Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Cristina

Cristina

16-02-2010 om 17:03

Alleen thuis vanaf welke leeftijd


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

18-02-2010 om 14:10

Rustig/impulsief

Ik kan me heel goed voorstellen dat een kind rustig én impulsief kan zijn. Impulsief betekent dat je ondoordachte acties hebt. Dat hoeft niet te betekenen dat je dat stuiterend doet natuurlijk, dan heet het namelijk hyperactief. Het kindtype herken ik goed, zoéén heb ik er hier ook. Een ADHD-er van het verantwoordelijke type, vooral impulsief doordat hij bij "problemen" gelijk begint aan te pakken zonder te controleren of dat de correcte aanpak is. Wat helemaal niet problematisch hoeft te zijn trouwens.
Het probleem van geen vakantieopvang en dure vakantieopvang begrijp ik ook niet helemaal. Het lijkt erop dat Cristina het eigenlijk TE duur vindt, en de optie daardoor uitsluit.

Aha

Nu snap ik het Puck. Ik had jouw posting inderdaad niet gelezen. Het is weer helder hier. Ging toch aan mezelf twijfelen. Vond het al vreemd een bso dat in de vakantie dicht is.

En tuurlijk scheelt het prijs, maar dat mag eigenlijk toch geen overweging zijn? Je krijgt toch het grootste deel terug van de belastingen.

Anja

Anja

18-02-2010 om 15:48

Bso

Toch dacht ik dat elke BSO verschillende opvangvormen heeft. Hebben ook allemaal een eigen naam, maar er bestaat zeker iets als: (heet hier zo) vakantieopvang.

Je kind komt dan alleen in de schoolvakanties op de BSO en verder tijdens de normale schoolweken maak je er dus geen gebruik van.

Lijkt me stug hoor dat deze BSO dit niet aanbiedt (vallen ze onder een overkoepelende stichting ??), want het kan dan ook zo zijn dat je in de vakanties moet uitwijken naar een locatie elders (maar meestal wel in de buurt).

Zou toch nog 'ns navragen....

Ben wel benieuwd naar wat je uiteindelijk besluit te doen !

groet Anja

Emmawee

Emmawee

18-02-2010 om 21:15

Christina

Waarom zou een oppas eng zijn? Waarom zou die bijvoorbeeld enger zijn dan de invaljuf bij de B.S.O., of de moeder van een vriendje, of de buurvrouw bij wie hij terecht kan als er iets zou zijn?
Je hoeft daar natuurlijk niet voor te kiezen, maar ik kan me voorstellen dat dit veel mogelijkheden kan bieden.
Verder zou ik je willen aanraden om met de BSO in gesprek te gaan, omdat je zoon er niet veel meer aan vindt. En misschien kun je hem af en toe eens een middag thuis laten, om te zien hoe het gaat. En dan vooral: hoe het hem bevalt.
Groeten, Maw.

leander

leander

25-02-2010 om 23:57

Niet doen!

Niet alleen ''andere tijden'' maar ook een ander kind!
Beter nu wat ongemak (BSO of een oppas thuis)dan spijt hebben voor de rest van je leven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.