Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Zucht, weer een mijlpaal

Zoon heeft een loopfiets (zo'n fiets zonder trappers) en omdat hij daar nu zo goed mee overweg kan kreeg hij vandaag een "grote jongens fiets". En wat deed dat joch? Hij fietste er gewoon op weg! OK, hij heeft nog hulp nodig met opstarten, en hij zwiebert en zwabbert, maar hij fietst wel mooi helemaal alleen. Oh die grijns op dat gezichtje, hij vindt het prachtig, en wij met hem.

Wat is de nieuwste mijlpaal van jullie kinderen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel78

Merel78

31-07-2010 om 16:19

Petal

leuk zeg, zo'n mijlpaal. Hier geen loopfiets, wel een driewieler maar daar bakte ze niks van. de ' grote' fiets met zijwieltjes had ze echter zo door, hartstikke leuk vindt ze het. zucht...ze worden zo groot...

En de nieuwste mijlpaal? dochter (3 jr, 3 mnd) is vreselijk geinteresseerd in cijfers, ze telt al een heel end weg, kent de cijfers goed en nu begint ze met klokkijken, de hele uren tenminste. Die kent ze dus inmiddels feilloos en ze legt ze ook zonder pardon bij zo'n klokkenpuzzel die we hebben (dus als we zeggen maak maar 8 uur op de klok, dan doet ze dat dus zo). pfffffffffft ik vind het wel heel rap, maar ook wel leuk dat ze zo geinteresseerd in dingen is en dingen dan oppikt.

Poppy

Poppy

31-07-2010 om 16:43 Topicstarter

Merel

Leuk he, die kinderen die opeens zulke sprongen maken. De ene dag kunnen ze het nog niet, en dan opeens wel.

Ik vind wel dat het erg snel gaat, te snel eigenlijk. Toen ik 3.5 was kon ik nog niet lezen, al een beetje rekenen, zonder zijwieltjes fietsen, en ga zo maar door. Dat klokkijken is heel knap maar erg lastig ook wel. Zo ziet zoon dat het 6 uur is ipv 7 uur als ik hem een keer vroeg op bed wil hebben

Petal

Mijn oudste was ook zo snel met klok kijken. Ik had de klok in zijn kamer standaard een uurtje vooruit staan. Als ik hem dan een keer vroeg op bed wilde hebben was het: ooooo, kijk eens hoe laat het al is! En hij was wel bijdehand maar nog niet bijdehand genoeg om zijn klok met een andere klok te vergelijken

Zelf bellen blazen

Onze jongste (22 maanden) heeft de bellenblaas ontdekt. Eerst hebben we ons een paar dag geamuseerd met de bellen die ik in de rondte blies, maar vandaag heeft ie het zelf ontdekt: Potje in de hand, stokje erin en maar blazen. En warempel het lukte hem ook nog om een hele sliert belletjes te produceren. En blij dat ie was!

Ja leuk he

Mijn oudste (8 jaar) begint nu meer met het grotemenseneten mee te eten, zijn smaak ontwikkelt zich. Vroeger was hij heel kieskeurig.

Vandaag heeft hij salade caprese gegeten en nieuwe aardappelen uit de schil met boter, zout en kruidenroom.

Dat hij het opeet is nog tot daaraan toe, maar hij genoot echt van de smaken, zo leuk. Wij verheugen ons er enorm op om over een jaar of twee serieus met de jongens uit eten te kunnen.

Poppy

Poppy

31-07-2010 om 20:38 Topicstarter

Heerlijk he

Dat ze zo trots kunnen zijn op zichzelf.

Dat uit eten geniet ik ook altijd van. Het maakt niet uit wat we eten, zoon eet met smaak mee. Ook Koreaanse, Thaise, Chinese gerechten. Hier gelukkig geen kind van "wat de boer niet kent". Vandaag wilde hij graag wat van de mosterd proeven. Dat was toch een beetje te scherp

Poppy

Poppy

31-07-2010 om 20:43 Topicstarter

Savon

Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.