Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Binnenuitjes

Vanwege de slechte weersvoorspelling ben ik op zoek naar binnenuitjes in het midden van het land met mijn kinderen van 11 en 13. Liefst iets waar het met de regen niet heel druk is. Dus bv. een binnenzwembad valt af. Trampolinepark zijn we al geweest. 


Het is zomervakantie dus heel rustig zal het bij slecht weer niet zijn bij binnenlocaties.

Bowlen, klimhal, bioscoop, museum, karten...wat vinden ze leuk?

Ik ben echt bang dat het met regen overal binnen druk is… vond het vandaag bij het trampolinepark ook druk. Wat suggesties: 

- gamehal (Gamestate) in Utrecht 
- militair museum in Soesterberg (ook voor ouders interessant!) 
- play-in in Utrecht (o.a. supergave klimwand, ook leuk om als ouder(s) mee te doen) 
- indoor mountainbiken in Almere 
- gaan (outlet)shoppen bij Bataviastad in Lelystad (veel sportmerken, vinden onze pubers leuk) 
- samen een escape room doen (vaak geschikt vanaf een jaar of 10, zeker met ouderen erbij) 

qua escape room: Prison Island in Maarssen of Veenendaal. Allemaal kleine mini escaperooms.  Soms fysiek z soms met kracht, soms met denken.

In Aalsmeer zit ook een indoorklimparcours.. 

O, qua musea: het Airborne Museum in Oosterbeek vinden onze tieners trouwens ook heel tof, in de kelder is een soort experience. Eventueel (bij droog weer) ook even een rondje lopen over de verderop gelegen militaire begraafplaats, heel indrukwekkend. En dan een ijsje eten bij de lekkerste ijssalon van Oosterbeek. 

Ik weet niet of het nog middenin het land genoeg is, maar wij zijn ooit uren en uren zoet geweest in het Aviodrome in Lelystad.

Misschien is het media museum (beeld en geluid) in Hilversum iets?

ik ben vorige week bij Motion Experience Eindhoven geweest. Niet te groot maar toch bijna 2u binnen geweest.
Vooral met de foto speurtocht, wat zelfs voor mij echt nog goed zoeken was haha

In de afgelopen twee weken zijn onze kinderen twee keer gaan zwemmen in een binnenzwembad, er was geen kip. Dus dat is nog wel een optie!
Andere leuke uitjes:
* kasteel de Haar
* fort bij Vechten
* militair museum Soesterberg
* Spoorwegmuseum Utrecht
* bioscoop

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

28-07-2023 om 08:32

Teigera schreef op 28-07-2023 om 08:25:

In de afgelopen twee weken zijn onze kinderen twee keer gaan zwemmen in een binnenzwembad, er was geen kip. Dus dat is nog wel een optie!
Andere leuke uitjes:
* kasteel de Haar
* fort bij Vechten
* militair museum Soesterberg
* Spoorwegmuseum Utrecht
* bioscoop

Ik moest echt wel even nadenken waarom dit een optie is als er geen kip is. 

Maar je bedoelt niet dat er geen kip verkocht werd 

Wandelvrouwtje schreef op 28-07-2023 om 08:32:

[..]

Ik moest echt wel even nadenken waarom dit een optie is als er geen kip is.

Maar je bedoelt niet dat er geen kip verkocht werd

Hahaha sorry dat is hier heel normaal taalgebruik!! 

Er was bijna niemand in het zwembad 

Teigera schreef op 28-07-2023 om 08:38:

[..]

Hahaha sorry dat is hier heel normaal taalgebruik!!

Er was bijna niemand in het zwembad

Ha ha, dat zeggen we hier ook inderdaad. 

Hier zijn we ook wezen zwemmen 2 keer en beide keren viel het qua drukte mee, zwembad uitgekozen met glijbaan, duikplank en een luchtkussen op het water. 

In Rotterdam zit er een dino tentoonstelling vond onze 10 jarige erg leuk. In Utrecht het Spoorwegmuseum met binnen en buiten genoeg te doen. 

We zijn met mooi weer (lang leve de beroerde voorspellingen) naar een trampolinepark geweest.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

28-07-2023 om 10:54

Binnen waar het niet heel druk is, in de zomervakantie => Je komt dan op saaie dingen uit, zoals kerk-bezoek,het Volksbuurtmuseum, Hoog Catherijne...

 De Dom-toren beklimmen, Van Speelklok tot Pierement (= Museum Speelklok, Utrecht), Spoorwegmuseum, klimcentrum Neoliet, pool-biljard, bezoek een (open) boerderij.

Of kijk hier
https://www.dagjeweg.nl/indoor

En als je naar al die musea wilt, vergeet niet eerst voor iedereen een kaart aan te schaffen

Musea zijn leuk, laat je kinderen vooral zelf iets kiezen wat ze interessant vinden. 
Verder een binnenzwembad, bioscoop, klimhal, of iets waar ze zowel binnen als buiten iets hebben want het weer valt reuze mee momenteel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.