Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Alternatief voor slijm

Dochter van 9 houdt van slijm, ze houdt sowieso van dat soort sensomotorische spul. Bakt ook graag brood enzo. 
Ze lijkt het ook een beetje nodig te hebben qua stress.
Alleen, het gaat vaker mis dan ik zou willen. Beetje op de vloerbedekking, beetje op de pyama, op t shirt, ik vind het overal terug 😱

Wie weet een schoner alternatief ???


Niet hetzelfde maar wellicht een stress balletje. deze zijn er in verschillende varianten.

kinetisch zand? 

gekleurde rijst misschien? Je hebt ook gekleurd doucheschuim (oa bij kruidvat), misschien is dat ook iets.

In een plastic zakje doen?

Ouderwetse smurfensnot maken? Dat blijft in het zakje zitten. Ik weet de verhouding voor het beste smurfensnot niet meer uit mijn hoofd.

fidget toys helpt hier heel erg goed bij dochter van 9.

Sensorische Integratie Therapeut kan hier ook in meedenken. 

citroentje schreef op 12-11-2023 om 19:21:

Ouderwetse smurfensnot maken? Dat blijft in het zakje zitten. Ik weet de verhouding voor het beste smurfensnot niet meer uit mijn hoofd.

Zou je ook in een ballon kunnen doen. Die zijn wat steviger dan een gewoon plastic zakje als je er hard in knijpt. Zand in een ballon kan ook. Geeft een heel ander gevoel. 

Vanmorgen met kleuter Papier-mâché gedaan.  Dat is alleen niet schoner dan slijm natuurlijk. Binnenkort ook maar eens smurfensnot maken. Vind ze vast ook leuk.

Evaluna

Evaluna

12-11-2023 om 20:23 Topicstarter

Wat een goede ideeën! We hebben gekleurde rijst staan, dat vond ze ook altijd fantastisch. Dat maar eens te voorschijn halen. 
En slijm in een ballon of zand is ook een goed idee. Fidget toys is het net niet, daar is ze snel op uitgekeken. Of iemand moet een super fidget toy weten?

Evaluna

Evaluna

12-11-2023 om 20:24 Topicstarter

Moradora schreef op 12-11-2023 om 18:51:

kinetisch zand?

Is ook van die rommel die overal tussen en op gaat zitten. 

Minder knoeierig dan slijm, kan je lekker kneden:
Zoekresultaten voor: ‘putty’ | FysioSupplies.nl

Er kunnen stukjes af raken, maar dan moet je er wel stevig in knijpen.

zelf klei maken? Of zoutdeeg?

als ze spelen met rijst leuk vindt kun je ook met andere materialen een bak maken; mais,bonen,erwten. 
Een stevig ziplockzakje met (hand)gel erin en daar sterretjes of zo bij die ze heen en weer kan vegen. Wel zakje extra dicht plakken! 

 Mijn dochter heeft ook graag wat in handen, ze heeft meerdere Tangles, met verschillende structuren en ook heeft ze kleine potjes Play Doh klei, waarbij ze de klei vooral voor het kneden en knijpen heeft. Ze is ook dol op slijm, maar dat mag alleen in de zomer en dan buiten, ik wil die troep niet in huis, vanwege de vlekken en de geur.

niet perse zacht, maar een acupressuur bal (egelbal, prikkelbal). Klein en harder met puntjes/stekels, vaak magnetisch 

Wij hebben in de klas van die glibberwormpjes als fidgets. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.