het hem nou duidelijk maken?
Hij is er niet bang van, kijkt ernaar, vindt het erg interessant. Moet ik gewoon geduld hebben? Komt het vanzelf? Wat zijn jullie ervaringen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Onze zoon ook..

Onze oudste zoon was met 2 jaar zindelijk, maar heeft nog ruim 1 jaar lang niet op wc/potje willen poepen. Er werd ons eerst aangeraden om niet toe te geven en hem gewoon geen luier meer om te doen (hij vroeg steeds om een luier, deed zijn grote boodschap en vervolgens ging de luier meteen weer uit, hij plaste er niet in trouwens), met het resultaat dat hij het drie dagen lang ging ophouden en het kind uiteindelijk verstopt was.. Dat was toen zo'n drama, dat ik het maar verder zo heb gelaten. Ik vond het persoonlijk niet zo erg om hem even een luier om te doen, liever dat dan dat hij het in zijn broek zou doen of zou ophouden. We hebben hem wel steeds eerst even op het toilet gezet als hij een luier vroeg, en opeens lukte het. Geen idee waarom het opeens wel ging, sindsdien is het ook nooit meer een probleem geweest. Jouw zoontje is nog maar net zindelijk, ik zou hem inderdaad nog wat tijd geven en er niet teveel heisa om maken, zodat hij niet gefrustreerd raakt.

Groetjes,
An

angel3

angel3

30-07-2010 om 11:06

Komt vanzelf

onze dochter heeft heel lang (tot na haar 3e) in de luier gepoept. Ik werd er gek van en dacht dat het niet over zou gaan. Ik zei: als de luiers op zijn, dan....
toen hield ze het op...dat was niet de bedoeling. Ik heb er niks meer mee gedaan en OPEENS op een dag wandelde ze naar de wc....
Lekker zo laten dus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.