Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Cea

Cea

15-12-2008 om 14:07

Zindelijkheid: doorzetten of nog even wachten

Mijn zoontje is 3 jr en 2 mnd. Vanwege verhuizing, zwangerschap en baby zijn we het afgelopen half jaar niet echt met zindelijkheid bezig geweest, maar ik wil het nu wat meer gaan proberen.
Zoon wil af en toe wel op het potje of op de wc zitten, vindt dat ook wel interessant, maar er is nog nooit iets gebeurd.
Ik heb hem een paar keer zonder luier in z'n onderbroek rond laten lopen, maar hij had niet eens door dat hij plaste. Laatste keer heb ik hem een hele poos in z'n natte onderbroek laten zitten, maar dat kon hem ook niets schelen. Ben ik nou te vroeg of is het een kwestie van doorzetten en de luier uit laten?
Groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gaat hij naar een kdv?

Gaat hij naar een kdv? Zo ja, hoe gaat het daar dan?

Hier vond zoon voor zijn tweede het potje al reuze interessant. Dan ging hij erop zitten en zei pssss, maar plassen, ho maar. Het kunstje had hij afgekeken van oudere meisjes op het kdv. Echt zindelijk worden kwam pas veel later (9 maanden daarna ofzo) en ook toen was duidelijk dat hij op de creche een hoop had opgestoken.

Groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

15-12-2008 om 19:41

Nou

als hij niet reageert op een natte broek en je hebt het een paar dagen aangezien (met overdag een onderbroek aan), zou ik het maar even vergeten en het over een maand weer proberen. Intussen boekje lezen over potje en/of evt. spelenderwijs proberen 20 minuten na het drinken op het potje zetten. Hij moet eerst door hebben hoe het werkt.
Komt wel hoor. Die van mij was pas zindelijk met 3 1/2.

Bloot

Lekker bloot laten lopen en als je 'm ziet plassen meteen zoiets zeggen van 'hee wat doe je daar?'
Als hij op deze leeftijd nog niet bewust is van poep en plas dan wordt het wel tijd om hem een beetje te sturen hoor.

Mamvantwee

Mamvantwee

16-12-2008 om 10:33

Komt vanzelf

Sommige kinderen doen er langer over, die van mij ook, maar het komt echt wel goed. Mijn dochter was (ruim) 3,5 jr voordat ze zindelijk werd, gelukkig wel direct dag en nacht.
Mijn zoontje is nu 3,2 jr en begint een beetje door te krijgen dat de wc er niet is voor de lol; maar het gaat nog vaak mis, en dan weet hij wel dat hij in zijn luier poept of plast, maar hij wil gewoon niet naar de wc. Tja, dan doe je er toch weinig aan. Ik vertrouw erop dat hij ook wel zelf zover komt.

Cea

Cea

18-12-2008 om 13:43

Bedankt!

Ik maak me er geen zorgen over hoor. Ik vraag me dus alleen af of het zin heeft om iets te doen als hij zijn plas nog niet voelt, of dat hij dat juist moet leren door z'n luier uit te laten.
Ik doe het nu zo: af en toe even de luier uit zodat hij een natte broek voelt en verder regelmatig op de wc zetten. Als het vervelend wordt, wachten we nog even.
Groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.