Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Zo lang slapen

Onze Ilse (2 jaar en 2 dagen oud) is een enorme slaapkop.
Op de dagen dat we haar niet wakker hoeven te maken voor de opvang gaat het alsvolgt:
- tussen 08.30 en 09.30 uur wordt ze wakker
- tussen 13.00 en 14.00 uur gaat ze slapen
- dan moeten we haar bijna altijd wakker maken tussen 16.30 en 17.00 uur
- en dan gaat ze weer slapen tussen 20.00 en 20.30 uur

Oftewel, ze slaapt op een normale dag ongeveer 16 uur en is 8 uur wakker. Op de opvangdagen slaapt ze korter omdat ze dan 's ochtends wakker wordt gemaakt rond 07.30 uur en ze 's middags korter slaapt, meestal 'maar' 2 uur max. Maar dan kom je nog aan de 13,5 uur slaap op die drie dagen per week.
Het is een normaal, vrolijk en actief meisje. Maar soms maken we ons een beetje zorgen om het aantal uren dat ze slaapt. En dan zegt ze soms ook nog dat ze moe is, zelfs als ze net 10 minuten uit bed is....

Herkennen jullie dit? Hoe lang slaapt jullie kleine per dag?
Alvast bedankt,
Sander,
papa van Ilse.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heeft ze altijd veel geslapen?

Mijn oudste zoon was en is ook zo'n slaapkoppie en dus hier is het de normaalste zaak dat hij zoveel slaapt. Hij is nu 3,5 maar slaapt nu nog regelmatig 3 tot 4 uur in de middag! En gaat 's avonds om 19.00 naar bed en wordt (sinds kort trouwens) om 7.00 wakker. Hij heeft tot zijn 22 maanden 2 slaapjes gedaan, van 9.30 tot 11.30 en van 15.00 tot 17.00 en daarna gewoon weer om 19.00 naar bed toe willen!
Als ze het altijd gedaan heeft zal ik me er geen zorgen over maken, maar is het nog niet zo lang dan zal ik toch eens kijken of er iets is met de ijzergehalte.

Guinevere

Guinevere

17-12-2009 om 10:24

Hier slaapt onze 2,5 jarige zoon ongeveer 14 uur per dag. 's Avonds van 20.00 tot 7.00 (als het meezit, haha) en 's middags nog een keer van 12.00 tot zowat 15.00. Het wordt wel langzamerhand minder. Als het middagslaapje om de een of andere reden verkort wordt, dan heeft hij daar geen moeite mee.

Merel78

Merel78

17-12-2009 om 10:42

Hier

een meisje van 2 jr. en 7 mnd. Ze gaat tussen 7 en half 8 naar bed en slaapt tot 8-8.30 gemiddeld, dus 13-14 uur per nacht. meestal 13 denk ik. Sinds kort wil ze 's middags niet meer slapen, maar dan is ze aan het eind van de dag, tegen etenstijd wel echt moe. Volgens mij is het per kind ook wel erg verschillend hoor, want onze dochter sliep al met een jaar nog maar 1 keer per dag, en nu dus al niet meer 's middags. terwijl er nog genoeg zijn die dat wel doen.

groetjes, Merel

svdveen

svdveen

17-12-2009 om 11:22 Topicstarter

@thein ja, altijd al

Ja, ze heeft altijd veel geslapen. Vanaf haar derde maand hebben we haar nooit meer wakker gemaakt voor de voeding 's nachts en is ze ook nooit meer 's nachts wakker geworden (althans, misschien wel even wakker, maar niet zodanig dat ze uit bed wilde).
Het is wel iets minder geworden, vroeger sliep ze ook 2 maal overdag en soms dan wel 4 uur lang 's middags. Nu slaapt ze nog maar 1 keer overdag, maar soms wel 3 of 3,5 uur. We hadden verwacht dat dat nu toch wel merkbaar minder zou worden op haar leeftijd.

femmetje

femmetje

17-12-2009 om 14:44

Hier ook!

Onze Jelle is bijan 2 en half en is een enorme slaapkop.
Hij word zn beetje wakker om half 8 als papa gaat douche. Maar in het weekend slaapt hij gerust tot half 9.
Dan leg ik hem rond 13 uur op bed en ook hier is de limit 16.30 en vaak zat moet ik hem dan nog wakker maken.
Zijn zusje heeft dan ook geslapen maar word al wakker rond 15/15.30 en door haar gehuil mijn gestofzuig en de wasmachine slaapt ie door... Ik denk dat ze het gewoon nodig hebben Jelle is een bezich bij tje wat graag slaapt!

Femmetje

Rieke

Rieke

17-12-2009 om 21:24

Nou sander

Het lijkt mijn dochter wel! Ook zo'n slaapkop.
Wij genieten er wel van, de hele middag voor mezelf en 's morgens soms wat langer blijven liggen. (weekend)
Maar ik probeer haar eerlijk gezegd ook wel eens op te houden 's middags en dat is niks, superstrontchagerijnig tegen 16.30 en dan moeten we nog tot 18.30 voor ik haar in bed kan leggen.
Dan kun je ons beiden opvegen.
Dus ik denk niet dat het heel abnormaal is. Zo veel slapen
Ze sliep ook vrij snel door, met 3 maanden al, heerlijk gewoon.
Profiteer er nog maar even van.

Kadonaj

Kadonaj

18-12-2009 om 09:35

Hier ook een slaapkop

van anderhalf, wordt om 8 uur wakker, gaat er om half 11 weer in. Slaapt rustig tot 2 uur, is dan weer wakker tot half 5, slaapt dan nog tot 6 uur, wakker maken voor het eten en om 7 uur ligt ie er weer in...

Hij is geboren met een open ductus botali, gaatje in zijn hartje, daar is hij inmiddels aan geopereerd, dus eigenlijk zou nu als ieder ander kind moeten zijn...

ergens geniet ik er wel van, als de oudste op school zit heb ik genoeg tijd voor mezelf

(mag de oudste een voorbeeld aan nemen, die slaapt dus juist niet )

Hier ook!

Dochter is inmiddels 7, maar sliep vroeger ook zo veel. Ze sliep ook geregeld uit 's ochtends tot na 10en. Nu maakt ze meestal nog nachten van 12 uur.

Massi Nissa

Massi Nissa

19-12-2009 om 07:32

En hier

Onze dochter slaapt 's nachts niet overdreven lang, meestal van half negen tot half zeven. 's Middags echter moet ik haar altijd wakker schudden na twee uur diepe slaap. Ze zou het liefst de hele middag in bed doorbrengen. Ze moet dan ook altijd zeker een half uur bijkomen na het middagslaapje, lekker op de bank met haar knuffel en wat limonade.
Ze sliep als baby al uitstekend. Grappig om te horen dat veel slaapkoppen ook op latere leeftijd nog graag slapen.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.