Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
karin

karin

01-05-2009 om 00:00

Zoontje net 5 en dochtertje 3 flinke waterpokken gehad,worden van die kuiltjes littekens?

ons zoontje van net 5 heeft 5 weken geleden waterpokken gehad,niet zo erg als ons dochtertje(3 weken geleden),maar wel in het gezicht rondom de mond vrij veel pokjes!
Nu is hij er vrij goed afgebleven,alleen wat donkere plekjes nog rondom de mond en 1 wat dieper pokje,waarvan ik vermoed dat het misschien een litteken wordt en op zijn buik heeft hij denk ik wel aan gekrabt,want daar zie je ook een aantal van die kuiltjes,of hoe je het ook noemt!
Bij ons dochtertje zag je alleen nog maar pokken,ik zag echt bijna geen huid meer,want serieus zo erg heb ik het nog nooit gezien!
Zer is er goed afgebleven(heb haar in een havermoutbad gezet,maar dit wilde ze geen tweede keer meer,vooral door het drogdeppen niet!)
Zelfs Calendulan van VSM wilde ze er niet op hebben!
Ze is er op zich goed afgebleven,maar net links langs haar oogje zag ik straks 2 meer van die diepere ja hoe noem je het kuiltjes,is er dan een grote kans dat dit een litteken wordt/blijft?(Maarja als ik alleen nogmaar tijdens de pokken,pokken zag en haast geen plek waar er geen zaten in het gezicht is het natuurlijk niet gek als er littekens ontstaan,maarja zonde in het gezicht is het wel...
(Kan ik er nog wat aan doen om vermindering te voorkomen?)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vrees van wel

Ben bang dat de kuiltjes (waar het echt lijkt of zo'n pokje eruit gewipt is) wel littekens blijven. Heb er zelf 2 in mijn gezicht, ik kan me nog herinneren dat ik waterpokken had, ik had er maar een stuk of 10 in totaal, maar van 2 in mijn gezicht kon ik echt niet afblijven.
Direct naast mijn oog zit er eentje, die ben je altijd blijven zien, en naast mijn neus, maar die is vreemd genoeg wat "vervaagd". Als je goed kijkt, zie je het nog. Ik weet nog hoe erg mijn meoder het vond, maar ik heb er werkelijk nooit last van gehad, het valt helemaal niet op en gaat ook bij je horen op een gegeven moment.
Ontzettend sneu trouwens dat ze er zoveel had! Lotio Alba helpt goed tegen de jeuk, maar kijk wel uit, want het kan wat bijten op de niet aangetaste huid. Maar als ik het zo lees, is ze het ergste jeukstadium nu voorbij?
Sterkte voor haar in elk geval!

Hier

Zoon toen ruim 1½ toen hij het kreeg, en één boven zijn oog toch flink aan zitten te krabben. Dus is nu (hij is bijna 11) een littekentje. Een rondje op zijn voorhoofd.
Misschien zou je iets van speciale litteken zalf er op kunnen smeren. Valt te proberen.
Gr. Rymcke

Yvon Meijer

Yvon Meijer

01-05-2009 om 17:31

Ook littekens

Mijn dochter heeft ook littekens van de waterpokken in haar gezicht. Ze is er trouwens ook behoorlijk ziek van geweest. Waarom enten ze eigenlijk niet in tegen waterpokken, ik had het mijn dochter graag willen besparen; het ziek zijn en de littekens.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

01-05-2009 om 22:21

Hee

dat is interessant. Maar ik woon niet in zeeland.. Ik heb nog een kind, die heeft ondanks dat er vaak waterpokken heerste, het nog steeds niet gehad. Ik vond toevallig ook nieuws van vandaag hierover http://www.zsana.nl/00/zs/nl/286/nieuws/4563/Vaccineren_tegen_waterpokken_nodig.html
Gaat het om de invoering van een vaccinatie er dan alleen om dat het kosteneffectief is? En als ik het goed heb moet je dan om de 9 jaar gevaccineerd worden? Je hele leven lang?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.