Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

14-05-2010 om 21:54

Zoontje is een peuteraar

Hij is gestoken door wat muggen en blijft nu constant die korstjes openkrabben

Hele plekken krijgt hij op zijn gezicht. Boos worden, afleiden, pleisters plakken niets . De wondjes genezen zo natuurlijk niet en worden alsmaar groter en lelijker

Het is ook nog eens op zijn gezicht. Ik ben als de dood dat die plekken dalijk blijven

Hoe krijg ik hem zover dat hij ervan af blijft, het is namelijk zo'n mooi mannetje. Het zou zonde zijn als hij van die plekken op zijn gezicht krijgt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Michaela

Michaela

17-05-2010 om 10:23

Wat hier hielp...

Wij hadden het ook met ons zoontje, hij bleef ook maar lekker peuteren. En niets leek te helpen, tot ik op een dag gewoon rustige vertelde waarom hij er niet aan mocht zitten. We zijn voor de spiegel gaan staan en ik liet zien dat als je er aan zit, er weer opnieuw bloed komt en dat het dan niet over gaat. De dagen erna ging hij zelf steeds voor de spiegel staan en was erg trots dat het bloed weg was, zo gingen de plekjes bij hem weg. Zelfs nu nog als hij een korstje heeft, zegt hij niet krabben want dan gaat het bloeden!
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar hier heeft rustig erover praten en laten zien wat er anders gebeurt heel goed geholpen en kreeg hij plezier in het kijken naar de genezing

Kiki

Kiki

18-05-2010 om 07:39

Nee, zeggen werkt niet

erover praten ook niet.
Dan zegt hij trots 'niet aankomen, doet au' en vervolgens pulkt hij het open.

Ik word er af en toe best gefrustreerd van. Hij loopt al weken met die plekken op zijn gezicht en het wordt alleen maar erger

Rafelkap

Rafelkap

18-05-2010 om 19:18

Naar de huisarts

Ik ben met zelfde probleem naar de huisarts gegaan, daar kreeg zoontje een zalfje voorgeschreven dat heel snel hielp. (weet niet meer de naam van het zalfje, maar was alleen op doktersrecept verkrijgbaar) Ik zou hem er niet te lang mee rond laten lopen, niet zelf gaan dokteren, het wordt idd anders steeds erger.

Kiki

Kiki

18-05-2010 om 21:17

Sudocreme ga ik proberen

en ik ga morgen de huisarts opbellen, om naar dat zalfje te vragen
En ik ga een rol ducktape kopen en dan bind ik zijn handen op zijn rug. Of zou dat niet mogen?

Biene M.

Biene M.

18-05-2010 om 21:54

Ik ben benieuwd

Ben benieuwd naar dat zalfje! Zoon hier heeft ook van pulken zijn nieuwe hobby gemaakt nu een mug hem flink te grazen heeft genomen.

Rafelkap

Rafelkap

19-05-2010 om 13:47

Kiki

Ik vrees toch echt dat je huisarts je zoontje wil zien!

Mariska

Mariska

19-05-2010 om 15:47

Fucidine

bedoel je dat Rafelkap? Met dat soort gepulk loop je kans op kinderzeer en dat breidt zich steeds verder uit. Ik zou ook even naar de huisarts gaan. En nageltjes kortwieken en desinfecterende handgel gebruiken.

Rafelkap

Rafelkap

19-05-2010 om 19:11

Ja!

Ja Mariska, zo heette dat! Werkte erg goed, ook als zoontje het er meteen weer afwreef Maar ik denk niet dat een huisarts dit telefonisch voorschrijft, die moet je kind toch even zien.

Mariska

Mariska

20-05-2010 om 08:39

Haha

Hier adviseren ze je meestal eerst sterilon te proberen - dat kan zonder recept en dat moet je zelf betalen. Terwijl fucidine op recept gaat en ECHT werkt (en vergoed wordt). Maar je kan dus eerst sterilon proberen.

Kiki

Kiki

20-05-2010 om 20:20

Rafelkap bedankt

Ik heb hem hoor, de fucidine, ik moest er inderdaad voor langskomen en ik kreeg ook pleisters die kleine kinderen er echtechtecht niet af konden trekken.
Die mijn zoontje natuurlijk binnen het kwartier wel van zijn wang afhad met de woorden 'pleister af'

Nou hoop ik dat dat zalfje zijn werk doet en dat de wondjes eindelijk dichtgaan

Biene M.

Biene M.

21-05-2010 om 08:23

Kiki

Ik ben benieuwd of het goed werkt, dan weet ik of ik ook dat tripje naar de ha moet maken!

Mariska

Mariska

21-05-2010 om 12:32

Mijn ervaring

is dat fucidine echt heel effectief is!

Maya, heeft Sam ook plekjes?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.