Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Avondvierdaagse, dag missen door ziekte


Dat kun je toch heel gemakkelijk navragen bij de organisatie van de 4daagse? 
Bij ons krijgen de kinderen een medaille als ze minimaal 3 van de 4 dagen hebben gelopen (= afgestempeld). 

Mamavan4schatjes

Mamavan4schatjes

24-05-2023 om 21:01 Topicstarter

Heel erg bedankt iedereen. Hij heeft niet gelopen, hoofdpijn, misselijk, koorts, overgeven, hele dag geslapen. Man liep met de anderen en heeft even bij de organisatie gevraagd hoe en wat. Als hij morgen loopt krijgt hij gewoon de medaille. Ik denk aan hem nu te zien dat hij morgen ook niet kan lopen helaas, dan kan hij later de 2 dagen met ons inhalen en krijgt hij dan zijn medaille. Als hij morgen niet constant hoeft over te geven nemen we hem in de buggy mee, kan hij er toch bij zijn. Voor nu maar hopen dat ie snel weer opknapt 

Wat jammer dat je zoontje niet de hele vierdaagse kan lopen. Ik zou me niet zo druk maken om de medaille, hij is pas vier en krijgt nog volop gelegenheden om die vierdaagse alsnog te lopen. Desnoods troost je hem met iets anders als hij weer beter is, maar ik zou hier toch zeggen: het hoort bij het leven, wen er maar aan. 4 jaar is ook nog best een beetje jong voor alle avonden door de weeks pas om 9 uur naar bed, toch? Ik neem aan dat er nog niet veel kinderen van zijn leeftijd (of tenminste lang niet allemaal) al meedoen. 

Ik vind het eigenlijk veel zieliger dat ie zo ziek is, dan dat hij de 4daagse zou missen! Beterschap voor hem!

troelahoep schreef op 24-05-2023 om 22:22:

Wat jammer dat je zoontje niet de hele vierdaagse kan lopen. Ik zou me niet zo druk maken om de medaille, hij is pas vier en krijgt nog volop gelegenheden om die vierdaagse alsnog te lopen. Desnoods troost je hem met iets anders als hij weer beter is, maar ik zou hier toch zeggen: het hoort bij het leven, wen er maar aan. 4 jaar is ook nog best een beetje jong voor alle avonden door de weeks pas om 9 uur naar bed, toch? Ik neem aan dat er nog niet veel kinderen van zijn leeftijd (of tenminste lang niet allemaal) al meedoen.

Ik vind het eigenlijk veel zieliger dat ie zo ziek is, dan dat hij de 4daagse zou missen! Beterschap voor hem!

Hier doet ruim 1/3e van de kleuters mee met de avondvierdaagse, kinderen met oudere broers of zussen lopen sowieso vaak vanaf 4 jaar mee. Best zuur als je 2 dagen hebt gelopen, dan behoorlijk ziek wordt en je broer/zus thuis komt na een gezellige avond met een mooie medaille en wat lekkers en jij niks krijgt. 

@To, hopelijk is hij vandaag weer een stuk opgeknapt en anders zou ik de organisatie vragen of je de medaille mag hebben zodat je later met zoon de gemiste dagen in kan halen om hem alsnog het leuk te laten afsluiten. 

IdolizedMouse16

IdolizedMouse16

25-05-2023 om 11:39

Bij nagenoeg elke vierdaagse is de vrijdagavond een inhaalavond zodat je een gemiste dag kunt compenseren.

RoodCapje schreef op 25-05-2023 om 11:39:

Bij nagenoeg elke vierdaagse is de vrijdagavond een inhaalavond zodat je een gemiste dag kunt compenseren.

Echt? Wij lopen dit jaar voor de 3e keer op een andere locatie maar nog nooit een inhaalavond als mogelijkheid gehad. Zou wel fijn zijn voor kinderen met andere verplichtingen of die een dag ziek zijn.

Hier is op woensdag een rustdag en wordt er niet gelopen. Het eindfeest is op vrijdag, dan is het ook niet zo erg als kinderen wat later naar bed gaan.
Een inhaaldag is er niet, maar als mensen zelf de route later nogmaals lopen staat dat ze natuurlijk vrij.

Hier is op woensdag een rustdag en wordt er niet gelopen. Het eindfeest is op vrijdag, dan is het ook niet zo erg als kinderen wat later naar bed gaan.
Een inhaaldag is er niet, maar als mensen zelf de route later nogmaals lopen staat dat ze natuurlijk vrij, maar dat staat los van stempels en medailles. Dat is voor een organisatie natuurlijk niet te controleren allemaal.

Mamavan4schatjes

Mamavan4schatjes

26-05-2023 om 15:29 Topicstarter

Even een kleine update: gister was hij nog te ziek om mee te gaan helaas. Hij was erg gefrustreerd omdat hij zich er zo op had verheugd. Wel gezorgd dat hij op bed lag toen zijn broers thuiskwamen zodat hij niet jaloers zou worden. Medaille heeft man gister mee kunnen nemen, dus als hij weer beter is lopen we nog twee dagen met hem en de tweede dag krijgt hij de medaille en lopen opa en oma mee als verrassing. Hopelijk is ie snel weer beter, bedankt voor het meedenken iedereen!

Hier zijn ze van die briefjes afgestapt de school loopt als geheel. Diverse ouders liepen dus ook maar 2 avonden met hun kleuters, wij hebben onze zijn geleerd dat hij moet lopen voor zijn medaille. Als hij echt ziek was geweest hadden we daar wel een uitzondering voor gemaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.