Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Tarte Tatin

Tarte Tatin

22-10-2012 om 21:26

Zoon neuspeutert steeds

Zoon van drie blijft maar neuspeuteren. Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou..

daar doe je niet zoveel tegen denk ik. als je het regelmatig blijft zeggen, valt er over een paar jaar misschien een kwartje?
net als bij: hand uit je broek in gezelschap/ op de muur tekenen/ jas ophangen enz.

trouwens, als je thuis bent en er zijn geen andere volwassenen, neuspeuter jij/ neuspeutert je man dan wel eens? geen beschuldiging ofzo maar dat zou hem kunnen inspireren

Ikzelf

peuter heel graag in mijn neus.... ik probeer het wel te voorkomen in bijzijn van de kinderen, maar ik vrees dat ik mijn kinderen ook wel inspiratie geef

geen idee verder. Ik zou hem inderdaad leren dat niet in bijzijn van anderen te doen, of op zijn minst niet in bijzijn van visite of buitenshuis. Komt vanzelf. Of als je je er erg aan stoort misschien proberen met een beloningsysteem (met stickertjes en kleinigheidje in het vooruitzicht)? Zo hebben wij er een van het nagelbijten afgekregen.

Dat

Is nou typisch iets wat je niet in gezelschap doet. Hier mogen de kinderen van mij best in hun neus peuteren, maar niet in iemands aanwezigheid. Dat doen ze maar als ze alleen zijn. Als ze het wel in mijn zicht doen zeg ik: "niet hier!". En ja, dat moet je wel eens vaker dan 1x zeggen, maar over het algemeen werkt het best.

vaasje

vaasje

23-10-2012 om 20:46

Ik zeg altijd

Dat hij moet wrijven of knijpen in z'n neus. Soms zie ik hem in bed wel peuteren maar dan zeg ik niets. Hij mag zonder anderen erbij wel peuteren. Al benoem ik dat niet zo.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

24-10-2012 om 07:10

Oke

Ik denk dat het moeilijk af te leren is. Inderdaad dan maar leren dat hij het niet in het bijzijn van anderen doet. Dank voor jullie input!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.