Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bonuskind doet heel naar tegen mijn kinderen en eigen broer. Wat nu?


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 17:47

Viva-amber schreef op 19-04-2022 om 17:40:

[..]

daar is to niet verantwoordelijk voor, het is stoken is stiefloeder-gedrag.

Ik ben voor zo min mogelijk bemoeienis

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 17:49

ToetieToover schreef op 19-04-2022 om 17:34:

[..]

Ik vind in de buik schoppen wel vallen onder “elkaar de koppen inslaan”.

Niemand is gewond dus weinig aan de hand. 

Rood_Kreeftje schreef op 19-04-2022 om 13:29:

zoals ik eerder benoemde is het geen onwil van vader, hij ziet het niet. Hij heeft niet door dat V. achter de ellebogen gedrag heeft en ik ben een observeerder waardoor ik het wel zie en hem aanspreek, waar V. ook altijd van schrikt.
P. voelt zich wel beschermd bij mij omdat ik het wel zie.
Het is geen onwil maar geen inzicht.
Wanneer ik het met hem bespreek staat hij er zeker voor open maar zoals ik zei, hij ziet het simpelweg niet.

Excuses voor de benoeming bonuskinderen maar stiefkinderen vind ik vervelend klinken en ik wilde de situatie kort schetsen, de boodschap is duidelijk en daar gaat het om.


Je vergoelijkt het handelen (of beter, juist NIET handelen) van je vriend nogal! Zie hieronder namelijk wat je in je openingspost schreef en daaruit blijkt nouniet écht alsof hij jouw bevindingen serieus neemt. Dus hoezo geen onwil, hij wuift jouw commentaar meteen weg? Waak ervoor dat je niet alles door jouw roze bril ziet, want de kinderen zijn hier sowieso de dupe!

Mijn partner zegt; "Er is niets, P. huilt expres in de hoop dat V. straf krijgt. Hij wilt namelijk geen knuffel of getroost worden dus het zal wel." Hij is er compleet blind voor, meerdere malen heb ik hem duidelijk gemaakt dat het helpend zou zijn om P. te erkennen in wat er gebeurd is maar aan dovemansoren. Ik heb hier regelmatig gesprekken met hem over (gehad).”

Vetgedrukte zin is in mijn ogen dus wél onwil, zeker als je het hier al regelmatig met hem over hebt gehad. Hij ziet het mss niet, maar WIL het dus blijkbaar ook niet zien, anders had hij inmiddels wel ingegrepen.

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 17:49:

[..]

Niemand is gewond dus weinig aan de hand.

 

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 17:49:

[..]

Niemand is gewond dus weinig aan de hand.

Nog niemand is gewond.

Dat volgt binnenkort.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 18:11

Marty1984 schreef op 19-04-2022 om 18:06:

[..]

Nog niemand is gewond.

Dat volgt binnenkort.

Ze gaat niet echt in op de vermeende mishandelingen dus ik veronderstel dat het allemaal meevalt. 

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 18:11:

[..]

Ze gaat niet echt in op de vermeende mishandelingen dus ik veronderstel dat het allemaal meevalt.

Zo kun je het natuurlijk ook wegwuiven, maar gezonder vind ik het als je een kind sowieso corrigeert bij trappen in iemands buik of waar dan ook! Of had dat andere kind eerst een inwendige bloeding of zoiets moeten hebben voordat jij zou ingrijpen?

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

19-04-2022 om 18:22

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 18:11:

[..]

Ze gaat niet echt in op de vermeende mishandelingen dus ik veronderstel dat het allemaal meevalt.

Daar ben ik ook benieuwd naar. Hoe erg is het TO ?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 18:23

Kersje schreef op 19-04-2022 om 18:21:

[..]

Zo kun je het natuurlijk ook wegwuiven, maar gezonder vind ik het als je een kind sowieso corrigeert bij trappen in iemands buik of waar dan ook! Of had dat andere kind eerst een inwendige bloeding of zoiets moeten hebben voordat jij zou ingrijpen?

In geval dat je eigen kind slachtoffer word van zo’n draak kun je er gewoon iets van zeggen/ingrijpen. 

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 18:23:

[..]

In geval dat je eigen kind slachtoffer word van zo’n draak kun je er gewoon iets van zeggen/ingrijpen.

Als een kind zoiets doet bij een kind wat niet van jou is kun je ook gewoon ingrijpen.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 18:27

Poezie schreef op 19-04-2022 om 18:26:

[..]

Als een kind zoiets doet bij een kind wat niet van jou is kun je ook gewoon ingrijpen.

Kan, betekent niet dat het helpt natuurlijk.

Poezie schreef op 19-04-2022 om 18:26:

[..]

Als een kind zoiets doet bij een kind wat niet van jou is kun je ook gewoon ingrijpen.

Precies! Als ik ergens zou zijn of lopen en zien dat een kind een ander kind, liggend op de grond, in zijn buik schopt. Geen seconde zou ik twijfelen om in te grijpen! 

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 18:27:

[..]

Kan, betekent niet dat het helpt natuurlijk.

Ik vind dat je plicht als volwassene zijnde. Zo'n jong kind kan zichzelf niet beschermen tov dat oudere kind. Dan moet jij als volwassene ingrijpen.

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 18:27:

[..]

Kan, betekent niet dat het helpt natuurlijk.

In ieder geval wél op dat moment! Nogmaals, je ogen hiervoor sluiten is ook een mogelijkheid, weet je zeker dat het niets helpt of veranderd 🤪

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

19-04-2022 om 18:33

Kersje schreef op 19-04-2022 om 18:28:

[..]

Precies! Als ik ergens zou zijn of lopen en zien dat een kind een ander kind, liggend op de grond, in zijn buik schopt. Geen seconde zou ik twijfelen om in te grijpen!

Dat moet je niet doen waar ik bij ben . Als dat mijn kinderen zijn. Ik grijp zelf wel in. Ik zou niet van andermans ingrijpen gediend zijn

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.