Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wie helpt even? (nog een paar quizvragen nodig)

Morgen kinderfeestje van zoon (net 7 geworden) en ik ben nog snel wat quizvragen aan het bedenken ihkv de Ren je Rot-quiz. Ik maak vragen met 2 antwoordopties, niet noodzakelijkerwijs ja/nee. Maar heb ff geen inspiratie meer. Heeft iemand nog wat (niet te makkelijke) vragen liggen, of schiet je iets tebinnen? Ik houd me aanbevolen! Het gaat om kinderen uit groep 3.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

18-05-2010 om 13:16

Even denken

Hoeveel seizoenen zijn er? Antwoord: 3 of 4.
Wat kun je overdag zien? Antwoord: zon of maan.
Wat voor kleur is gras/paardebloemen? Antwoord: groen of geel.
Op welk huisnummer woont Anneque-zoon? Antwoord: 16 of 17.

Anneque

Anneque

18-05-2010 om 14:17 Topicstarter

O chips

Nu je het zegt.....3 is idd beter ja. Misschien kan ik het nog aanpassen, zal es kijken of dat nog lukt. En anders maak ik nog wat vragen die ze vast niet weten (in de categorie "kunnen varkens zwemmen", ja dus, ik wist het ook niet), dan moeten ze wel gokken LOL

Anneque

Anneque

18-05-2010 om 14:48 Topicstarter

Asa torell?

Had jij 2 of 3 antwoordopties in jouw Ren-je-rot-quiz? En hoe liep dat? (is Asa er wel trouwens? of van nick veranderd misschien?)

Jolanda123

Jolanda123

18-05-2010 om 14:49

Nog een leuke "onzin" vraag:

Waarom mag een varken niet fietsen?

1) Varkens mogen wel fietsen
2) varkens mogen niet fietsen, want ze hebben heeft geen duim om te bellen

(antwoord 2 is het juiste antwoord )

Anneque

Anneque

18-05-2010 om 16:06 Topicstarter

Gaat lukken

Ik heb het omgewerkt naar 3 opties. Hoop wel dat die kids snel de namen vd dino's in hun hoofd hebben
(staan op de antwoordborden). Houd me aanbevolen voor nog iets moeilijkere vragen.

vlinder72

vlinder72

19-05-2010 om 10:51

Vragen

Ik heb net vragen bedacht voor de sport- en speldag van school. Inderdaad met drie antwoorden. Onder andere de vragen:

welke dier leeft niet op de Noordpool
1. Poolvos
2. IJsbeer
3. Pinguin

In welk land is het WK voetbal
1. Nederland
2. Brazilie
3. Zuid Afrika

Wie is de schrijver van de boeken: Dolfje weerwolfje, Griezelbus?

Hoe heten de spionnen van Totally Spies?

etc.

Anneque

Anneque

19-05-2010 om 12:25 Topicstarter

Vlinder!

Fijn, zat net nog te puzzelen op wat reservevragen.....bedankt!

Asa Torell

Asa Torell

19-05-2010 om 20:00

Anneque

Sorry, je draadje gemist! En verder ben ik er gewoon nog maar de laatste weken vooral gelezen ipv. gereageerd (soms heb ik zo'n periode).
On topic: ik had ook steeds 3 antwoorden waarvan er meestal eentje om te lachen was. Bijvoorbeeld bij een plaatje van een antilope: wat eet dit beest? En de antwoorden: A gras, B leeuwen, C boterhammen met pindakaas. Dat was wel leuk, maar de vragen waren vrij makkelijk (dat blijkt wel uit het voorbeeld ).
Als je de vragen moeilijker maakt (zoals de voorbeelden hier in de draad) denk ik dat het minder nodig is om er iets grappigs van te maken. Dan gaat het meer om het 'goed hebben' dan (alleen) om de lol.
Ik zou wel zeker proberen om 3 antwoorden te doen, dat is wat spannender en dan heb je ook meer kans op meerdere antwoordgroepjes die elkaar proberen te overtuigen.

Asa Torell

Asa Torell

19-05-2010 om 20:01

Oja lekker slim!

Ik lees nu pas dat het feestje vanmiddag al was! Hier zijn ze altijd in het weekend dus ik ging van komend weekend uit.
Hoe was het? En hoe is de quiz gegaan ? En natuurlijk nog gefeliciteerd!

Anneque

Anneque

19-05-2010 om 22:16 Topicstarter

Feest geweest!

Hoihoi hier ben ik weer. Dank Asa, alsnog, voor je input Het was leuk! Het was echt leuk en ik neem me bij dezen helig voor nooit meer te stressen over kinderfeestjes (herinner me hier maar aan volgend jaar). Het zijn ook zulke schatjes, allemaal blij met een leuk spelletje en een cakeje.
De ren-je-rotquiz was een gróót succes, ik was heel blij dat ik idd 3 antwoorden had (thnx Pelle). Leukste vraag: Kunnen varkens zwemmen? (ja/alleen de vrouwtjes/nee): iedereen was zeer verdeeld, bij ieder honk stond wel een plukje kinderen. En dat was bij meer vragen zo.
Daarna de limbo (óók leuk hoor Pelle, zou het toch es proberen, altijd goed voor wat hilariteit, de kinderen scheelden nogal in lengte en dat was juist grappig. Uiteraard won mijn 3-jarige dochter Toen wilden ze zelf heel graag Jagerbal spelen (iets van school), daarna T-shirts versieren (ook goed gegaan), frietjes, en: kláár! Het was helemaal leuk, dus: dank iedereen voor de tips!

Asa Torell

Asa Torell

22-05-2010 om 13:06

Leuk zeg

Wat fijn dat het feestje zo geslaagd was! En knap dat je het nivo van de quiz blijkbaar goed had ingeschat (dat was mij dus niet helemaal gelukt).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.