Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Wiz-zy

Wiz-zy

30-08-2012 om 16:10

Ben ik nou zo harteloos (fietsen in de regen)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja hallo 8 jaar geleden

Toen hadden wij ook alleen een desk-top p.c. en mijn kinderen hadden ook geen mobiel. Ik had 1 mobiel en dat was het. Oudste heeft sinds denk half jaar 100mb internet op haar mobiel, maar eigenlijk had ze dat niet nodig, het zat in haar simabbo in. Maar 100 mb is maar weinig. Daar doe je niet zoveel mee, ja een beetje whatsappen. En op school en scholen is hier al sinds (ik denk) 2 of 3 jaar gratis wifi. Dus thuis, op school en op andere punten onderweg, gratis en voor niks internet. Dat is ook omdat ze leswijzigingen via magister doorkrijgen, de smsdienst voor leswijzigingen was er nog tot vorig schooljaar maar is nu helemaal afgeschaft. Ze hebben een app op hun mobiel (en ik ook) en daar worden de lesroosterwijzigingen op door gegeven.
Geen internetverbinding aan 's morgens kan dus zo betekenen dat je 2 uur te vroeg bent op school (w.s. als enige). Ook hun huiswerk word doorgeven via magister, hun agenda gebruiken ze nog amper. Er zijn zelfs een heleboel leraren die de les ervoor niet eens weten wat het huiswerk (zetten ze b.v. voor een hele maand in magister) voor de les erop is. Kijk maar in magister....
Als alternatief staan er overal p.c.'s op school, daarop kan je ook tussen de lessen door inloggen en kijken wat je huiswerk is.
Man heeft ook een telefoon uit het jaar nul, goedkoop dingetje, pre-paid alleen voor zo nu en dan bellen en sms-en. Maar daar kan je wel mee internetten (b.v. thuis of bij de mac), alleen duurt het laden van 1 pagina erg lang. Genoeg om in te loggen bij magister.
Ik weet ondertussen wel dat ze wat internet-school hier voor lopen. Maar dit verbaasd me toch weer. Ik bedoel, hoe lang kan je bij de mac al wel niet gratis internetten? Hebben ze wel digitale schoolborden dan ondertussen?
groeten albana

En het gebruik van buienradar

Ik denk dat als je het niet 'nodig' hebt je inderdaad w.s. niet weet van het bestaan van die app van buienradar. Ooit toen de mobieltjes minder waren ingeburgerd en er nog geen app's waren (toen fietste oudste) keken ze gewoon online, op de desktop p.c. voor ze naar school gingen. Opstaan, tanden poetsen, p.c. aanzetten voor buienradar, ontbijten. Zat gewoon in hun 'systeem'. En handig was dat wel. Als er buien door hun route liepen volgde er overleg, of via huistelefoon, maar meer nog via sms. Anders werd het standaard route-tijden. Pas sinds de invoering van i-pad's en android's is die app er. Eerst had maar 1 medefietser die. Maar toen die app gelanceerd was op de 'market' was dat binnen 1 week bij alle fietsers in de regio bekend. Zo'n handig dingetje voor fietsers praat zich binnen no-time rond bij medefietsers. Niet dat je het dan allemaal meteen 'hebt' maar je kunt ook gezamelijk gebruik maken als je in een groep fietst en er maar 1 die app heeft. Dat communiceer je gewoon met elkaar. Die en die heeft de buienradar-app, die weet dus onderweg of de bui over ons heen komt.
Het niet 'kennen' van het bestaan ervan duid voor mij dus gewoon op 'niet nodig' hebben. Niet nodig hebben= niet door regen hoeven fietsen.
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

03-09-2012 om 09:44

Albana

Nogmaals, op school alleen desktop pc's. Leswijzingen zien wij thuis 'sochtends gewoon op hun desktop pc, zo ook de wijzigingen en info op magister. Daar heb je geen mobiel met internet voor nodig. Op school mogen de telefoons helemaal niet aanstaan tijdens de les,overigens. Ik zou niet weten waarom ik,als ik onderweg ben, op Magister zou moeten inloggen.

tonny

tonny

03-09-2012 om 09:45

O.t.

haha, heb pas bij mijn dochter achterop gezeten. Zij is 21 en ik 53 Is daar een leeftijdslimiet voor?

tonny

tonny

03-09-2012 om 09:46

die 7 % blijft 7 %. Tuurlijk. Maar in het weekend heb je er geen last van.

Mobiel

Hier ook desktops op school. En geloof het of niet, maar er zijn zélfs nog 13-jarigen (meervoud!) zónder mobieltje. Echt, heus, die zijn er. Wij zien ook gewoon thuis de lesroosterwijzigingen.
En verder over de regenkwestie schreef ik al dat het hier niet eens een keuze is. Overdag heb ik in het algemeen geen auto ter beschikking, dus moet er gefietst worden, ook bij regen en sneeuw en ijzel, ook door mij.

Maar het maakt op zich voor het gebruik van buienradar niks uit. Op een desktop p.c. kan je het ook zien en die zijn zowel thuis alsop school.
Hier kunnen ze onderweg ook niet kijken, geen internetabbonement...dus die kijken ook alleen thuis of op school. Misschien nog onderweg als vriendin inhaakt dat ze een up-date krijgen (van vriendin dan).
Ze deed oudste het voor de komst van de i-phone en android toestellen ook. Werkt prima.
En 13 jarigen heb ik niet
groeten albana

En voor magister

Maakt het ook al niks uit, mobiel of desktop, je huiswerk word er (helaas) niks minder (of meer) van.
De app voor magister word het meest gebruikt voor huiswerk en dat maak je meestal niet in de klas. Dus ook hier in de klas geen mobieltjes aan, zelfs niet op trillen. In de hal, het kantinegedeelte, soms de laatste 10 minuten les (dan word het gezegd) dan weer wel. Scheelt ook behoorlijk in 'ruimte' in het gebouw, de desktop p.c.'s zijn zo'n beetje gehalveerd i.v.m. het veel mindere gebruik. Dat is weer 2 lokalen erbij
groeten albana

Yaron

Yaron

03-09-2012 om 21:40

Met 11 jaar achterop

Ik zie hier nooit kinderen ouder dan een jaar of 6 achterop de fiets bij hun ouders. Ik vind mijn dochter van 4 achterop al zwaar genoeg, zij fietst ook meestal zelf. Ik moet er wel bij zeggen dat wij in een dorp wonen met redelijk rustig verkeer. En fietsen in de regen, dat moest ik vroeger zelf ook en wat een hekel had ik daaraan, dus ik pak nogal snel de auto als het regent. Naar school lopen we altijd, is maar een paar minuten en dan kunnen we een paraplu op als het regent.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.