Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
madelief

madelief

03-10-2012 om 19:15

Prijzen kinderfeestje

Mijn zoon van 9 komt net terug van een partijtje. Heel erg leuk, een outdoor park . Ze hebben boogschieten gedaan, geklommen en met een gps een speurtocht gedaan. Helemaal enthousiast kwam hij thuis. Ik ging eens googelen wat het precies was en schrok me rot. 19€ per kind! Er waren 8 kinderen mee. Ik ga dat dus niet doen bij zijn partijtje.. wat vinden jullie acceptabel om uit te geven?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

03-10-2012 om 19:59

Duur

19 euro per kind vind ik ook duur als je 8 kinderen meeneemt. In zo'n geval zou ik er maar 4 meenemen of hooguit 5.
Meestal geven we voor een partijtje ongeveer 100 euro uit. Afhankelijk van het aantal kinderen kan er dus een duurdere of goedkopere activiteit worden gekozen. Dit jaar met Tangodochters partijtje naar Drievliet geweest, was 15 euro per kind maar daar zat dan ook alles bij in: eten, drinken, ijsje en entreeprijs. Er gingen 8 kinderen mee inclusief dochter en zoon. Met Tangozoon vorige week een zwemfeestje gehad. Hij had 7 kinderen uitgenodigd en dochter mocht mee met een vriendinnetje. Dit partijtje kostte 10 euro per kind.

fryskdumke

fryskdumke

03-10-2012 om 20:19

zou dat niet uitgeven aan een kinderfeestje. Ik ga inderdaad ook uit van zo'n 100 euro per feestje.
Over wat en ander wel wil uitgeven verbaas ik met niet.
O ja vorig jaar heb ik hooguit 30 euro uitgegeven voor 6 meiden inclusief eten, drinken en activiteit. Sneeuw ligt er namelijk niet elke verjaardag en als er dan toch ijs op de sloten ligt dan willen ze graag ook nog schaatsen.

Fransien

Fransien

03-10-2012 om 20:31

Gewoon is leuk genoeg

Hier een piratenfeestje voor zoonlief, met knakworstjes roosteren, haaiensnoepjes happen uit een bak water, met waterballonnen een playmobielschip tot zinken brengen, enz enz enz. Kost heel weinig en is vreselijk leuk.
Met jongste dochter naar een poppentheater, kostte 5 euro per kleuter, vonden ze ook heerlijk. Thuis mooi roze prinsesse-gebak gegeten (zelfgemaakt, een van de meiden had een koemelkallergie en was in de wolken dat ze eindelijk eens gewoon mee kon doen).
Andere dochter heeft wel eens een feeenfeestje gehad, dat was het duurste feestje, zo'n 50 euro voor 8 meiden. Ze knutselden een toverstaf en gingen op foto-speurtocht waarbij ze alle bloemengeuren (mini-flesjes badolie van het kruidvat) terugvonden, een bloem kregen en de toverspreuk mochten opzeggen terwijl ze een drupje olie op een daarvoor geurloze gerbera deden, ze waren 6 a 7 en tot hun stomme verbazing werkte het. Ze vonden het een heerlijk feestje.
Nog een feestje was een ridderfeest, met ringsteken op de fiets, vuurwater, prinses uit de boomhut van de plaatselijke speeltuin bevrijden (meesterlijke rol van ons 16-jarige buurmeisje, die had zich laten inspireren door prinsesje petronella) en tot slot iedereen als draak sminken met een hoop groene schmink en van die groene haarlak.
Het hoeft niet veel te kosten, maar dan kost het een hoop werk en voorbereiding. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat als ze wat ouder zijn, de oudste is nu 8 en is de laatste keer fossielen wezen maken in het plaatselijke geologische museum (6 euro per kind). Ze wil de volgende keer misschien een slaapfeestje (zie ik niet zitten, de andere kinderen hebben hun slaap wel nodig) en anders eens iets superleuks zoals klimmen. Maar zolang ze nog prima tevreden zijn met de low-budgetfeestjes ben ik blij.

Annet

Annet

03-10-2012 om 20:34

Het is alleen belangrijk wat jij wil

Wat wil jij doen met een kinderfeestje? Wat zou dat kosten? Welke prijs vind jij acceptabel?
Het is echt geen opbieden tegen andere feestjes. Kinderen vinden allerlei feestjes leuk, niet gehinderd door de prijs.

Wij hebben vaak thuisfeestjes gehad, vol leuke spellen en ideeën. Andere ouders waren daar heel lovend over. Sommigen gaven aan dat zij dat niet zouden kunnen of willen.
We hebben ook wel eens een betaald feestje gehad. En inderdaad, het is heel relaxed. Er komen geen kinderen bij te thuis, je hoeft niets op te ruimen.
In augustus hadden we een geweldige combi. Het was zulk mooi weer dat we het programma omgegooid hebben en met de kinderen (8 stuks) naar zee zijn gereden. De lunch hadden we bij ons en natuurlijk genoeg drinken. De groep heeft heerlijk gezwommen en gespeeld. Ze waren oud genog om als ouders wel op te letten maar niet te zenuwen (10-12 jaar). Eind van de middag zijn ze weer thuisgebracht. Het enige dat we moesten opruimen waren het zand in de auto en de lege koelboxen en tassen.

Annet

" Het was zulk mooi weer dat we het programma omgegooid hebben en met de kinderen (8 stuks) naar zee zijn gereden."

Hebben jullie 2 auto's dan? Of een busje?

Wij hebben 1 auto, en 2 kinderen. Nu zijn die dun, dus met een beetje proppen kunnen er nog wel twee kinderen bij, daarna wordt het stapelen.

Wij hebben trouwens nu een gymzaaltje gehuurd. Lopend er heen, twee uur rondrazen, lopend terug (is maar 10 minuten ofzo). Hopelijk zijn ze daarna lekker mak . En dat kost helemaal niet zoveel.

Ik vind 19 euro per kind een hoop geld en zou het voor een verjaarspartijtje niet uitgeven.

Groeten,

Temet

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-10-2012 om 23:14

Ruim 100 euro

En dat kost het meestal hoe dan ook. Ook als we thuis blijven want dan ga ik weer compenseren met leuke bingoprijsjes etc.

160 euro vind ik echt te gek voor woorden. Ik zou dan tegen mijn kind zeggen: prima, maar dan mag je er maar 3 uitnodigen.

Mwah

Ik sta er niet zo gek van te kijken hoor, 160 euro voor een feestje. Sommige activiteiten zijn duur en soms ontkom je er niet aan om meer dan 3 kinderen uit te nodigen. net zoals P zegt, sommigen werken liever een dagje over ipv zelf een feestje in elkaar te draaien.

Hier net een feestje gehad: met 6 jongetjes naar een indoorspeeltuin. Kosten 10 euro per kind, incl. frietjes eten. En dan nog de kosten van 4 kopjes koffie en 2 broodjes voor de volwassenen, wat benzine/diesel, kleine snoepzakjes en we zaten op rond de 85 euro.
Grote voordeel: ik hoef mijn huis niet op te ruimen!

Ik heb wel eens duurder feestjes gedaan. Duurste was 155 euro, voor het afhuren van een zaaltje en het inhuren van entertainment en frietjes eten. Toen hadden we wel 15 gasten. Maar ik had toen, net na geboorte van jongste, echt geen puf om zelf wat te regelen. Voel ik me ook niet schuldig over, waarom zou je? Als de kinderen het leuk vinden en jij het geld er voor over hebt, dan is het toch goed?

Annet

Annet

04-10-2012 om 08:09

Temet

Ja, wij hebben twee auto's. Maar een tweede auto (met ouder) is ook te regelen. Dat heb ik voor een eerder feestje ook wel gedaan.

madelief

madelief

04-10-2012 om 09:11

Oké

Ik heb tot nu toe de feestjes zelf gedaan. Nu ben ik ook juf dus dat scheelt een hoop ik heb de jongensfeestjes tot nu toe op mijn werk gevierd, speelzaal open, spelletjes, karaoke op smartborden , karrenrace op schoolplein etc. Daarmee ben ik verwend besef ik! Ik ben nooit veel geld kwijt. Voor dochterlief van 11 had ik vorig jaar een naaifeestje, 4 naaimachines en kussens, tasjes, knuffels, mobielhoesjes genaaid. Topfeest! Maar misschien ontkom ik er niet aan, zoon wordt 10 weet niet of hij het op school nog cool vindt....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wat pelle zegt

Vaak komt het neer op de balans tussen veel voorbereiding (en naderhand veel opruimen ) of meer kosten, minder werk. Ik vind het zelf erg leuk om een feestje te organiseren, ook al zit er veel werk aan. Typische jongens- of meisjesfeestjes heb ik nog niet beleefd, want mijn kinders hebben altijd zowel jongens als meisjes uitgenodigd. Maar tot nu toe zit ik rond de 50 tot 60 euro per feestje en dat vind ik mooi genoeg. Alleen voor hun eerste kroonjaar mogen ze een "special". De eerste werd een feestje buiten de deur, dat viel ook duurder uit, maar ook weer niet zó duur omdat het niet een "feestjesarrangement bij een speeltuin/museum/ander uit-ding" was. Degene die dat voor ons deed, doet dat normaal gesproken niet en het duurst was het materiaal dat ze gebruikt hebben. Het tweede speciale feestje was uiteindelijk niet zo duur, maar vooral veel werk. Bijna drie keer zoveel als een normaal feestje, maar het was gelukkig helemaal geslaagd.
Madelief, die dingen als een naaifeestje zijn ook bereleuk! En wat lollig dat je een gymzaal ter beschikking hebt voor een feestje. Ik zou het wel weten

Duur

ik vind 15 euro per kind echt de max ! Meer dan 100 euro voor een feestje exclusief de taart die dag vind ik behoorlijk veel.

Maar goed, ieder zo zijn limieten.

Ik kwam gisteren er achter dat de bioscoop hier nu ook een feestjesarrangement heeft voor 10 euro per kind (incl kaartje film, drankje, popcorn etc).

Ik weet het dus al voor volgende verjaardag, moet ik alleen nog uitzoeken hoe ik met die kinderen in de bus ga, hier geen ov chip, dus tips zijn welkom.

Ik heb het heerlijk gevonden feestjes zelf in elkaar te knutselen. Sprookjesfeest, feeënfeest, timmerfeest. Maar op een gegeven moment wilden mijn kinderen een 'normaal' feest, ze wilden net als alle andere kinderen buitenshuis, zoals de binnenspeeltuin. Kijk, dan kan ik dus mijn ei niet kwijt. Ik heb wel geprobeerd de binnenspeeltuin te vermijden door naar een kasteel te gaan (verkleed) of naar een planetarium (met raketten knutselen). Ik was meestal tussen de 75 en 100 euro kwijt. Wanneer een feestje een dure prijs per kind heeft, dan kun je wel minder kinderen meenemen, maar meestal moet je toch een minimum gezelschap hebben. Het maximum aantal kinderen wordt dan weer bepaald door het aantal gordels in de auto.
Overigens dit jaar voor dochter een retro filmfeestje gehouden (budget vanwege naderende verhuizing) en het viel zo in de smaak, het was haar 'beste feestje ooit', ook omdat één vriendinnetje mocht blijven slapen.

Rafelkap

Rafelkap

04-10-2012 om 10:43

Niet verplicht

Mijn kind is ook wel eens naar een 'heel duur feestje' geweest, maar ik voel me niet verplicht zoveel geld uit te geven, dat is de keuze van de ouders. Ik heb soms ook wel het idee dat ouders het gebrek aan tijd willen compenseren met peperdure/luxe feestjes en dito cadeau's.
Onze huiskamer is klein we moeten het wel ergens anders doen. Eerder vierden we z'n feestjes in een museum en dat vond ik al erg duur, max 100 euro. De volgende keer wil ik alleen zijn allerbeste vriendjes, en met een klein clubje,zo'n vier jongetjes, iets doen, misschien naar de bioscoop. We kunnen er nog even over nadenken.

Rafelkap

Dat cmpenseren omda de kinderen dan wel ergens anders ietsmtekort komen vind ik een beetje flauw. Sommige mensen hebben nou eenmaal meer geld en dan is 200 euro niet veel geld om 1 keer per jaar uit te geven.

Ik werk 2 dagen per week en heb dus meer dan genoeg tijd voor mijn kinderen, we bakken, naaien, knutselen veel samen. We gaan vaak in het weekend naar de duinen of het bos. Allemaal goedkope uitjes bomvol quality time. Mijn kinderen komen echt niets tekort.

Toen ze jonger waren hebben we feestjes vaak thuis gedaan, de obligate cakejes bakken en versieren, high tea maken en eten, knutselen, sieraden maken, we hebben het allemaal gedaan. We zijn ook weleens naar het strand geweest in december voor een juttersfeest, dat was echt geweldig.

Vorig jaar door omstandigheden (emigratie) hebben de kinderen geen feestje gehad, vonden ze ook niet erg. En dan dit jaar een duur feestje, nog duurder dan de bedragen die hier genoemd zijn. En dat doen we niet omdat we aandachtstekort moeten compenseren of omdat onze dochter geen tijd met ons doorbrengt, dat doen we omdat onze dochter dit echt heel graag wilde en wij het makkelijk kunnen betalen. Wat vervelend dat er dan ouders zijn die denken dat wij dit doen omdat we iets moeten compenseren. Die kennen ons niet goed denk ik dan maar en zitten boordevol vooroordelen.
Een succes feestje heeft weinig te maken met wat je eraan uitgeeft. De feestjes die ons 50 euro kostten waren leuk, en dit feestje zal hopelijk ook leuk worden.

Doro

Maylise

Maylise

04-10-2012 om 12:30

Rafelkap

Waarom zou het iets compenseren zijn? Misschien hebben die mensen gewoon een veel hoger inkomen en is dit voor hun geen enorme uitgave. Ze hebben misschien meer gelet op wat het kind leuk zou vinden dan op de kosten. Als je meer geld te besteden hebt dan ben je daar uiteraard wat makkelijker in.

Maylise

Maylise

04-10-2012 om 12:36

Overigens

Ik heb door de jaren heen hele goedkope feestjes gegeven en ook een aantal prijzige feestjes die wel boven de 160 euro kwamen. Dat hing af van de wensen van het kind, mijn budget en hoeveel tijd/energie ik had.

Ik ben nooit iemand geweest die geweldige thema feesten thuis heeft georganiseerd met bijpassende versiering en spelletjes. Ik heb kennissen/vriendinnen die dat wel doen. Die geven misschien minder geld uit voor feestjes maar die steken er weer heel veel tijd in. Is ook leuk natuurlijk.

Uiteindelijk maakt het voor de kinderen niet zoveel uit. Een heel goedkoop feestje zonder enige vorm van entertainment kan net zo'n succes zijn als een heel duur feestje buitenshuis of een tot in de kleinste details georganiseerd thema feest.

Voor mezelf heb ik gemerkt dat ik de meest relaxte feestjes vind die waar er niet al te veel van mij afhangt. Dus buitenshuis of thuis maar dan met een minimaal programma.

Gewoon spelen in het bos of op het strand en dan picknicken kan inderdaad ook super leuk zijn. Of thuis taartjes versieren, vrij spelen, speurtocht en een film kijken of zo. Heel goedkoop en weinig voorbereiding nodig.

Het gezelschap is het belangrijkste, zolang je een leuk groepje hebt dan is het meestal wel gezellig.

Rafelkap

Rafelkap

04-10-2012 om 12:39

Doro

Is niet flauw, is een kleine constatering in deze maatschappij en niemand hoeft zich wat mij betreft aangesproken te voelen.

Rafelkap

Rafelkap

04-10-2012 om 12:43

Cabra

Ik bedoelde: ter compensatie aan gebrek aan 'quelity time' met de kinderen.
maar niet als kritiek op dure feestjes uit dit draadje. Wij deden ook wel eens een feestje van 100 euro.

Deze maatschappij

Wat een generalisering zeg. In mijn kennissen en vriendenkring zie ik dat gelukkig niet terug, deze negatieve kijk op de samenleving. Hier voornamelijk (zeer) goed verdienende hoog opgeleide ouders die de zorg van de kinderen goed geregeld hebben. Meer dan genoeg quality time voorradig.

Nogmaals, misschien is dat moeilijk voor te stellen,maar er zijn een heleboel mensen voor wie 200 euro echt niet veel geld is. En dan gaat het echt niet om 'kijk eens hoeveel geld ik uit geef.' En dan heeft het echt niets met compenseren te maken.

En zal ik je nog eens een geheimpje verklappen, dat zijn nog best aardige en sociaal betokken mensen ook nog. Die vrijwilligerswerk doen bijvoorbeeld. Of regelmatig in het weekend gratis en voor niks een weekendschool organiseren voor kinderen uit achterstandswijken. Of die met hun kinderen in het weekend de wijk gaan schoonmaken. (zie je, twee vliegen in 1 klap) . Of die iedere week dat vriendinnetje mee naar huis nemen ' smiddags zodat ze een dag minder naar de BSO hoeft omdat haar ouders zo vreselijk hard moeten werken om wel rond te kunnen komen.

Doro

Rafelkap

Rafelkap

04-10-2012 om 13:21

Doro

Wat fijn dat er zoveel Goede Mensen zijn! Je hebt m'n dag weer goed gemaakt
maar waar maak je je druk om? Dit is mijn constatering die ik wel eens doe, maar niet de bedoeling hier een discussie met aan te zwengelen, daar heb ik geen tijd voor. Kennelijk voel je je aangesproken? Niet doen.

Rafelkap

klopt, ik ga maar weer eens iets nuttigs doen.

Doro

Marije

Marije

04-10-2012 om 16:04

Graag!

Mijn twee pubers hebben geen vrienden, nooit gehad ook. Ik heb welgeteld 6 keer een feestje georganiseerd omdat de kinderen dat zo graag wilden. Helaas hadden de gasten meer oog voor elkaar dan voor het feestvarken. Ik zou met liefde een boel geld uitgeven als ze een keer écht het middelpunt van een feestje zouden zijn.

Terpi

Terpi

04-10-2012 om 16:38

Veel betaald

Ik heb regelmatig veel betaald voor een feestje. Bijvoorbeeld omdat ik in een huis woonde wat zo klein was dat wij als gezin er eigenlijk al niet in paste, laat staan nog met een groep kinderen erbij. Als het dan ook nog hartje winter is en de mogelijkheden daarmee sterk beperkt werden was ik maar wat blij met een indoor speeltuin of een feest georganiseerd door het museum. Ik heb evenzoveel spotgoedkope feestjes gegeven met waterbalonnen in de tuin en een speurtocht of een spellencirquit wat geen drol kostte. Het lag er voor mij maar elke keer weer aan hoe ik me zelf voelde (als alleenstaande met 3 kinderen is energie niet altijd voorradig), hoe de omstandigheden met weer en omgeving waren en hoe mijn financiele toestand was. Knappe forummer die mij een schuldgevoel kan geven omdat het zogenaamd compenseren zou zijn voor mijn afwezigheid en het gebrek aan quality time. Enne... daarin heb ik me al zoveel tekort voelen schieten (nogmaals, als alleenstaande met 3 kinderen moet je soms kiezen tussen brood op tafel of quality time ) dat een feestje dat niet kan compenseren.

Hè marije

wat verdrietig. Op een of andere manier hangt jouw berichtje al een half uur in mn hoofd.

Ik zou willen dat ik wist wat ik moest zeggen, maar ik weet het niet.

Kruidvat/duinrell

Vorig jaar heb ik me suf gekocht aan de shampoo bij het Kruidvat. Bij 2 flessen kreeg ik een gratis kaart voor Duinrell. We hebben nu voorlopig voldoende shampoo (20 flessen nog) en zoon had een topfeest met al z'n vrienden in Duinrell.

marieke

marieke

04-10-2012 om 19:06

Kinderfeestje

We hebben geknutseld, indoor speeltuin, buiten speeltuin, bowling, museum, gourmetten, film, slaapfeestje: van alles dus. Ik kan niet zeggen welk feestje nu echt favoriet was. Het duurste feestje wel: Hexos en dat was het minst léuke feestje! De binnen en buiten speeltuin was voor ons als ouders het meest relaxte feestje, het meeste werk, de gourmet en het knutselfeestje. Het makkelijkste thuisfeestje was het slaapfeestje, ok, wel weinig geslapen, maar het idee met z'n allen in de tent was alleen al zo leuk, dat het niet uitmaakte wat we vooraf deden. In ons geval: kampvuur in het park, marsh mallows roosteren, liedjes zingen en moppen tappen en tot slot een film (ET) en hup de tent in. Een aantal kids had een eigen instrument mee gebracht, ook leuk bij een kampvuur. Wat ik maar wil zeggen: duur of goedkoop maakt eigenlijk niet uit, ik denk dat het feestje moet passen bij jou, je kind, de feestgangers en je portemonnee! Wat dat betreft vind ik die reclame van de Unox wel zo leuk: duur feestje, maar het jochie vind de knaks zo lekker.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-10-2012 om 19:55

Mogelijkheden

Hier in de regio hoeft een leuk feestje geen honderden euro's te kosten. Kijk al met al, als ik alles meereken, dus ook mijn eigen kopje koffie, kom ik meestal wel boven de honderd euro uit. En dat vind ik verder ook wel prima. Maar activiteiten die 15 tot 20 euro per kind kosten zoek ik dus niet op. En als mijn kinderen dan toch perse naar de Efteling willen? Nou dan maar met een klein clubje.

Marije, wat naar trouwens. In jou geval zou ik dan kiezen voor een kleinschalig heel duur feestje. Bij oudste ook wel eens gedaan. Die heeft toen 1 kind uitgenodigd en is daarmee iets heel duurs gaan doen. En ja dat feestje was echt wel boven de 160 euro. Maar dat was een eenmalig iets. Andere optie was namelijk een klassefeest (ook niet goedkoop) met de hele goegemeente hier over de vloer. En dat zag ik dus weer niet zitten....

angel3

angel3

04-10-2012 om 19:57

Kado

Wat een onzin dat het compensatie is. Kinderen weten precies wat ze willen. Voor zoon van 9 kom ik niet weg met zelf verzonnen piraat feest. Toen hij 5 werd wel. Dus ook aantal feestjes thuis gedaan . Als kind n duur feestje wil van meer dan 10 EUR pp dan spreken we met kind af dat dat ook een deel vh kado is. Keus aan kind. Groot kado en goedkoper feestje If goedkoper kado en duur feest. Dus laatst gepaint bald voor 18 e per kind. .... ennu ....wij hebben heel veel tijd voor de kinderen

Vic

Vic

04-10-2012 om 20:57

100 euro

100 euro is wel een beetje mijn maximale budget voor een partijtje. De afgelopen twee keren zijn we bij een binnenspeeltuin geweest. Volgens mij 8 euro per persoon inclusief patat en limonade. Ik heb de kinderen op woensdagmiddag bij school in de auto's geladen en rond 16.30 uur weer thuis afgeleverd. Topfeest! Wel 's avonds gevloerd en hoofdpijn maar dat was absoluut niet minder geweest als ik het feestje thuis had gehouden. En dan had ik er bovendien meer troep van gehad

jeltje

jeltje

04-10-2012 om 22:22

Flauw rafelkap

Dat vind ik flauw rafelkap: eerst de suggestie doen, dan zeggen dat het een constatering is, dan een wat cynische reactie en vervolgens zeggen dat niemand zich aangesproken moet voelen en dat je geen tijd hebt erop in te gaan.
Wat mij betreft doe je zo'n opmerking en sta je ervoor &(en reageert dus op andere reacties) of je maakt de opmerking niet.

Wij zijn in de gelukkige positie dat het niet zoveel uitmaakt hoeveel het feestje kost, en we dus vooral doen wat heel erg bij het kind op dat moment past. Dat was een keer hutten bouwen in het bos (vrijwel gratis) en een keer met 8 vriendjes naar het Muiderslot (duur). en van alles ertussen in.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.