Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Akkefietje: buurmeisje pakt spel af. Correct gehandeld?


Aan al die moeders die het wel OK vinden dat je iets afpakt waar je een ander niet geschikt voor vindt: ik neem aan dat jullie het ook prima vinden als iemand jullie auto meeneemt ("hij staat daar maar; jij hebt toch geen rijbewijs") of je man ("jij gebruikt hem nauwelijks") of je kind ("je komt toch niet voor hem op?

WendelmoedM schreef op 29-12-2021 om 13:25:

Aan al die moeders die het wel OK vinden dat je iets afpakt waar je een ander niet geschikt voor vindt: ik neem aan dat jullie het ook prima vinden als iemand jullie auto meeneemt ("hij staat daar maar; jij hebt toch geen rijbewijs") of je man ("jij gebruikt hem nauwelijks") of je kind ("je komt toch niet voor hem op?

Huh?! 

Waar heb jij iemand zien schrijven dat het prima is om iets af te pakken? 

Moblo

Moblo

06-01-2022 om 21:28 Topicstarter

Hartelijk dank voor de vele reacties, daar had ik niet mee gerekend! Goed om een paar verschillende meningen te lezen. Ter verduidelijking: inderdaad kan mijn kind er op zijn manier iets mee. Het buurmeisje had tevens een spel uitgezocht dat voor haar eigen leeftijd geschikt was. En inderdaad had ik te laat door, dat hij iets genomen had, waar hij nog te jong voor is. Het was ook zinvoller geweest als zij het had uitgezocht, maar het gebeurde anders. In ieder geval voel me bevestigd in mijn beslissing het stelen (groot woord) ) aan te spreken. Dank voor het meedenken! Ik wens eenieder een gelukkig nieuwjaar met veel opvoedkundige wijsheid!

yette schreef op 29-12-2021 om 13:47:

[..]

Huh?!

Waar heb jij iemand zien schrijven dat het prima is om iets af te pakken?

Lees de reacties nog even door. Waarom moet ik ze voor jou gaan citeren?

WendelmoedM schreef op 07-01-2022 om 17:19:

[..]

Lees de reacties nog even door. Waarom moet ik ze voor jou gaan citeren?

No thanks. Ik weet wat hier is geschreven. Jij hebt het over 'al die moeders die het wel OK vinden dat je iets afpakt waar je een ander niet geschikt voor vindt', en die heb ik niet gezien. Ik heb hier wel mensen (waaronder ikzelf) gelezen die het anders zouden hebben aangepakt dan TO - op het moment van het uitzoeken van die spelletjes en/of achteraf. Die meningsverschillen gingen over hele andere zaken dan het goedkeuren van diefstal. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.