Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mams

Mams

23-04-2020 om 13:37

Boekentips voor twaalfjarige

Mijn zoon van 12 (groep 8) is geen lezer en kiest er eigenlijk in zn vrije tijd nooit voor om een boek te pakken. Sinds thuisonderwijs doen we elke dag leesbingo en toen zn kaart vol was mocht ie een boek kiezen bij bol.com. Hij koos ‘Spinder’ van Simon van der Geest. En dat blijkt een schot in de roos! Leest dit boek met veel plezier, ook tussen de bedrijven door zien we hem nu telkens lezen. Vorige zomer was ie ook opeens in de ban van het boek ‘Wonder’. Heeft iemand suggesties voor boeken die vergelijkbaar zijn met deze twee?

Mijntje

Mijntje

23-04-2020 om 16:11

wat tips

Het raadsel van alles wat leeft (leuk weetjesboek) En verder, Sjoerd Kuyper: Bizar (zijn nieuwste boek, nog niet gelezen, maar wel in de geest van Spinder, net als Hotel de grote L ) Erebos van Poznanski, Van Anna Woltz: Alaska.
Meer avonturen: Koning van Kantoren van Jan Terlouw, en heeft hij al alles van Paul Biegel, Roald Dahl en de Harry Potter serie gelezen? (anders kwam die van mij het huis niet uit )

Triva

Triva

23-04-2020 om 17:17

Grijze Jagerserie?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-04-2020 om 18:19

Grijze jager is hier echt favoriet.
Ik vind het ook leuke boeken, ze lezen ook lekker voor.

Veer

Veer

24-04-2020 om 08:09

Grijze Jager

Ik ken Spinder en Wonder niet. Maar de grijze jager vond mijn zoon destijds prachtig en het leest inderdaad heel fijn voor.

Famke

Famke

24-04-2020 om 08:39

Misschien

de andere boeken van Simon van der Geest? 'Het werkstuk', 'Spijkerzwijgen', 'Geel gras'?

'Gebr.' van Ted van Lieshout.

'Broergeheim' van Emiel de Wild.

'Wonderstruck' van Brian Selznick, maar dat lijkt nog niet vertaald te zijn.

Famke

Famke

24-04-2020 om 11:25

weet niet wat hem trok in Spinder en Wonder.. Spinder heb ik wel (snel) gelezen, ik heb alleen gelezen over de film Wonder. Ik heb nu boeken genoemd op basis van thematiek, behalve de boeken van Van der Geest zelf misschien. Ik meen me te herinneren dat Spinder sprankelend was geschreven. Als dat hem trok: De boeken van Rick Riordan. En Harry Potter.

Mams

Mams

24-04-2020 om 23:40

Dank!

Ik ga eens kijken naar alle tips en hem wat boeken laten opzoeken. En hopelijk zit er iets bij voor hem 😊

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.