Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mama 78

mama 78

04-05-2009 om 22:17

Hoe verzorg je droog haar na zwemmen?

Mijn dochter gaat nu regelmatig zwemmen nu het zwemseizoen weer is begonnen.
Alleen droogt haar haar er erg van uit. Het lijkt wel stro.
Hoe kan ik dat het beste verzorgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

05-05-2009 om 10:11

Tip kapper

mijn kapper gaf mij de tip om haar niet te wassen direct na het zwemmen maar alleen cremespoeling te gebruiken. Pas de dag erna wassen. Daarbij gebruik ik altijd anti klit verzorgende spray van??, kom op het moment even niet op het merk. Maar dat helpt ook.

Bijkomend voordeel

Bijkomend voordeel van de tip van Ayla: als je niet meteen na het zwemmen je haar wast, gaat je zwemkleding veel langer mee. De stof heeft te lijden van shampoo-achtigen.

Gliss kur

bedoel je denk ik Ayla. Wij gebruiken die spray ook, er zijn verschillende soorten van. Na het zwemmen wassen we haar haar meestal niet, gebruiken alleen de spray (na het afdrogen).

ayla

ayla

05-05-2009 om 13:12

Ja die ja

Ik heb de gele versie maar de roze schijnt ook fijn te zijn. En idd niet haren wassen maar alleen de spray doe ik ook nog wel eens.

mama 78

mama 78

05-05-2009 om 15:35

Spray

Wat is dat dan precies voor spray?
En tipte de kapper deze?

Ik ga er eens voor kijken.

Spray

staat bij de drogist bij de haarverzorgingsproducten. Bij mij niet getipt door de kapper maar door een andere moeder. Ik gebruik hem vooral omdat het haar er (veel) makkelijker door te kammen is.
Het heet (de versie die ik heb) Gliss Kur, hair repair, anti-klit spray.

Alleen uitspoelen na het zwemmen werkt hier goed

Het is al gezegd geloof ik. Ik was ook nooit de haren na het zwemmen, laat ze alleen uitspoelen en het is nooit droog. Verder was ik hun haar maar eens in de 2 a 3 dagen met shampoo en conditioner. Die conditioner beschermt ook wel tegen het chloor heb ik het idee. Het valt me altijd mee hoe mijn zoon na het schoolzwemmen thuiskomt met zijn halflange haar, het zit meestal prima en klit niet, terwijl hij er niets mee doet, niet eens kammen...

Verder (volkomen ot) heb ik eerlijk gezegd ook een hekel aan dat gesop onder de douches in het zwembad, sta je met je tenen in andersmans shampoo, vies vind ik dat!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.