Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

27-03-2013 om 08:47

Zindelijkheid het vervolg

Hallo,

Ik heb echt hulp nodig. Mijn zoontje, 3 jaar en 10 maanden loopt nu al ruim drie dagen zonder luier. Plassen gaat prima, poepen tot nu toe in zijn broek. Hij geeft aan poepen op de wc eng te vinden.

Ik wil dit nu doorzetten in de hoop dat hij toch zijn angst overwint. Maar hoe lang moet ik dat proberen? Zelf heb ik in mijn hoofd dit een week te proberen en als hij dan nog steeds alleen in zijn broek heeft gepoept toch maar weer een luier.
Het potje was al weg maar ik koop vandaag een nieuwe, misschien durft hij dat wel.
Vragen om een luier mag maar doet hij niet.

Alle tips welkom!

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Die dingen

Ik weet niet wat je al geprobeerd hebt maar hier had ik een brilverkleiner en een krukje voor onder de voeten. Ik gaf ze een speeltje in de hand ter afleiding en ik bleef erbij zitten, ook op een krukje. Een tijdje op vaste tijden, voor het eten en voor het slapen gaan 'gaan zitten' kan misschien helpen. Maar anders inderdaad zou ik gewoon wachten tot het vanzelf ophoudt.

Hier

Mijn zoontje was ook eerder plaszindelijk dan poepzindelijk. Het plassen ging super op de wc, gaf hij ook goed aan, poepen ging iedere keer in z'n broek. Hij zei soms wel dat ie moest poepen, maar eenmaal op de wc kwam er niets. Paar minuten hierna zat het weer in z'n onderbroek. Om gek van te worden! Ik was het zo zat, dat uitwassen van die vieze kleren. Ik denk dat deze periode ongeveer 6 weken heeft geduurd. Ik weet niet of het ermee te maken heeft gehad, maar ik ben een keer boos geworden toen het weer in z'n broek zat, dus niet van geeft niet, kan gebeuren, we wassen het wel, maar gezegd dat ik het echt niet leuk en heel vies vind om steeds zijn broeken uit te wassen. Vanaf toen poepte hij op de wc..Ik vertikte het echt om hem nog een luier om te doen, dat voelde als terug bij af. Nou moet die periode misschien geen maanden gaan duren, dat was gelukkig bij ons ook niet zo, weet niet of ik het dan volgehouden had Maar achteraf ben ik blij dat ik het niet gedaan heb en nu echt van die luiers af ben.

Yaron

Yaron

27-03-2013 om 20:44

Hier

Onze zoons hebben allebei een periode gehad dat ze niet op de wc wilden poepen, we hebben toen ook van alles geprobeerd, stickers, cadeautje voor de eerste poep op wc, maar niks hielp. Tot ik het zo zat was, dat ik ze, toen ze weer om een luier vroegen, op het toilet heb gezet met een stoel voor mij er naast, ik heb ze gezegd dat ze niet eerder van het toilet mochten voor er een poep in de wc lag. Bij oudste duurde het een half uur en bij de tweede was het in 5 minuten klaar, daarna geen problemen meer mee gehad.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Vic

Vic

27-03-2013 om 21:20

Heb je hem al omgekocht?

De kinderen hier waren vrij snel om toen ik ze iets heel moois had beloofd voor het poepen op de wc. Oudste gaf ook aan het eng te vinden, maar voor een barbie paard wilde ze wel over haar angst heenstappen Heeft hij geen grote wensen?

liora

liora

27-03-2013 om 22:06

Vic

Ik moet daar misschien nog eens iets goeds voor bedenken. Er staat een boekje op de kast maar dat is blijkbaar toch niet aantrekkelijk genoeg...

Annie

Annie

29-03-2013 om 10:56

Bob

Mijn jongste vertikte het, ook al beloofde ik hem gouden bergen. Toen hij bijna vier was, heb ik ook de "ik zet hem net zolang op de wc tot het gebeurt is-techniek". Ik heb bijna anderhalf uur wortel zitten schieten naast hem. Hij vond het hartstikke gezellig met zijn moeder op de wc, heeft de hele tijd gekletst en liedjes zitten zingen, dus ik vreesde al dat het weer niks zou worden. Maar toen hij het begin van de Bob de Bouwer tune hoorde vanuit de kamer op de tv, was het zo gepiept en was hij precies op tijd klaar voor het filmpje. En sindsdien was het geen probleem meer. Ik ben Bob eeuwig dankbaar.

liora

liora

29-03-2013 om 21:11

Vooruitgang

Hij heeft vandaag om een luier gevraagd voor het poepen!

Mea Proefrok

Mea Proefrok

30-03-2013 om 19:56

Yeah!

Hij komt er wel hoor, Liora. Mijn oudste was al tijden plaszindelijk toen ze nog stiekem achter het gordijn in de woonkamer in haar broek stond te poepen. Gallisch werd ik ervan. Bang voor het poepen zelf (wat natuurlijk best raar voelt als het zomaar ploep uit je valt na al die jaren luiers) en op termijn ook bang voor de pijn omdat ze het ophield. Uiteindelijk heb ik dagelijks zalf gesmeerd op de plaats des onheils en er verder niet moeilijk over gedaan (met kaken op elkaar) en ineens kon ze het. En dan vergeet je eigenlijk meteen hoe vervelend al die poep was.

Kiki

Kiki

01-04-2013 om 12:06

Hier ook

Mijn zoontje van bijna 3,5 ging dan wel braaf naar de WC als ik hem erop zette. Zowel plassen als poepen, maar als ik het vergat plaste/poepte hij in zijn broek.

Hij gaf het niet zelf aan en liet het gewoon lopen. Beloningsysteem met cadeautje bij zoveel keer plassen, helpen hier echt totaal niet (ook geprobeerd)

Wij hebben een plaswekker gekocht Nou ja, gewoon een leuke keukenwekker. Mocht hij zelf kiezen.

Dat was echt zijn plaswekker, iedere 45 minuten ging dat ding af en dan kwam hij al op me afgerend. "mamma, de plaswekker is gegaan!"
Nou dat is echt een aantal maanden zo gegaan en overal sleepte ik die plaswekker mee naar toe. De blikken van mensen als ineens je tas gaat rinkelen

Maar nog steeds ging hij niet uit zichzelf, de plaswekker vergeten was dus een natte (poep)broek. Dus dit paasweekend had ik bedacht dat ik hem echt voor eens en altijd zindelijk zou krijgen en kennelijk had hij hetzelfde idee en viel het kwartje.

Het hele paasweekend is het goed gegaan, echt alsof er een knop omging, hij is zelfs op dit moment zonder luier met man en broer naar de bioscoop (spannend)

Ik weet niet of de speciale plaswekker geholpen heeft in het zindelijk worden of dat het kwartje zonder die kookwekker ook wel was gevallen. Maar het is het proberen waard.

Alleen in jouw geval zou het dan een poepwekker zijn

Elx

Elx

02-04-2013 om 00:41

Bekend probleem

Zoals als uit eerder postings al duidelijk is, dit is een bekend probleem.

Misschien helpt t als hij kan verwoorden waarom poepen op wc niet lukt?

Wat goed bij ons heeft geholpen, was kind met luier op potje zetten en dan eerst luier los doen (gewoon luier omlaten, maar alleen klittenband los). Dan zitten ze wel, maar voelen ze nog steeds de poep eruit komen. Als goed gaat na een tijdje luier meer laten zakken in potje zeg maar. Dan luier in potje leggen en er bovenop gaan zitten. Dat was voor ons de laatste fase.

Bij ons was het dat kind altijd in bed poepte en dus was gewend om liggend te poepen. Dan is die omschakeling naar zittend poepen soms moeilijk.

Succes.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

elsje78

elsje78

02-04-2013 om 23:05

Hier ook

Kind van 3,5 kan prima op de wc plassen en ook wel poepen maar kan het niet aangeven als hij moet. (of wil niet)
Als ik hem er elk half uur opzet gaat het prima, maar plast zo een paar minuten later alsnog in zijn broek. Heb het al een aantal keren geprobeerd, maar hij zegt gewoon niet dat hij moet. Als ik vraag of hij moet plassen zegt hij nee, terwijl hij het 1 minuut later laat lopen.

Bijkomend probleem is dat zijn ontlasting nog altijd babypoep is, dus dunnig-breiig. Heb al op gluten laten prikken omdat hij ook een hele dikke buik heeft maar daar kwam niks uit.

Heb nog 5 maanden tot hij 4 wordt, ben benieuwd...

Hier wel poepen

Toen mijn dichter 2 was ging ze al naar de wc. Maar inmiddels 3,5 en ze wil nog niet. Soms geeft ze het poepen wel aan, dat vind ze vies in de luier.

Wij wachten nu op de zomervakantie en laten het maar even. Hoe meer wij aangeven hoe dwarser zij wordt. Ze is 3,5 dus het wordt ook wel tijd vind ik. Sinds we niet meer zeuren over naar de wc gaan pakt ze het langzaam aan weer op.

Mijn oudste heb ik een paar dagen zonder luier laten lopen en hij begreep het ineens. Dan voel je van binnen iets en daarna krijg je natte voeten. Hij wad 3 en meteen dag en nacht zindelijk.

Inmiddels nog 1 in de luiers en eigenlijk vind ik 1 wel genoeg! Hahaha

Soms kan ze hier lang droog blijven maar ook een paar minuten na een wc bezoek plassen....

Blijft lastig zindelijk worden....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.