Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sneeuwwitje

Sneeuwwitje

01-04-2015 om 22:10

kinderfeestje meisje 8 jaar

Tips en ideeen gezocht voor een kinderfeestje meisje 8 jaar. Vorig jaar zijn we naar een overzichtelijke en omheinde speeltuin geweest. Het was (half mei) heerlijk weer, hadden we mazzel mee. Dat zou ik dit jaar eigenlijk wel weer willen, maar het feestje is ws. eind april. En dus moet ik een alterntief hebben voor als het weer niet goed is. Leuke activiteiten zat thuis te bedenken, allemaal tussen 10 en 15 euro per kind. Ik zou het liefst iets goedkoper doen, maar ben er eigenlijk nog niet uit. tot nu toe hebben we (op de speeltuin na) altijd thuisfeestjes gedaan. Op zich prima, maar we merken nu wel dat bijna iedereen weg gaat. En dochter wil dat ook wel. Maar dan gaan de kosten ook behoorlijk omhoog. Kortom, dilemma's dus (want zo creatief ben ik helaas ook niet).

Dus: wie heeft spetterend leuke ideeen voor een superleuk feestje, al dan niet weg. Mischien helpt de juiste inspiratie me even! Wat hebben jullie gedaan met jullie meiden?

Alvast bedankt,

Sneeuwwitje

Juno

Juno

02-04-2015 om 08:33

Even denken

Met 7 een visfeest waarbij we met een bootje het water op gingen en bij een eilandje allemaal spelletjes deden. Veel ideeën van de scoutingsite gehaald.
Met 8 een survivalfeest met kano's, een reuzekatapult, in van die doorzichtige ballen het water op een marshmallows roosteren.
Naar een natuurspeeltuin.
Workshop kitevliegeren.
High tea, mok beschilderen, etagère maken van servies van de kringloop en allemaal hapjes maken. De kinderen mochten zelf weten wat ze gingen maken, ik had verschillende werkplekken waar de materialen lagen. Toen de koekjes in de oven zaten en de thee werd gezet zijn de kinderen buiten knotshockey gaan spelen. Ik vond het een suf feestje maar kind heeft genoten en daar gaat het om.
Olympisch feest met diverse olympische onderdelen (boogschieten, hoogspringen) en medailles. Dit was een wat minder geslaagd feestje omdat de kinderen lang op hun beurt moesten wachten.
Een keer zwembad. Was heel gezellig maar een paar maanden later wist dochter niet meer dat ze al een kinderfeest had gehad.

Ik heb het geluk dat man en ik relatief makkelijk aan gekke spullen kan komen, mijn man creatieve ideeën heeft en ik het heerlijk vind om een feestje uit te werken en met een groep kinderen bezig te zijn. De leukste feestjes waren toch die we thuis deden en in een thema pasten. Spelletjes en aan het eind een oliedrum om broodjes aan een stok te maken of marshmallows te roosteren. Als je kind helemaal into Frozen is, zou ik daar dingen om heen verzinnen. Hoef je niet weg en je hebt wel een topfeest.

gymzaal huren

Kijk of je bij een school of sporthal in de buurt een gymzaal kunt huren. Hebben wij drie jaar terug gedaan voor het enorme bedrag van €15 per huur inclusief materiaalgebruik (waaronder de trampoline!). Taart eten thuis, naar sporthal lopen (door stromende regen), uurtje in de zaal, limonade in de kleedkamer, weer krap uurtje in de zaal, teruglopen (door stromende regen), kinderen waren toen ook lekker afgemat, wat tekenfilmpjes gekeken, patatjes, klaar.

Wel weg, niet duur

Groeten,

Temet

Barvaux

Barvaux

02-04-2015 om 11:24

Temet

Ik dénk maar dat weet ik niet zeker dat dat bij jou zo goedkoop is vanwege de stad waar je in woont. Hier (ik huur zalen voor de sportclub) is de goedkoopste gymzaal 35 euro per uur. Ik weet dat toevallig omdat ik altijd verbazing hoor van de clubs uit jouw stad die denken dat ik zo even een wedstrijdje kan verzetten omdat wij voor een grote zaal 50 euro betaal en ik dan dus dubbel moet betalen.

Neemt niet weg dat het op zich een goed idee is maar de prijs kan dus wel 2-3 keer hoger liggen.

carootje

carootje

02-04-2015 om 11:54

hier met 8:

glowgolfen (glow in the dark midgetgolfen). Eerst thuis goedkope witte T-shirts met neostiften versierd. deze deden ze aan (gewoon over de kleren heen) bij het glowgolfen, zag er heel cool uit.
was 9,50 pp geloof ik.

verder: schortjes versieren met textielstiften (schortjes online te bestellen voor 3-4 euro per stuk) en daarna cupcakes versieren (met de schorten aan natuurlijk!)

Barvaux

Barvaux

02-04-2015 om 11:56

tip

Je kunt ook je kind uitleggen dat een buitenshuis feestje duurder is en als ze dat wil kiezen er minder geld overblijft voor een kadootje. Sommige kinderen kiezen dan liever voor een wat duurder feestje en een wat goedkoper kadootje.

Juno

Juno

02-04-2015 om 12:36

Budget gelijk houden maar minder kinderen uitnodigen. Een feest dat misschien minder leuk is voor de jarige omdat ze liever een groot cadeau wil? Grote feesten mogen maar dan wel met minder mensen.

Noet

Noet

02-04-2015 om 15:26

Temet

dat is echt een koopje: standaard tarief hier voor groot of kleine hal 57 per uur. ex materialen.

Tijgeroog

Tijgeroog

02-04-2015 om 16:50

Gymzalen

Ik heb het eens nagekeken bij een paar gemeentes hier in de regio.
Gymzalen, zo'n klein zaaltje bij een school, zijn hier inderdaad ongeveer €15,- per uur voor particulieren. Daar kun je een basketbalveld op maken, of een volleybalveld ofzo. Als je een grotere hal wil hebben, voor bijvoorbeeld de sport van de kinderen van Barveaux, heb je een luxere hal nodig, met meerdere velden, en ook voor een enkel veld zijn die duurder (want meerdere voorzieningen erbij, gewildere locaties) dan de gymzalen bij de scholen.
Tenslotte zit er ook nog verschil in prijs voor verschillende categorieën "klanten". Er wordt onderscheid gemaakt tussen commercieel, niet-commercieel en semi-commercieel. Ik vermoed dat verenigingen in dat geval nog wel eens als semi-commercieel gezien worden, en daardoor een hoger bedrag moeten betalen dan particulieren.

Voorbeeld: http://www.sportplazanet.nl/verhuur/verhuur-sporthallen-sport-en-gymzalen-en-zwembaden/2190060/verhuur-sporthallen-sport-en-gymzalen

Barvaux

Barvaux

02-04-2015 om 19:18

nee

Ik huur ook kleine zalen, de grote zijn inderdaad boven de 50. De kleine zijn 35.

Tijgeroog

Tijgeroog

02-04-2015 om 19:27

Barveaux

Is dat dan niet het verschil tussen een gymzaal en een sporthal? Zie de link...

Sneeuwitje

Sneeuwitje

02-04-2015 om 21:04

reactie

Bedankt voor de reactie zover. Ik woon in een groot dorp, maar googlen op gymzalen levert alleen sporthallen op en dat gaat em niet worden. De speeltuin doe ik het liefst, maar ja dan een plan b. Ik zag ergens wel pakketjes die je kon kopen om parfum met ze te maken, dat leek me ook nog wel leuk en het was anderhalf jaar houdbaar dus evt ook nog geschikt voor volgend jaar.ergens vind ik het gewoon van de zotte dat je 100 tot 150 euro kwijt moet zijn voor een feestje, maar ik wil ook dat ze het leuk heeft en ik zie een beetje op tussen het georganiseer van allerlei spelletjes. Heb ik 2 jaar gedaan en was superleuk, maar heb net ook het eerste feestje van zoon gehad en vond het een hoop geregel. Mijn week is te vol en ik ben te laat begonnen, denk ik ☺. Hoe dN ookmeer tips zijn welkom, ik vind het lastig wat meiden van 8 en 9 leuk vinden om te doen door aldie uitfeestjes en je wilt het ook niet precies kopieren.

Groetjes sneeuwwitje

Sneeuwitje

Sneeuwitje

02-04-2015 om 21:06

en nog

High tea feestje lijkt me heel leuk, maar dan wil ik ze liefst net iets ouder, 9 of 10 jaar.

s.

Moni

Moni

02-04-2015 om 21:08

Iets met koken?

Bijvoorbeeld zelf cakepops maken of muffins.
Of een leuk nagerecht.
Ga kijken bij de Xenos of andere winkel die van alles heeft op dit gebied.
Dat hoeft echt geen 100 euro te kosten.

Thursday Next

Thursday Next

03-04-2015 om 00:43

hier

vorig jaar toen dochter 8 werd hebben we een speurtocht gedaan, badschuim gemaakt en ren-je-rot gedaan met een paar beste-vrienden-quiz vragen ertussen, zoals de titanictest en eeh.... iets met voelen.
Voor badschuim maken koop je kleur- en geurloze badschuim (ergens online gedaan), kleurstof, glitters en geurtjes. Iedereen een beker en van alles mengen, voor de kleuren had ik wel van tevoren een beetje sterk gekleurde badschuim gemaakt zodat ze het echt zelf konden doen, een paar druppels pure kleurstof is namelijk al genoeg om een flesje te kleuren. Ze mochten ook een label kleuren om aan het flesje te doen.
Vooral de ren-je-rot en de badschuim waren zeer geslaagd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.