Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

14-03-2009 om 12:21

Zo verstopt

Ach, die arme dochter van ons (2j3m). Normaal gesproken heeft ze dunne poep, maar de laatste paar dagen zit ze helemaal verstopt. Ze heeft al twee dagen helemaal niet gepoept en staat het de hele dag te 'proberen'. Ze klaagt ook steeds over buikpijn en heeft een hard, gespannen buikje. Op aanraden van de hap heb ik er nu een zetpil in geduwd (onder hevig protest), zodat ze misschien wat ontspant en de boel alsnog loskomt. We hebben al veel appelsap gegeven, ontbijtkoek en dat soort dingen. Buikmassage is ook al diverse keren geprobeerd. Weet iemand misschien nog iets? Ze ligt nu een beetje te klagen in bed.
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Malihu

Malihu

14-03-2009 om 12:37

Roosvicee laxo?

Dat gebruik ik nu zelf ivm verstoppping door zwangerschap. Misschien dat dat ook een beetje kan helpen? In ieder geval sowieso veel laten drinken (als ze dat wil). Veel vezels, volkorenbrood enz. Kiwi's werken bij mijzelf ook altijd erg goed en pruimen staan er ook om bekend. Hopelijk is ze er snel vanaf, want het is echt geen fijn gevoel in je buik...

Groetjes Malihu (voorheen beter bekend als Mama van Linde

Massi Nissa

Massi Nissa

14-03-2009 om 13:28

Malihu

Roosvicee hebben we ook al, haha. Hee, zijn "hu" de eerste twee letters van de naam van je tweede kindje, of zit ik verkeerd te puzzelen?
Groetjes
Massi (voorheen mama-van-jeweetwel)

Massi Nissa

Massi Nissa

14-03-2009 om 20:47

Gelukt!

Met dank aan de hap. Een zetpil bleek uitstekend te werken. Is natuurlijk geen oplossing voor een beetje buikpijn, maar ze moest die ontlasting echt kwijt. Cameron, ik heb al die babykruiken allang opgeborgen en zou niet weten waar ze liggen. Op zich een leuke tip voor de volgende keer!
Pfoe, ik zat al te zenuwen over klysma's enzo...
Groetjes
Massi

Malihu

Malihu

17-03-2009 om 20:57

Massi nissa

Ha, ha, dat heb je goed geraden
Nog een paar weekjes, dan zal ik de rest ook verklappen. Je hoort het wel via Hyves.

De afgelopen maanden zijn veel van mijn vrienden mama's en papa's geworden (tot nu toe waren wij de enige). En het leek mij een goed idee om een beetje anoniemer te worden voor bekenden op OOL

Massi Nissa

Massi Nissa

18-03-2009 om 20:32

O leuk leuk

Ik zal mijn Hyve goed in de gaten houden! Ik ken dat hoor, die hang naar wat meer anonimiteit .
Groetjes
Massi

Jakiro

Jakiro

19-03-2009 om 00:09

Geluk

Die paracetamol zetpil tip had ik ook ooit gekregen, ik ben blij dat deze hielp.
Vandaag heeft mijn dochter eindelijk ook gepoept, sinds 5 dagen. 2 Tennisballen en een kop bruine bonen soep was het resultaat
Ging helaas wel bijna een dag huilen van de frustratie en buikpijn en billenpijn aan vooraf.
Helaas helpt bij haar die zetpil niet. Trouwens ook roosvicee laxo, lactulose, klysma's en lidocaine gel niet.
Het enige wat hielp was movicolon (alleen op recept te verkrijgen).
Zielig gezicht he ? Als ze zo, rood aangelopen, in een hoekje staan en het lukt niet...
Jakiro

Massi Nissa

Massi Nissa

19-03-2009 om 20:44

Jakiro

Zielig gezicht he ? Als ze zo, rood aangelopen, in een hoekje staan en het lukt niet...
Ja, echt heel naar om aan te zien. Jouw dochter had het dus nog erger te pakken dan de onze. Ik begrijp niets van die peuterdarmen, soms heeft dochter wekenlang diarree, dan weer een poosje 'normale' poep en nu dus voor het eerst in anderhalf jaar tijd een echte verstopping. Ik weet ook niet of ik nu haar dieet moet aanpassen of niet, tenslotte wisselt het elkaar steeds af terwijl dochter ongeveer hetzelfde eet.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.