Zeespiegel
10-07-2026 om 03:17
Binnenspeeltuin
wanneer je met een verjaardagsfeestje, met kleuters, naar een binnenspeeltuin gaat, hoeveel uur blijft dan leuk? (Voor de kleuters, niet de ouders.)
En heeft iemand goede tips om het leuk te houden?
Peiling
wanneer je met een verjaardagsfeestje, met kleuters, naar een binnenspeeltuin gaat, hoeveel uur blijft dan leuk? (Voor de kleuters, niet de ouders.)
MamaE
10-07-2026 om 15:47
Natuurlijk ga je iets doen wat de jarige leuk vindt. Echter is het wel handig om enigszins rekening te houden met de andere kinderen. Als jouw kind gek is op horrorfilms, maar de rest daar drie weken niet van slaapt, is dat geen geschikte activiteit voor je feestje.
Als je van zwemmen houdt, maar de helft van je vriendjes heeft nog geen zwemdiploma dan kies je ook wat anders.
Hier is de activiteit vooraf meestal niet bekend. Tenzij erbij staat 'neem je zwemspullen mee' of zo. Ik zou ook niet weten waarom dat moet. Als je kind iets niet kan of mag, is dat uiteraard bespreekbaar. Hebben wij één keer gedaan toen dochter haar been verbrand had. Gelukkig gingen ze toen naar de film en kon ze mee. Een binnenspeeltuin was toen geen goed idee geweest. Maar dat had echt niet aangepast hoeven worden voor één kind hoor.
Wij vinden het wel belangrijk om naar feestjes te gaan. Iemand nodigt je uit en wil jou er dus graag bij hebben. Dan ga je dus gewoon, tenzij je niet kunt en dan meld je netjes af.
Fiorah
10-07-2026 om 15:55
Kinderen vinden toch vrijwel alles wat je op een feestje doet wel leuk? Mijn kind is altijd blij op een feestje, of mensen nou thuis blijven of ergens heen gaan. Wel een keer een film gezien die wat te spannend was, maar dat konden die mensen eigenlijk niet weten, want mijn kind loopt qua film-tolerantie nogal wat jaren achter en vindt films gauw eng. De andere kinderen vonden het gewoon een leuke film.
Nick90
10-07-2026 om 16:25
Bakblik schreef op 10-07-2026 om 14:50:
[..]
Klopt, feestjes horen geen leermoment te zijn maar soms doet de gelegenheid zich voor dat je er wel een leermoment van maakt en die gelegenheid pakte ik dan ook dus echt niet bij elk feestje.
En dat feestjes echt alleen voor de leuk zijn ben ik pertinent niet met je eens. Ook als volwassene heb je soms feestjes waar je echt je gezicht moet laten zien maar waar geen hol aan is. Dan is het echt fijn als je dat al eens geoefend hebt, jong geleerd is oud gedaan.
Volgens mij laat je een vreemde wereld aan je kind zien als alles alleen maar leuk is en dat ze af mogen zeggen voor dingen die niet zo leuk zijn. En weet je: Heel vaak valt een activiteit waar het kind tegenop zag of niet durfde toch mee en komen ze met enthousiaste verhalen thuis.
Als volwassene kan ik na een uur houdoe en bedankt zeggen en gaan. Mijn kind is van ons afhankelijk dus als hij een feestje echt niet ziet zitten hoeft ie er van ons niet verplicht heen als leermoment, daar leert ie toch niks van, kijk maar naar mij. Ik ga zelf heel kort of helemaal niet naar feestjes waar ik eigenlijk geen zin in heb en mijn pa was er ook zo een die zei dan doe je maar alsof je het leuk vind en je gaat gewoon heen.