Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bonuskind doet heel naar tegen mijn kinderen en eigen broer. Wat nu?


AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

19-04-2022 om 18:41

Rood kreeftje ???

clivia53 schreef op 19-04-2022 om 18:41:

[..]

Eenmalig ?

Dagelijks ?

Gewond?


AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

19-04-2022 om 19:04

waarom die facepalm ?

TO, jij wilt een relatie, je kinderen hebben nergens om gevraagd.
Spreek af zonder kinderen.

Poezie schreef op 19-04-2022 om 18:39:

[..]

L-E-Z-E-N: in de buik schoppen, en tegen hoofd aan slaan met knie.

Mss moet jij LEZEN:

In de buik schoppen tijdens het stoeien. Het zijn twee jongetjes die aan het vechten waren. Eentje ging te ver door in de buik te schoppen. Ja, dan grijp je als ouder in. Zodat kind leert waar de grens ligt tussen leuk stoeien en niet meer leuk. Maar het gaat toch te ver om dit mishandeling te noemen. Er staat niet dat hij zomaar een weerloos op de grond liggend kind in de buik geeft getrapt. Zo wordt het hier in sommige reacties wel vertaald.

En tegen hoofd slaan zoals jij schrijft. Nee, er staat: tegen hoofd TIKKEN. Dat is heel iets anders dan slaan. Tikken om uit te dagen. Zoals kinderen dat doen. Niet leuk, maar ook niet hetzelfde als tegen hoofd slaan en mishandelen.

Oudste klinkt als een klier. Die de andere 3 uitdaagt met negatief gedrag. Maar niet als een jeugd delinquent die de rest van het gezin in gevaar brengt en waarvoor veilig thuis moet worden gebeld. 

Meesje schreef op 19-04-2022 om 20:14:

[..]

Mss moet jij LEZEN:

In de buik schoppen tijdens het stoeien. Het zijn twee jongetjes die aan het vechten waren. Eentje ging te ver door in de buik te schoppen. Ja, dan grijp je als ouder in. Zodat kind leert waar de grens ligt tussen leuk stoeien en niet meer leuk. Maar het gaat toch te ver om dit mishandeling te noemen. Er staat niet dat hij zomaar een weerloos op de grond liggend kind in de buik geeft getrapt. Zo wordt het hier in sommige reacties wel vertaald.

En tegen hoofd slaan zoals jij schrijft. Nee, er staat: tegen hoofd TIKKEN. Dat is heel iets anders dan slaan. Tikken om uit te dagen. Zoals kinderen dat doen. Niet leuk, maar ook niet hetzelfde als tegen hoofd slaan en mishandelen.

Oudste klinkt als een klier. Die de andere 3 uitdaagt met negatief gedrag. Maar niet als een jeugd delinquent die de rest van het gezin in gevaar brengt en waarvoor veilig thuis moet worden gebeld.

Een kind van 10 die een kind van 9 tijdens een stoeierijtje in de buik gaat schoppen? Het is maar wat je normaal vindt.

En dat tegen het hoofd tikken ging steeds harder. Heb jij weleens een knie tegen je hoofd aan gehad? Ik wel, en dat deed verdomde zeer.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 20:25

Poezie schreef op 19-04-2022 om 20:21:

[..]

Een kind van 10 die een kind van 9 tijdens een stoeierijtje in de buik gaat schoppen? Het is maar wat je normaal vindt.

En dat tegen het hoofd tikken ging steeds harder. Heb jij weleens een knie tegen je hoofd aan gehad? Ik wel, en dat deed verdomde zeer.

Ze zegt toch niet dat ze het normaal vind?     

En die andere kinderen kunnen zelf ook wat zeggen he? 

Poezie schreef op 19-04-2022 om 20:21:

[..]

Een kind van 10 die een kind van 9 tijdens een stoeierijtje in de buik gaat schoppen? Het is maar wat je normaal vindt.

En dat tegen het hoofd tikken ging steeds harder. Heb jij weleens een knie tegen je hoofd aan gehad? Ik wel, en dat deed verdomde zeer.

Ik zeg ook niet dat ik het normaal vind. Natuurlijk moet je ingrijpen. Door kind terecht te wijzen. Door zoon te zeggen dat ie niet met V moet vechten. Door de kinderen uit elkaar te halen/houden. Niet door veilig thuis te bellen. Die zijn niet voor opvoedproblemen.

Ik zou eender welk kind aanspreken als het een ander kind in de buik of tegen het hoofd schopt. Dat mag nooit geaccepteerd worden. Als de ouders erbij zijn, mogen ze dat zelf doen. Maar doen ze het niet of zijn ze er niet bij dan is het je morele plicht om op te komen voor de veiligheid van het kind dat geschopt wordt. 
Stel je voor dat je een kind bent en je broer schopt je in elkaar en niemand grijpt in. 
Iemand die zegt 'dat moet je bij mijn kinderen niet proberen', sorry hoor, maar je bent niet altijd bij je kinderen. Vind je dan dat een juf of meester of sporttrainer of ouders van een vriendje of een willekeurige voorbijganger jouw kind niet mogen corrigeren als het onacceptabel gedrag vertoont?

De vraag is in dezen denk ik vooral of de vriend in kwestie moeite heeft met het erkennen van het verkeerde gedrag van V en zijn eigen aandeel daarin of dat voor hem alleen datgene wat hij zelf ziet gebeuren waarheid is. 
Open staan voor input van jou maar tegelijkertijd beweren dat P huilt omdat hij wil dat V straf krijgt en dat hij zich aanstelt, dat kan ik niet zo rijmen.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

20-04-2022 om 06:23

MamaE schreef op 20-04-2022 om 00:01:

Ik zou eender welk kind aanspreken als het een ander kind in de buik of tegen het hoofd schopt. Dat mag nooit geaccepteerd worden. Als de ouders erbij zijn, mogen ze dat zelf doen. Maar doen ze het niet of zijn ze er niet bij dan is het je morele plicht om op te komen voor de veiligheid van het kind dat geschopt wordt.
Stel je voor dat je een kind bent en je broer schopt je in elkaar en niemand grijpt in.
Iemand die zegt 'dat moet je bij mijn kinderen niet proberen', sorry hoor, maar je bent niet altijd bij je kinderen. Vind je dan dat een juf of meester of sporttrainer of ouders van een vriendje of een willekeurige voorbijganger jouw kind niet mogen corrigeren als het onacceptabel gedrag vertoont?

De vraag is in dezen denk ik vooral of de vriend in kwestie moeite heeft met het erkennen van het verkeerde gedrag van V en zijn eigen aandeel daarin of dat voor hem alleen datgene wat hij zelf ziet gebeuren waarheid is.
Open staan voor input van jou maar tegelijkertijd beweren dat P huilt omdat hij wil dat V straf krijgt en dat hij zich aanstelt, dat kan ik niet zo rijmen.

Maar in het buikschop geval was haar eigen kind slachtoffer dus geheel terecht dat ze zelf ingrijpt, maar twee knokkende kinderen op straat zal ik hooguit de politie bellen als het echt uit de hand loopt maar ik ga mezelf zeker nergens in mengen en ik denk ook dat er niet veel mensen zijn die ingrijpen als zij twee vreemde kinderen zien die ruzie hebben

probeer het eens te filmen. Dus gewoon regelmatig beetje onopvallend filmen, misschien heb je nog een babyfoon app oid? Als v zo vaak zo doet zou je snel een paar voorbeelden moeten hebben. Bespreek dat op een moment zonder kinderen met je partner. Ziet hij het dan nog niet dan zou ik geloof ik de stekker er uit trekken. Zeer onaantrekkelijk iemand die zo slecht voor zijn kinderen zorgt.  En op termijn schadelijk voor jezelf en jouw kinderen. Niet open staan voor andere meningen is geen goede eigenschap. 

Rood_Kreeftje

Rood_Kreeftje

20-04-2022 om 11:20 Topicstarter

Ik schrik ook van de heftigheid van een aantal reacties. Het is een grote klier die zich ook heel aardig kan gedragen maar momenten heeft dat hij anderen heel negatief uitlokt. Het stoeien liep uit de hand en ik reageerde. 
Wat ik vervelend vind is dat hij het stiekem doet (ook logisch als ik mijzelf en mijn broer van vroeger bekijk, je wilt namelijk geen straf voor het pesten van je broer) en V. zich elke keer op zo een manier verdedigd en doet alsof het broertje begonnen is, dat het geloofwaardig is en de meesten erin trappen. Wanneer ik zie wat er gebeurd vertel ik dit ook als dat kan en word dat opgepakt, maar ik ga me soms als een klikspaan voelen.
Het scheiden van de ouders en opnieuw oppakken van hun leven zal de jongen niet in de koude kleren zijn gaan zitten waardoor hij zich misschien zo gedraagt maar ik kende hun alleen van gezicht toen de ouders samen waren dus dat weet ik niet.

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 18:23:

[..]

In geval dat je eigen kind slachtoffer word van zo’n draak kun je er gewoon iets van zeggen/ingrijpen.

Of je stelt je kind er niet aan bloot en kiest voor een man die geen goede vader is. Dat jongentje reageert ook iets af, wat uit dat gezin en die scheiding voorkomt en wat hij meekrijgt. To, hoeft dat gezin niet te redden, noch zich te laten afschepen met een man die het zelf niet oppakt. Zij kan ook een leuke man kiezen die wel een goed ouders is, dan wel die open staat voor overleg. Zolang to haar partnerkeuze niet klopt, kan zij beter die man buiten de deur houden. e 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

20-04-2022 om 11:57

Viva-amber schreef op 20-04-2022 om 11:32:

[..]

Of je stelt je kind er niet aan bloot en kiest voor een man die geen goede vader is. Dat jongentje reageert ook iets af, wat uit dat gezin en die scheiding voorkomt en wat hij meekrijgt. To, hoeft dat gezin niet te redden, noch zich te laten afschepen met een man die het zelf niet oppakt. Zij kan ook een leuke man kiezen die wel een goed ouders is, dan wel die open staat voor overleg. Zolang to haar partnerkeuze niet klopt, kan zij beter die man buiten de deur houden. e

Of ze laten alle kinderen er gewoon helemaal buiten tot die kinderen zelf kunnen kiezen of ze hier zin in hebben

Maar je zegt ook dat je op hem let.
Dat klinkt enerzijds wel betrokken en is wellicht nodig, anderzijds zie je altijd een hoop als je goed oplet en kan je blik flink verkleurd en verengd worden. 
liever let je op de groep ipv op een specifiek kind. 
Ik vind het allemaal niet zo alarmerend klinken. Als zo’n trap in de buik heel gericht gedaan wordt en hard is het een ander verhaal, maar kinderen stoeien en dat gaat heel vaak mis. Dat hoort er gewoon bij. Hoe vaak ik niet heb moeten ingrijpen bij mijn eigen kinderen. (Jongen en een meisje) Ik stoeide ook dolgraag met mijn broer en dat liep ook bijna altijd uit de hand. Op dat moment niet fijn maar we waren heel zachtaardig en we zijn bepaald niet tot gewelddadige mensen uitgegroeid Mijn kinderen ook totaal niet.
Zoon had een vriendje die wel ergere dingen deed. Ik greep altijd in, vond zijn moeder idd ook niet leuk maar ik vond het noodzakelijk. Maar ernstig gedrag vond ik het nooit en van mishandeling spreken bij zo’n jonge kinderen vind ik bespottelijk. 
Een zekere mate van stiekem doen vind ik ook heel normaal. Niet leuk maar dat is vaak ook een interactie met volwassenen om je heen. Veel kinderen zijn stiekem en dat komt meestal echt wel goed, 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.