Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Angela Angelina

Angela Angelina

18-04-2012 om 10:09

Zoon van bijna 4 huilt veel, wie herkent dit?

Hallo,

Mijn zoon van bijna 4 kan heel lief spelen en is ook lief.
Maar als iets te lang duurt of iets gaat niet zoals hij dat in zijn hoofd heeft, gaat hij huilen en soms wordt hij hysterisch.
Voorbeeld 1:
Zijn trein valt om, ipv het zelf weer goed te zetten of om hulp te vragen gaat hij gelijk over zijn toeren.
Voorbeeld 2:
We zijn ergens en hij moet naar de wc. De wc is kapot en hij kan niet meer doortrekken. Hij gaat huilen en ik leg hem uit dat de wc kapot is. Dit gaat er niet bij hem in en hij blijft huilen.
Ook kan hij niet doorslapen en wordt hij niet echt wakker, maar wel hysterisch...
Ik ben ten einde raad. Wie herkent dit?
Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Herken het wel

Ik kan het van zo'n afstand moeilijk vergelijken, maar ik vind mijn zoon ook nogal een huilebalk. Vaak om niets van zijn stuk, en dan ook snel huilen. Naarmate hij ouder wordt (hij is nu zes) wordt het wel minder, maar nog steeds heb ik het idee dat de tranen bij hem relatief hoog zitten. Aan de andere kant: hij is mijn oudste, en andeer kinderen van zijn leeftijd zie ik niet zo heel vaak, dus echt goed vergelijken kan ik ook niet.

Zou niet weten wat er tegen te doen, overigens.

Groeten,

Temet

Elisabeth B.

Elisabeth B.

20-04-2012 om 06:25

Ijzer

Toen ik klein was Werd gezegd dat huilebalken waarschijnlijk ijzergebrek hadden. Lekker biefstukje was de remedie!

Elisabeth

Dat doet denken aan de Middeleeuwse signaturenleer (die zegt dat als een plant op een orgaan lijkt, het ook goed is voor dat orgaan). Dus iets lijkt op iets anders, en dan moet het daar ook mee te maken hebben.

IJzer is sterk (en ook een symbool voor 'sterk'), huilen is een teken van zwakte, dus als je een huilebalkje bent ben je niet sterk genoeg, dus moet je meer ijzer hebben.

Beter dan biefstuk zou in dat geval trouwens lever zijn, vziw. Maar zoon lust beide niet

Groeten,

Temet

Elisabeth B.

Elisabeth B.

20-04-2012 om 21:09

Die kende ik nog niet!

Signatuur leer nooit eerder van gehoord, leuk! Die ijzer sporjes en beeld reclames ken ik uit mijn jeugd: huilend jongetje en de tekst eronder over vlees eten ijzer. Het is er goed ingebakken bij mij, want ik moest er gelijk weer aan denken bij deze draad over een huilend jongetje!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.