Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
dana

dana

18-02-2010 om 21:56

Ineens driftbui op school

Onze zoon van 6 is een ontzettend lieve knul, die het altijd op zin heeft op school. Sinds enige tijd, lijkt hij volgens de juf soms onhandelbaar. Wordt erg boos om niets, gaat slaan en schelden enz. Op school zijn ze al een sticker beloningssysteem gestart, en dat bleek even goed te gaan. Vanmiddag helaas heb ik hem van school moeten halen, omdat er niet meer met hem te praten viel.

Het vreemde is dat hij thuis dit soort buien niet heeft, en echt enkel op school heeft.
Hij loopt nu echt op zijn tenen, en het eerste wat hij ook zegt als ik hem kom halen, is wat hij wel en niet goed gedaan heeft op school.

zijn er ouders die dit herkennen? En hoe krijgen wij onze zoon weer meer zelfvertrouwen terug, zodat hij weer gewoon kind kan zijn, en niet de hele dag hoeft op te letten met wat hij doet?

Groetjes,
Dana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

19-02-2010 om 09:38

Hoort hij wel goed?

ik herken dit erg van onze zoon al was die wat jonger toen (4,5 jaar). Niet zo extreem maar toch. Hij hoorde niet goed. Dat betekende dat hij veel dingen op school niet meekreeg en daardoor dus niet begreep en daar werd hij boos van.
Hij heeft buisjes gekregen dan toen waren die buien ook weg.
Zou dat het kunnen zijn?
Het lijkt er toch op dat hij zich niet gehoord/gezien voelt. Belachelijk dat juf zo onmachtig is dat je hem op moet halen. Ik zou dus eens een praatje met juf gaan maken.
Wat zegt je zoon zelf dan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.