Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Boek gezocht over een witte kat

Wij hadden het boek thuis in de jaren 80 maar misschien was het al ouder.

Veel plaatjes in zwart-wit of bruin-wit, weinig tekst volgens mij.
Mogelijk A4 in landscape formaat.

Kat was geen huisdier maar echt een personage. Een prins of anderszijds iets belangrijks/bijzonders.
Kat maakte een ongelooflijke smurrie. Met een chocoladetaart.

met 'zoveel' info heb ik het nog nooit ergens kunnen terugvinden maar misschien zegt het iemand iets..... 🤞🍀

Misschien een van de boeken over Miezelientje? Volgens mij door Marten Toonder (van Olivier B Bommel), maar op plaatjes van de kaft staat zijn naam niet, gek genoeg. 

Edit: bij het boek over prinses Rosmarijn is die laatste een witte kat, volgens mij type verwend nest, maar ik weet niet meer hoe het verhaal ging.

Vf_Watervrouw

Vf_Watervrouw

09-07-2023 om 20:13 Topicstarter

Van zijn vrouw Phiny Dick.
Het boek kan onbewust een trigger geweest zijn om Tom Poes leuk te vinden later.

Maar zover ik me herinner zat er niet/nauwelijks kleur in de illustraties, dus dan zoek ik iets anders...

Dat de omslagen in kleur zijn, wil niet zeggen dat de boekjes van binnen ook in kleur waren.

Vf_Watervrouw

Vf_Watervrouw

09-07-2023 om 23:39 Topicstarter

De voorkant heeft geen indruk gemaakt helaas.....
Ik denk vierkant of oblong/landscape en geen onderdeel van een serie.

De taart komt me niet direct bekend voor, maar ik dacht wel meteen aan 'Solo' van Joy Smith Aiken. Gaat ook over een bijzondere witte kat

Ik moet denken aan Pim en Pom, maar dat is puur door associatie (wit/zwart). Ik zie dat er ook een TV-serie van is gemaakt, dat is van na mijn tijd.
https://www.fiepwestendorp.nl/fiepamsterdam/pim-en-pom-1972/

Misschien een boekje van Rie Cramer? Er is een boekje De Verjaardag met een wit meisjesachtig hondje/katje op de voorkant met een taart. Of een andere.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.